دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 46666
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم:

هر اقدامی در پروژه فرودگاه قم غیر قانونی است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: فرودگاه قم زمینی از منابع طبیعی نگرفته است و از نظر قانونی مکان آن برای منابع طبیعی است و قراردادی مبنی بر واگذاری زمین مورد نظر موجود نیست به همین علت هر اقدامی در فرودگاه انجام شود، غیر قانونی است.
هر اقدامی در پروژه فرودگاه قم غیر قانونی است
به گزارش قم نیوز، محمدتقی سجادی ظهر امروز طی نشست خبری که در سالن جلسات دفتر مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم برگزار شد، با بیان اینکه حاکمیت نمی‌تواند به تنهایی تهدیدهای منابع طبیعی را رفع کند، اظهار کرد: استفاده از مشارکت‌های مردمی و ظرفیت‌های رسانه می‌تواند در تحقق اهداف منابع طبیعی نقش موثری داشته باشد.

وی از تبدیل دشت‌های اصلی استان قم به کانون تولید ریزگرد یاد کرد و گفت: کانون‌های تولید ریزگرد به 25 کیلومتری قم رسیده است و اکنون با بی‌تدبیری‌ها بسیاری از مراتع و پوشش‌ها از بین رفته است به همین علت باید از منابع طبیعی حراست ویژه داشته و به اندازه توان از ظرفیت اکوسیستم استان استفاده کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با بیان اینکه زمین‌خواری یک اقدام سازمان‌دهی شده برای تصرف عرصه‌ها و مراتع طبیعی است، اضافه کرد: زمین‌خواری در استان قم وجود دارد؛ فردوگاه دارای مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان است اما در طی کردن بخشی از روند قانونی خود تخلف کرده و مصوبه‌های مختلف برای فرودگاه وجود دارد اما این مصوبه‌ها دلیلی بر قانونی بودن روند احداث فرودگاه نیست.

وی خاطرنشان کرد: فرودگاه قم زمینی از منابع طبیعی نگرفته است و از نظر قانونی مکان آن برای منابع طبیعی است و قراردادی مبنی بر واگذاری زمین مورد نظر توسط اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم به سرمایه‌گذار موجود نیست به همین علت هر اقدامی در فرودگاه انجام شود، غیر قانونی است.

سجادی با تاکید بر اینکه پرونده فرودگاه قم در مرحله تجدید نظر است، عنوان کرد: این پرونده تا آخرین لحظه برای احقاق حقوق ملت دنبال می‌شود؛ رای قوه قضاییه و دادگاه باید صادر شده و در آن باید حقوق دولت به رسمیت شناخته شود تا به استناد آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از حقوق ملت کوتاه نمی‌آید، عنوان کرد: این اداره‌کل در مرحله بدوی محکوم شده اما اکنون سیستم مدیریتی استان متوجه شده که این پروژه قانونی نیست و پرونده در بخش تجدید نظر در حال بررسی است.

سجادی یادآور شد: برخی از مردم با داشتن سوءتفاهم و ناآگاهی در پروژه فرودگاه قم سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ سرمایه‌گذار اصلی این پروژه فکر کرده است که استانداری باید مراحل مختلف را انجام دهد در حالی که این مجموعه فقط در روند قانونی پروژه به دنبال تسهیل‌گری بوده است.

سجادی با اشاره به اینکه منابع طبیعی وظیفه قانونی خود را انجام می‌دهد، اظهار کرد: این پروژه سرمایه‌گذاران مشخصی دارد که آنها به هر دلیلی چوب بی‌توجهی مسؤولان گذشته را می‌خورند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از اهتمام استانداری قم نسبت به رفع مشکلات پروژه فرودگاه یاد کرد و گفت:‌ فرودگاه قم اکنون به علت شکایت بخش خصوصی پلمب بوده و استانداری پیگیر رفع مشکل است و امیدواریم این پروژه با تلاش استاندار قم به گشایش برسد.

وی با بیان اینکه اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم طی 9 ماه نخست امسال 31 مورد اجرای احکام داشته است، اظهار کرد: طی این بازه زمانی 109 مورد دادخواست خلع ید به محاکم داده، 43 مورد شکایتی مردمی داشته، 145 مورد در محاکم رای به نفع و 87 مورد رای علیه منابع طبیعی صادر شده است.

سجادی یادآور شد: با توجه به آرای دادگاه در 70 مورد را از محاکم خواسته شده است که برای رفع تصرف عرصه‌های ملی اقدام شود که در نتیجه 135 هکتار از زمین‌های استان از تصرف خارج شده است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdch--nk.23n--dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما