يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 46688
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله نوري همداني مطرح کرد

تلاش برای خدمت هرچه بیشتر به زائران/ولايت مزيت انقلاب اسلامي است

قم نيوز : قم نیوز: يكي از مراجع تقليد گفت:‌ خدمت به زائران از اهميت فراواني برخوردار است و نمونه‌هاي فراواني در تاريخ در زمينه خدمت به زائران ذكر شده كه نشاندهنده فضيلت خدمت به زائران است.
تلاش برای خدمت هرچه بیشتر به زائران/ولايت مزيت انقلاب اسلامي است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام اظهار کرد: خداوند در 73 بخش قرآن از شکر نعمت سخن به میان آورده و تأکید و تکرار شکر نعمت پروردگار یکی از موضوعات مطرح شده در قرآن کریم است.

وی خاطرنشان کرد:‌ بر اساس احادیث، ولایت اهل بیت(ع) بزرگترین نعمت پروردگار است که به انسان داده شده و اگر کسی ولایت نداشته باشد هیچ عملی از اعمالش در درگاه پروردگار مورد قبول نیست.

این مرجع تقلید با بیان اینکه روایات فراوانی در این زمینه وجود دارد که شرط قبولی اعمال انسان در پیشگاه پروردگار داشتن ولایت است گفت:‌ بر اساس سخنی از پیامبر اکرم(ص) بهشت و سعادت مرهون ولایت اهل بیت(ع) است که بزرگترین نعمت پروردگار محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: برکت، سعادت، انقلاب در نتیجه ولایت اهل بیت(ع) است و در دنیا انقلاب‌های فراوانی به وجود آمده و مزیت این انقلاب ولایی بودن است و با دین و مذهب ارتباط دارد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) بنیانگذار این انقلاب بودند گفت: این انقلاب تحولی در کل جهان به وجود آورد و زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) است.

وی خاطرنشان کرد: این انقلاب مستضعفان و محرومان را متحد کرد تا در عرصه های بین المللی حاضر شوند و مستکبران را منفور کرد و چهره آنها را نشان داد و همه این اقدامات زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی‌های ولایت نمایندگان اعتاب گفت:‌ مدیریت اعتاب مقدسه کار بزرگی است، ولایت خود را در این موضوع به منصه ظهور برسانید. مدیریت اعتاب ولایت شما را به دنیا نشان می‌دهد که نشانه دین، فکر، فرهنگ و اخلاق است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه مدیریت تعمیر اعتاب دیداری صورت گرفت و در آن دیدار مشخص شد که مردم در استان خراسان جنوبی بیش از همه استان‌ها در این زمینه کمک می‌کنند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: باید قدر این خدمت را بدانید و خداوند به شما توفیق داده که توانسته‌اید به طور صحیح آن را مدیریت کنید.

وی با اشاره به اهمیت خدمت به زائران گفت: امام سجاد(ع) هر سال از مدینه به مکه می‌رفتند ولی به گونه‌ای می‌رفتند که شناخته نشود تا بتوانند به عنوان خادم به زائران باشند. نمونه‌های فراوانی در تاریخ در زمینه خدمت به زائران ذکر شده که نشاندهنده فضیلت خدمت به زائران است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcbw0ba.rhb0wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما