سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : 4670
آیت‌الله نوری همدانی:

ملت بحرین از خواسته‌های خود عقب‌نشینی نکند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: ملت بحرین با الگوگیری از انقلاب ایران باید مقاومت کرده و از خواسته‌های خود عقب نشینی نکنند و بدانند عزت اسلام در گرو جهاد است.
ملت بحرین از خواسته‌های خود عقب‌نشینی نکند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار مدیران و اساتید دانشگاه امام حسین (ع) و مرزبانان نیروی انتظامی حکومت را مهم‌ترین مسئله زندگی بشر دانست و اظهار داشت: با شکل‌گیری اجتماعات و احساس نیاز به قدرت برای احقاق حق در ابعاد مختلف جامعه، حکومت‌ها یکی پس از دیگری تشکیل شدند.

وی با اشاره به وضعیت حکومت‌ها تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، آنها را به چند دسته تقسیم کرد و گفت: مردم در طاغوت دچار فقر فرهنگی و مالی بودند اما پادشاهان با زر و زور بر مردم حکومت می‌کردند اینها تجمل‌گرایی و مصرف گرایی را در جامعه ترویج داده و گوش به فرمان اربابان خارجی خود بودند.

این مرجع تقلید حاکمیت حزب و گروه خاص را از دیگر اشکال حکومت برشمرد و افزود: این شکل حکومت همان چیزی است که در آمریکا رواج دارد و گروه غالب تعیین کننده سرنوشت مردم است و مردم نیز چاره‌ای جز پیروی ندارند.

وی دموکراسی را شکل دیگر حکومت خواند و به بیان خصوصیات حکومت در اسلام پرداخت و افزود: در اسلام حکومت با ولایت توام است به عبارت دیگر در زمان پیامبر اکرم (ص) همه ابعاد سیاسی، فرهنگی و نظامی در دست پیامبر (ص) به عنوان رهبر جامعه اسلامی بود و این سلسله تا زمان غیبت ادامه داشته است.

نوری همدانی عنوان کرد: در زمان غیبت نیز نایب ایشان که فردی باتقوا، مدیر، مدبر و زمان شناس است بر جامعه اسلامی حکومت می‌کند تا در زمان ظهور امام عصر (عج) این امانت به دست امام عصر(عج) برسد.

وی با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی، آن را کمی عجیب خواند و گفت: انگلیسی‌ها بعد از قاجاریه دنبال فردی بودند تا بتواند دین را از چهره جامعه زدوده و روحانیت را منزوی کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام راحل بعد از ۱۴ سال تحمل تبعید توانست در مردم آمادگی برای قیام ایجاد کند، گفت: مردم در این زمان هوشیار شده و در ۱۲ بهمن امام راحل به ایران آمد و ۲۲ بهمن ۵۷ رسما قدرت سلطنتی و استبدادی را از بین برد.

وی تصریح کرد: در این زمان بود که نظام اسلامی با محوریت ولایت فقیه به وجود آمد و خداوند این نعمت را با دادن جان‌ها و خون‌ها به ما ارزانی داشت و وظیفه ماست که از این نعمت پاسداری کنیم.

نوری همدانی با بیان اینکه پیام انقلاب باید به مردم تونس، عربستان و اردن و... برسد، افزود: این انقلاب این پیام را برای مردم به ویژه مردم مظلوم بحرین دارد که ملت ایران ۱۴ سال خون و جان داد تا زحمات آنها به ثمر نشست، شما هم باید مقاومت کنید و عقب نشینی نکنید و بدانید عزت اسلام در گرو جهاد است.

وی تصریح کرد: آل سعود، آل سبا، آل خلیفه، آل ثانی و... همه ساخته و پرداخته دست آمریکا و اروپا هستند و استکبار سعی دارد اینها را بر سر قدرت نگاه دارد.

این مرجع تقلید خطاب به ملت بحرین ابراز کرد: باید خود را برای دادن خون‌های بیشتر آماده کنید تا در مقابل آزادی و اسلام را به دست آورید و بدانید اسلام عالی‌ترین گوهر جهان خلقت است.

وی عنوان داشت: امروز بر کشور ایران، فضای ولایت فقیه و حکومت اسلامی به معنای تمام کلمه حاکم است و همه اقشار در هر پست و مقامی باید به هر نحوی از این نظام حمایت، نگهداری و آن را تقویت کنند.

نوری همدانی خاطرنشان کرد: خدمت در فضای فعلی که فضای علم و تحقیق و اسلام است، عبادت محسوب می‌شود همانطور که خدمت در دستگاه ظالمانه و جور حتی اندک گناه محسوب می‌شد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdci.ya5ct1aqubc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما