کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استفاده از مساجد برای استحکام رابطه مردم با اسلام

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 24 اسفند 1395 ساعت 12:30

قم نیوز: آیت الله فاضل لنکرانی از استفاده مساجد برای استحکام رابطه مردم با اسلام و انقلاب یاد کرد.


به گزارش قم نیوز، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم گفت: پیوند مردم با دین بسیار محکم است و ما باید هرچه بیشتر و بهتر از مساجد برای تقویت و استحکام رابطه مردم با اسلام و انقلاب بهره مند شویم.
 
 آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در ادامه با اشاره به کارکردهای فراوانی که مسجد در عرصه ها و سطوح مختلف دارد افزود: باید از همه این کارکردها به خوبی استفاده کنیم.
و یکی از توجه هاو دغدغه ها نسبت به اقامه آموزه های دینی در جامعه است که از مهمترین مفاهیم اقامه نماز در حکومت اسلامی است،و روحانیت وظیفه دارد به کسانی که واجبات را بجا نیاورده و یا گناهان علنی همچون بدحجابی انجام می دهند، تذکر داده و آنها را ارشاد و هدایت کند.
 
وی تأمین امنیت در جامعه را یکی از مهمترین واجبات و ضرورت ها در دین مبین اسلام دانست و گفت: همانگونه که تأمین امنیت اقتصادی و سیاسی و اجتماعی برعهده حکومت است، برقراری امنیت دینی در جامعه نیز از وظایف حکومت اسلامی است، البته ضوابط و اصولی دارد که باید به درستی انجام شود. و برای مستحکم تر شدن رابطه میان مردم و اسلام باید ائمه جماعات و روحانیان در رفتار و گفتار الگوی مردم بوده و همچنین نسبت به رعایت تمامی آموزه های دینی و اخلاقی اهتمام ویژه ای داشته باشند.
 
گردهمایی ائمه جماعات منطقه نیروگاه و امامزاده ابراهیم قم با حضور دادستان قم و جمعی از مسئولان فرهنگی و ائمه جماعات این منطقه در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) قم برگزار شد.
 
انتهای پیام / 136


کد مطلب: 46723

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/46723/استفاده-مساجد-استحکام-رابطه-مردم-اسلام

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir