کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون جامعه مدسین:

در مسئله چهار شنبه سوری، آسیب شناسی صورت گیرد

خبرگزاری حوزه نیوز , 24 اسفند 1395 ساعت 14:30

قم نیوز: رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: آسیب در ذات سنتی مانند چهار شنبه سوری نیست، بلکه باید بررسی کرد، چرا این سنّت رنگ و بوی نامتعارف به خودگرفته و تبدیل به چهره خشنی شده است.


به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به موضوع چهارشنبه سوری آخر سال گفت: چهارشبنه سوری مثل بسیاری از سنت ها است که از گذشتگان به زمان حال رسیده  و جای خود را در میان جامعه و جوانان باز کرده است.

 معاون جامعه مدرسین عنوان کرد: از گذشته سنت های زیادی به یادگار مانده و کسی هم نگفته آن سنّت ها بد، زشت و ناپسند بوده، ولی چون راه استفاده از آن را نمی دانیم، بدون شک هر چیز خوب، زشت می شود.

این استاد حوزه افزود: آسیب در ذات سنتی مانند چهار شنبه سوری نیست، بلکه باید بررسی کرد، چرا این سنّت رنگ و بوی نامتعارف به خودگرفته و چهره خشنی شده، وقتی اسم آن به میان می آید، قلب انسان ناراحت و به یاد درد، سوزش و فشارهای روحی و روانی می افتد. 

 حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی گفت: اگر سنتّ خوبی، بد و زشت می شود چون عامل مخرب آن انسان است؛ به دلیل اینکه بشر از آن، سوء استفاده می کند؛ این سوء استفاده ها به شکل های مختلفی ممکن اتفاق بیافتد.

 رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه افزود: این سوء استفاده ها گاهی از روی غرض، بعضی ها از روی بی اطلاعی و بعضی تحت تأثیر عوامل بیگانه است که به وجود می آید؛ تجربه نشان داده هیچ گاه بیگانگان قلبشان به حال ملت ایران و جوانان این مرز و بوم نسوخته و دائم به فکر توطئه و زمینه چینی برای تخریب روحی و فکری می باشند.

معاون جامعه مدرسین افزود: اگر برنامه ای از سوی دشمن طراحی می شود، به پشت صحنه آن نگاه  شود، خواهیم دید که آنها با ارائه برنامه، به دنبال پیشرفت جامعه اسلامی نیستند؛ بلکه مهمترین هدف، تخریب و از بین بردن است؛ بنابرین سنّت بجای مانده ازگذشته، چیز بدی نیست مهم استفاده درست از آن است.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 46727

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/46727/مسئله-چهار-شنبه-سوری-آسیب-شناسی-صورت-گیرد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir