پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 46741
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد

امکان اسکان زائرین در امامزاده‌های استان قم در ایام نوروز

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: 15 امامزاده استان ظرفیت اسکان زائرین را دارد و با تعامل با ستاد تسهیلات زائرین استان قم ظرفیت اسکان امامزاده‌ها در خدمت زائرین در ایام نوروز قرار می‌گیرد.
امکان اسکان زائرین در امامزاده‌های استان قم در ایام نوروز
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به حضور مردم در امامزاده‌ها اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم مردم در ایام نوروز موضوع زیارت و حضور در جوار حرم مطهر امامزادگان است.

وی ادامه داد: مردم امامزاده‌ها را به عنوان پایگاه‌هایی آرامش‌بخش برای حضور در ایام نوروز انتخاب می‌کنند و برای تقویت این سنت دیرینه مردم، طرح آرامش بهاری را برای ششمین سال در جوار امامزادگان در استان قم برگزار می‌کنیم، این طرح در نوروز 96 در بیش از 30 امامزاده استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: در طرح آرامش بهاری بیش از 120 روحانی به مردم خدمت رسانی می‌کنند، غرفه‌های مختلفی را در خیمه‌های معرفت از غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی، غرفه ترویج فرهنگ وقف و غرفه عفاف و حجاب را پیش بینی کردیم.

حسینی مقدم با اشاره به حضور روحانیون در طرح آرامش بهاری اظهار کرد: روحانیون با تجربه تبلیغی در خیمه‌های معرفت در طرح آرامش بهاری حضور پیدا می‌کنند، هیأت امنا و خادمین امامزاده‌ها نیز به برگزاری طرح آرامش بهاری کمک خواهند کرد.

وی ادامه داد: 15 امامزاده استان قم ظرفیت اسکان زائرین را دارد و با تعامل با ستاد تسهیلات زائرین ظرفیت اسکان امامزاده‌ها در خدمت زائرین در ایام نوروز قرار می‌گیرد، تمهیدات لازم برای برگزاری برنامه‌های مختلف در امامزاده‌ها در ایام نوروز همچون جشن میلاد حضرت زهرا(س)، برنامه سال تحویل و اقامه نماز جماعت را پیش بینی کردیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: امسال چند روز زودتر نسبت به سال‌های گذشته خیمه‌های معرفت آماده شدند و امروز با حضور آیت‌الله سعیدی به صورت رسمی طرح آرامش بهاری در استان قم آغاز شد و خیمه معرفت قبرستان شیخان مورد افتتاح قرار گرفت.

حسینی مقدم در پایان با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در استان قم خاطرنشان کرد: در نقاط حساس استان همچون ورودی شهر قم از سمت تهران، کوه خضر، حرم حضرت معصومه(س) و مسیرهای مهم تردد زائرین خیمه‌های معرفت را برپا کردیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcb8zba.rhb0apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما