کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

15درصد اختلاف دریافتی شاغلان و بازنشستگان

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 26 اسفند 1395 ساعت 21:00

قم نیوز: امیرآبادی گفت:افراد بعد از اینکه بازنشسته می‌شوند میزان دریافتی آن‌ها بسیار کاهش می‌یابد که این موضوع در زندگی آنان مشکلاتی را به وجود آورده است.


به گزارش قم نیوز؛عضو هیئت رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در رفت‌وآمدی که برای جبران اختلاف دریافتی شاغلان و بازنشستگان بین مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان اتفاق افتاد، این مهم به ۱۵ درصد رسید که اقدام مهمی در جبران کسری حقوق بازنشستگان کشوری بوده است.
 
احمد امیرآبادی گفت: با اشاره به ایجاد فاصله بین دریافتی شاغلین و بازنشستگان کشور ، متأسفانه افراد بعد از اینکه بازنشسته می‌شوند میزان دریافتی آن‌ها بسیار کاهش می‌یابد که این موضوع در زندگی آنان مشکلاتی را به وجود آورده است.
 
وی افزود: بابیان اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با دریافتی قبل از آن همخوانی ندارد، آنچه در حال حاضر اتفاق افتاده این است که حقوق بازنشستگی افراد کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد و دوباره مجبور می‌شوند برای تأمین کسری مالی به شغلی‌هایی رو بیاورند که مناسب افرادی نیست که 30 سال درجایی خدمت کرده است.
 
عضو هیئت رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به‌منظور این همسان‌سازی در برنامه ششم و بودجه 96 پیشنهاد دادیم اختلاف دریافتی شاغلان و بازنشستگان 10 درصد باشد که این اتفاق رخ نداد.
 
وی خاطرنشان کرد: در رفت‌وآمدی که برای طرح 10 درصدی اختلاف بین مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان اتفاق افتاد، این مهم به 15 درصد رسید که اقدام مهمی در جبران کسری حقوق بازنشستگان کشوری بوده است.
 
انتهای پیام / 136


کد مطلب: 46753

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/46753/15درصد-اختلاف-دریافتی-شاغلان-بازنشستگان

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir