جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 46757
منبع : خبرگزاری فارس
مشاور تولیت حرم حضرت معصومه(س) عنوان کرد

تصویب منشور حقوقی زائر در نشست نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام

قم نيوز : قم نیوز: مشاور تولیت حرم حضرت معصومه(س) در امور روحانیون از تصویب منشور حقوقی زائر در نشست نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام خبر داد و گفت: ملاقات نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام با مراجع عظام تقلید توانست ظرفیت‌های بیشتری را برای اجرایی کردن مصوبات فراهم کند.
تصویب منشور حقوقی زائر در نشست نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام
به گزارش قم نیوز، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ، حجت‌الاسلام سید اکبر حسینی‌نژاد در جمع مدیران آستان مقدس حرم حضرت معصوم(س) اظهار کرد: نشست نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام در راستای تعامل این اعتاب در حال انجام است و نخستین نشست به میزبانی آستان قدس رضوی برگزار شد که آثار و برکات زیادی را به دنبال داشت و دومین نشست نیز در کربلای معلی به میزبانی عتبه حسینی و سومین نشست در اسفند ماه به میزبانی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد و نمایندگان اعتاب مقدس به ارائه نظرات خود در زمینه‌های مختلف پرداختند.

مشاور تولیت حرم حضرت معصومه(س) در امور روحانیون افزود: در دومین نشست که در کربلا برگزار شد، مصوبات بسیار خوبی به تصویب رسید که یکی از آن‌ها منشور زائر بود که حول محور حقوق زائرین اعتاب مقدس و مزارات شریف بود.

وی با اشاره به ضرورت منشور حقوق زائر اظهار کرد: وقتی در جهان یک جهانگرد یا توریست برای خود حقوقی دارد، چرا نباید زائرین اعتاب که تعداد آن‌ها نیز بسیار زیاد است منشور حقوقی داشته باشند.

حسینی‌نژاد خاطرنشان کرد: شهر قم با توجه به حضور مراجع عظام تقلید و وجود حوزه علمیه و آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و مراکز علمی، نسبت به این مسائل و لزوم میزبانی از نمایندگان اعتاب جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد و استقبال خوبی از سوی نمایندگان اعتاب به این مسأله شد که نشست‌های بیشتری در شهر قم و به میزبانی حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شود.

وی با اشاره به دیدار نمایندگان اعتاب و مزارات شریف با مراجع عظام تقلید گفت: ملاقات نمایندگان با مراجع عظام تقلید توانست ظرفیت‌های بیشتری را برای اجرایی کردن مصوبات فراهم می‌کند و نتیجه این نشست‌ها خدماتی است که به مرور به زائرین ارائه خواهد شد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdciyya5.t1aqw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما