جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 46760
منبع : خبرگزاری فارس
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم:

شهر قم سالانه 23 میلیون زائر دارد

قم نيوز : قم نیوز: معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: شهر قم سالانه 23 میلیون زائر دارد و اتباع بیش از 100 کشور در این شهر زندگی می‌کنند.
شهر قم سالانه 23 میلیون زائر دارد
به گزارش قم نیوز، یونس عالی پور امروز با اشاره به مزیت‌های استان قم اظهار کرد: هر جایی از کشور یک مزیتی دارد، مزیت شهر قم نیز وجود حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، حوزه‌های علمیه و مراجع عظام تقلید است.

وی ادامه داد: آمایش سرزمینی استان قم مبتنی بر گردشگری مذهبی است و باید با گردشگری توسعه این شهر را دنبال کنیم، ولی اکنون آمادگی لازم را برای استقبال از گردشگران در شهر قم نداریم و باید گفتمان توجه به بخش گردشگری را در میان مردم و دستگاه‌های استان قم ایجاد کنیم.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: به این نتیجه رسیدیم که مجلس باید در بحث گردشگری مذهبی به کمک ما بیاید، در این راستا با تعدادی از نمایندگان مجلس صحبت کردیم و کمیته ملی زیارت در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

عالی پور با اشاره به فراکسیون زیارت اظهار کرد: استاندار قم پیگیری‌هایی را برای تشکیل این فراکسیون در مجلس شورای اسلامی داشته است، جلسه افتتاح کمیته زیارت مجلس هم با حضور مدیران آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت معصومه(س)، سازمان اوقاف و استانداری قم در دانشگاه قم برگزار شد.

وی ادامه داد: دستاورد فعالیت‌های کمیته زیارت مجلس را در برنامه ششم توسعه دیدیم و در این برنامه به بحث زیارت توجه شد، جلسه دوم کمیته زیارت در شهر مشهد و جلسه سوم این کمیته هم در شهر شیراز برگزار شد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با بیان اینکه با تعامل با دانشگاه و چهره‌های دانشگاهی به دنبال ایجاد گفتمان استقبال  از زائرین در شهر قم هستیم افزود: منظومه مدیریتی یک شهر زیارتی باید با منظومه مدیریتی یک شهر غیرزیارتی تفاوت داشته باشد.

عالی پور در پایان با اشاره به موقعیت گردشگری شهر قم خاطرنشان کرد: این شهر سالانه 23 میلیون زائر دارد و تراز شهر قم، جهان شهر است، اتباع بیش از 100 کشور در این شهر زندگی می‌کنند بنا بر این باید فرهنگ هتل داری در شهر قم توسعه پیدا کند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdccxmq0.2bqee8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما