کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم:

مصلی قدس در برابر زلزله مقاوم است

خبرگزاری فارس , 27 اسفند 1395 ساعت 19:00

قم نیوز: مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم گفت: تنها دلیل تعطیلی مصلی قدس اجرای طرح مقاوم سازی در برابر زلزله بود و اکنون این مصلی در برابر زلزله مقاوم است.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد باقر ولدان ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ضرورت شناخت زندگی حضرت زهرا(س) اظهار کرد: شناخت این بانوی بزرگوار اهمیت زیادی دارد و اهل‌بیت(ع) برای برآورده شدن حوائج خودشان دست به دامان حضرت زهرا(س) می‌شدند.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) می‌تواند برای مرد و زن، پیر و جوان یک الگو باشد، این بانوی بزرگوار زمانی که احساس وظیفه کرد، در مسائل اجتماعی حضور پیدا کرده و نقش شایان ذکری در این خصوص ایفا کرد.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم افزود: حضرت فاطمه(س) پس از رحلت رسول اکرم(ص) روشنگری کرد، این بانوی بزرگوار به امام زمان عصر خود اقتدا کرد و در راه از اطاعت از امام معصوم به شهادت رسید.

ولدان با اشاره با سیره حضرت زهرا(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار در مقام فرزندی، همسری و مادری بهترین نقش را ایفا کرد و اکنون بیش از 40 میلیون سادات فاطمی در پنج قاره جهان زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: دشمن خانواده‌های ایرانی را هدف قرار گرفته است و یک سرمایه دار صهیونیستی تعداد زیادی شبکه ماهواره ای را برای فاسد کردن خانواده‌های کشورمان به راه انداخته است.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم افزود: حدود 19 سال نماز جمعه در مصلی قدس شهر قم اقامه می‌شد، شخصیت‌های برجسته ای همچون مرحوم آیت‌الله مشکینی در این مصلی نماز جمعه اقامه کردند و مراجع عظام تقلید بارها برای شرکت در نماز جمعه در مصلی قدس حضور یافتند.

ولدان با اشاره به دلیل تعطیلی مصلی قدس اظهار کرد: تنها دلیل تعطیلی این مصلی اجرای طرح مقاوم سازی در برابر زلزله بود. مصلی قدس بزرگترین مکان سرپوشیده در استان قم است و اکنون این مصلی در برابر زلزله مقاوم است.

وی ادامه داد: در ابتدا قرار نبود که مصلی قدس این همه سال تعطیل باشد، برخی شبهه غصبی بودن این مصلی را مطرح کردند تا مردم را از نماز جمعه فراری بدهند که این ادعا درست نیست و سعی کردیم که مصلی قدس را پس از راه اندازی دوباره به یک مکان آبرومند تبدیل کنیم.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم افزود: در یک سال اخیر 50 نماز جمعه در مصلی قدس اقامه شد، مردم در این مدت 80 میلیون تومان کمک برای هزینه‌های جاری مصلی داشتند، همچنین خیرین و شرکت‌ها هم برای جبران هزینه‌های مصلی قدس، 160 میلیون تومان کمک های خود را اهدا کردند.

ولدان با اشاره به کمک دستگاه‌های دولتی به مصلی قدس اظهار کرد: کمک‌های دولتی و غیردولتی برای راه اندازی دوباره مصلی قدس لازم بود. در زمینه عمرانی و تاسیسات اقدامات خوبی در این مصلی صورت گرفته است، همچنین سرویس‌های بهداشتی جدید و اتاق صوت در مصلی قدس ساخته شد.

وی ادامه داد: مغازه‌هایی را به عنوان منبع درآمد برای مصلی قدس ساختیم، شهرداری قم هم برای راه اندازی این مصلی کمک‌های زیادی داشت، همچنین سیستم گرمایشی و سرمایشی و نیز سیستم صوت را در مصلی قدس راه اندازی کردیم.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم در پایان خاطرنشان کرد: البته هنوز سیستم صوت و سیستم سرمایشی مصلی قدس کامل نشده است.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 46763

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/46763/مصلی-قدس-برابر-زلزله-مقاوم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir