شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 46779
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم:

دانش آموزان قمی همیار گردشگر شدند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: 300 تن از دانش آموزان قمی در راستای معرفی اماکن گردشگری و تاریخی قم همیار گردشگر شدند.
دانش آموزان قمی همیار گردشگر شدند
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، عیسی رضایی با اشاره به اجرای طرح ملی همیار گردشگر اظهار کرد: در این طرح دانش آموزان در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم آموزش‌های مربوط به شناخت میراث فرهنگی، اماکن تاریخی، مناطق گردشگری و قدمت تاریخی قم را فرا می‌گیرند.

وی افزود: دانش آموزان در این طرح به عنوان همیار گردشگری آموزش‌های فراگرفته را به سایر دانش آموزان و والدین خویش ارائه می‌کنند تا با اجرای این طرح شاهد توسعه و ترویج فرهنگ گردشگری در سنین مختلف باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با بیان اینکه دانش آموزان کارت شناسایی همیار گردشگر را دریافت می‌کنند گفت: دانش آموزان با دریافت این کارت می‌توانند از موزه‌ها و اماکن تاریخی به صورت رایگان بازدید کنند.

وی ادامه داد: آموزش، اشاعه و گسترش فرهنگ گردشگری مسؤولانه در بین دانش آموزان می‌تواند نقش مهمی در آشنایی نسل جوان و نوجوان با فرهنگ و تمدن غنی اسلامی و ایرانی، معرفی جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و حفظ آثار داشته باشد.

رضایی بیان کرد: این طرح برای پنج درصد از دانش آموزان استان قم در سال 96 اجرا می‌شود و دانش آموزان دختر و پسر می‌توانند از آموزش‌های راهنمایان گردشگری بهره مند شوند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdccomq0.2bqem8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما