شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 46783
منبع : خبرگزاری فارس
همزمان با میلاد حضرت زهرا(س) صورت گرفت

رونمایی از گوشواره‌های ایوان طلا در حرم حضرت معصومه(س)

قم نيوز : قم نیوز: طی مراسمی با حضور معاونان و مدیران و خادمان حرم کریمه اهل بیت، از گوشواره‌های ایوان طلای صحن امام‌هادی علیه السلام در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها رونمایی شد.
رونمایی از گوشواره‌های ایوان طلا در حرم حضرت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، جواد جهانگیر زاده، معاون اجرایی آستان مقدس در این مراسم گفت: این گوشواره‌های طرفین ایوان طلا و نرده‌های جلوی آن در صحن امام‌هادی علیه السلام که مربوط به دوره قاجاریه و مشتمل بر معماری اصیل ایرانیِ اسلامی و میراث گرانبهای تاریخی است با کمک بخش فنی مهندسی و اساتید کاشی کار و سنگر تراش، دوباره در این محل قرار گرفت.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: این مجموعه چند سال پیش به خاطر احداث صحن حضرت زهرا(س) در طبقه زیرین صحن امام‌ هادی(ع) برداشته شده و برای مقاوم سازی و استحکام بخشی و رفع نواقص به کارگاه انتقال داده شده بود و امروز بعد از تلاش شبانه روزی هشت ماهه توسط اساتید و طراحان و کاشی کاران بازسازی و رفع نواقص صورت گرفته در این محل دوباره قرار گرفت.

جهانگیر زاده اظهار کرد: برای قسمت اعظم این گوشواره‌ها از کاشی و سنگ معرق استفاده شده و سنگ مرمر نرده‌های جلوی ایوان نیز یک اثر تاریخی اسلامی و هنری بوده و سعی شده تخریبی صورت نگیرد و فقط نواقص آن مرمت و بازسازی شود.

وی خاطرنشان کرد: کل مجموعه‌های تاریخی در صحن امام‌هادی (ع) مربوط به دوره قاجاریه است و تلاش می‌شود تمام آثار مربوط تاریخی مقاوم سازی و حفظ شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchxqnk.23n-6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما