دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 46802
منبع : خبرگزاری فارس
مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري قم خبر داد

ورود ۵ دستگاه اتوبوس يورو۴ به ناوگان حمل و نقل عمومي قم

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان اتوبوسراني شهرداري قم با اشاره به خريد ۴۰ دستگاه اتوبوس يورو۴ با اعتبار ۲۰۰ ميليارد ريال توسط شهرداري قم گفت: پنج دستگاه از اتوبوس‌هاي خريداري شده وارد ناوگان حمل و نقل عمومي قم شد.
ورود ۵ دستگاه اتوبوس يورو۴ به ناوگان حمل و نقل عمومي قم
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسین مومنی موحد عمر ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قم را ۹ سال اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی قم، شهرداری با اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اقدام به خرید ۴۰ دستگاه اتوبوس یورو ۴ کرده که تمام این اتوبوس‌ها تا اردیبهشت ماه ۹۶ وارد ناوگان حمل و نقل عمومی قم خواهند شد.

وی ویژگی این اتوبوس‌ها را آلایندگی بسیار پایین دانست و گفت: این اتوبوس‌ها به روزترین اتوبوس‌های دنیا و مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا در خصوص آلایندگی هوا است و با شرایط آب و هوایی قم سازگار هستند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم ادامه داد: هم اکنون ۹۵ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری قم شامل ۲۵۸ اتوبوس و ۱۳۰ مینی بوس متعلق به بخش خصوصی است و تنها ۵۰ دستگاه متعلق به شهرداری است که با اضافه شدن ۴۰ اتوبوس خریداری شده سهم شهرداری قم در ناوگان حمل و نقل عمومی به ۳۵ درصد افزایش می‌یابد.

مومنی موحد از آمادگی شهرداری برای واگذاری این اتوبوس‌ها به بخش خصوصی خبر داد و گفت: در گذشته بخش اعظمی از قیمت اتوبوس‌ها توسط دولت به صورت یارانه به شهرداری‌ها پرداخت می‌شد ولی این یارانه در سال‌های گذشته قطع شده است و به دلیل هزینه سنگین اتوبوس‌ها احتمال اینکه بخش خصوصی توان خرید آنها را داشته باشد بسیار کم است.

وی ادامه داد: اتوبوس‌های خریداری شده پس از بررسی‌های کمیته خطوط در خط‌هایی که دارای بیشترین مشکل هستند به کارگیری خواهند شد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcj8oex.uqemyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما