دوشنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 46805
منبع : خبرگزاری فارس
در رده سنی زیر 23 سال انجام می‌شود

2 بسکتبالیست معلول نماینده قم در مسابقات جهانی کانادا

قم نيوز : قم نیوز: دو بسکتبالیست معلول به نمایندگی از تیم‌های باشگاهی استان قم در مسابقات بسکتبال با ویلچر 2017 قهرمانی جهان به میدان می‌روند.
2 بسکتبالیست معلول نماینده قم در مسابقات جهانی کانادا
به گزارش قم نیوز، یکی از موفقیت‌های مهم ورزش جانبازان و معلولین استان قم در سال 1395 در رشته بسکتبال با ویلچر با کسب سهمیه رقابت‌های پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل به دست آمد اما بعد از این مسابقات قم موفق به کسب سهمیه رقابت‌های آسیاییی 2017 نیز شد.

سهمیه بازی‌های پارالمپیک برزیل با درخشش محمد محمدنژاد به دست آمد اما بعد از این دستاورد بزرگ، بازیکنان جوان و آینده‌داری همچون پیمان میزان و رضا عیوضی نیز توانستند با درخشش در ترکیب تیم‌های باشگاهی خود نظیر ایثار و اتحاد، مجوز حضور در مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کنند.

این دو بازیکن در ترکیب تیم ملی بسکتبال با ویلچر رده سنی جوانان ایران بهمن ماه 95 به مسابقات بسکتبال با ویلچر قهرمانی جوانان قاره کهن و انتخابی پیکارهای جهانی 2017 در کشور تایلند اعزام شدند و همراه با دیگر ملی‌پوشان مقام نخست آسیا را به ارمغان آوردند.

کسب مقام نخست رقابت‌های قهرمانی بسکتبال با ویلچر جوانان آسیا سهمیه رقابت‌های جهانی 2017 را نیز نصیب تیم ملی ایران کرد و اکنون ملی‌پوشان این رشته باید خود را برای کسب آمادگی لازم به منظور حضور موفق و پرقدرت در پیکارهای جهانی آماده کنند.

این در حالی است که بازی‌های جهانی 2017 بسکتبال با ویلچر جوانان در کشور کانادا به انجام می‌رسد و به همین منظور نخستین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان زیر 23 سال با حضور عیوضی و میزبان ملی‌پوشان دو باشگاه بسکتبال با ویلچر قم در لیگ‌های برتر و دسته دوم ایران به انجام رسید.

در این اردو ملی‌پوشانی از استان‌های ایلام، مازندران، هرمزگان، اصفهان، فارس، مرکزی، تهران، قم، لرستان و گلستان حضور دارند و حسن پالار نیز به عنوان سرمربی تیم ملی بر تمرینات این تیم نظارت دارد، ضمن اینکه مسعود فلاح به عنوان مربی و یاسر گیلکی به عنوان بدنساز این تیم را همراهی می‌کنند.

در حالی که مجموعه ورزشی شهید هرندی تهران میزبان تمرینات تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان بود، رقابت‌های جهانی 2017 بسکتبال با ویلچر جوانان خرداد ماه سال 1396 به میزبانی کانادا برگزار می‌شود و تیم ملی با کسب عنوان قهرمانی از رقابت‌های انتخابی منطقه آسیا و اقیانوسیه سهمیه حضور در این مسابقات را کسب کرده است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdccp4q0.2bqex8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما