جمعه ۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 46834
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله سعیدی:

رشد اقتصادی باید هم پای عدالت اجتماعی باشد / اشرافی‌گری و حقوق‌های نجومی در نگاه لیبرالیسی بیداد می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با بیان اینکه در نگاه انقلابی رشد اقتصادی باید هم پای عدالت اجتماعی باشد، گفت: با وجود این نگاه باید فاصله میان طبقات ثروتمند و ضعیف کم و فرصت‌ها میان مردم تقسیم شود تا بتوانیم از ظرفیت نیروهای مردمی استفاده کنیم.
رشد اقتصادی باید هم پای عدالت اجتماعی باشد / اشرافی‌گری و حقوق‌های نجومی در نگاه لیبرالیسی بیداد می‌کند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم با بیان اینکه روز قیامت میان انسان و بستگان او جدایی رخ می‌دهد، اظهار کرد: اسلام انسان را به نیکی به بستگان و خدمت به آنها فراخوانده و به صله رحم امر کرده است اما این ارتباط و تعامل حد و مرز مشخصی دارد.

وی با تاکید بر اینکه امتیاز ایمان مستقل نسبت به ایمان موضعی، موقتی و فصلی بیشتر است، اضافه کرد: ایمانی مورد قبول خداوند متعال است که در صحنه‌های مختلف برای انسان ماندگار باشد.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: در روز قیامت فرزندان، برادران و همسران از انسان فرار می‌کنند چرا که بر اساس آیات قرآن کریم روز قیامت نسبت‌ها از بین می‌رود و افراد به میزانی به امور مختلف خود مشغول هستند که فرصت پرداختن به وضعیت دیگران را ندارند اما با این وجود برخی از افراد در دنیا هم خودشان منحرف شده و هم خانواده‌هایشان را در معرض انحراف قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه رفع اختلافات میان اقوام، آشنایان و بستگان باید در ایام نوروز مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: بر اساس فرمایشات امام صادق(ع) این اقدام خیر از صدقات مورد محبت خداوند متعال است.

سعیدی از پیامبر اسلام(ص) به عنوان اسوه معرفی شده توسط قرآن کریم نام برد و ادامه داد: حضرت فاطمه(س) از رسول خداوند متعال جدا نیست به همین علت ایشان نیز همانند پدر خود اسوه و الگو هستند اما چیزی که این بانوی کریمه را شایسته عظمت و کرامت کرده ایمان و تقوای آن بزرگوار بوده است.

وی با بیان اینکه رسیدن ائمه اطهار(ع) به مقامات بالا حاصل تلاش‌های بی‌وقفه آنها بوده است، مطرح کرد: حضرت زهرا(س) مدافع ولایت و افشاگر چهره نفاق تا مرز جان بوده است؛ پنج‌شنبه هفته پیش‌رو به عنوان نخستین روز ماه رجب ثبت شده که این ماه از قداست ویژه برخوردار است و در این ماه بندگان صالح برای شرکت در مهمانی خداوند متعال آماده می‌شوند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) از ماه رجب به عنوان ماه توبه و عبادت نام برد و یادآور شد: اهالی این ماه به دنبال کسب رضایت خداوند متعال بوده و در طول این ماه میلاد امام باقر(ع) ثبت شده است امامی که بنیاد اندیشه‌های ناب اسلام محمدی(ص) را تحکیم بخشیده و بر عمق تفکر دینی افزوده‌اند.

وی از کشته شدن 160 کشته نفر و مجروح شدن بیش از سه هزار نفر در سفرهای نوروزی یاد کرد و گفت: این آمار در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش داشته است و در این راستا از اهتمام دستگاه‌های مرتبط تشکر می کنیم اما یک کشته هم در این حوادث که هیچ افتخاری ندارد برای نظام اسلامی زیاد است به همین علت رانندگان باید به نکات همیاران پلیس و نیروهای راهور توجه کنند.

سعیدی از شعار « اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» به عنوان یک راهبرد برای نظام اسلامی نام برد و ادامه داد: تاکید رهبر انقلاب اسلامی به موضوع اقتصاد مقاومتی دارای سه علت اصلی است؛ اقتصاد مقاومتی دامنه گسترده‌ای دارد و به یک یا دو سال محدود نمی‌شود هر چند طی این دو سال اخیر نیز کوتاهی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از دوران هشت سال دفاع مقدس متجاوزان به حریم جمهوری اسلامی ایران و به ویژه آمریکا به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند به قدرت نظامی ایران غلبه کنند اما برای انحراف افکار عمومی ایران را به حمله نظامی و گزینه‌های روی میز تهدید می‌کنند به همین علت برخی مسؤولان باور کردند که مذاکرات « 5+1» سبب دفع حمله نظامی بوده در حالی که تهدیدهای دشمنان سرپوشی بر ناتوانایی‌های خود و فریب افکار عمومی از اهداف اصلی است.

این استاد برجسته حوزه در ادامه تصریح کرد: دشمن بعد از شکست در جنگ نظامی جنگ را به عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی تغییر داد و رهبر انقلاب اسلامی نیز از همان ابتدا مسؤولان و مردم را به دفاع و مقاومت در جبهه‌های اقتصادی و فرهنگی دعوت کردند اما متاسفانه بر خلاف هشت سال دفاع مقدس که حرکت در جبهه‌ها جهادی بود حرکت در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی به کندی انجام گرفته است.

 وی وجود نگاه لیبرالیسی را مانع حرکت‌های جهادی در عرصه اقتصادی دانست و اضافه کرد: وجود این نگاه در میان مدیران مشکلات بسیاری را به دنبال داشته است چرا که در این نگاه اقشار ضعیف و کم درآمد نقشی در اقتصاد کشور نداشته و با این نگاه هیچ مانعی نیست که افراد ناتوان جامعه در مسیر توسعه له شوند.

سعیدی با تاکید بر اینکه اشرافی‌گری و حقوق‌های نجومی در نگاه لیبرالیسیتی بیداد می‌کند، عنوان کرد: با وجود این تفکر دست مدیران و مسؤولان در فساد به خوبی قابل مشاهده می‌شود و کالاهای قاچاق نیز در بستر این مفاسد به کشور نفوذ می‌کند و در پرتو این نگاه نیز بانک‌ها به افرادی وام‌های میلیاردی می‌دهند اما جوانان برای ایجاد کار سرمایه‌های اندک هم در اختیار ندارند.

وی با بیان اینکه در نگاه انقلابی رشد اقتصادی باید هم پای عدالت اجتماعی باشد، اظهار کرد: با وجود این نگاه باید فاصله میان طبقات ثروتمند و ضعیف کم و فرصت‌ها میان مردم تقسیم شود تا بتوانیم از ظرفیت نیروهای مردمی استفاده کنیم.

امام جمعه قم غرب‌زدگی و خودباختگی را حاصل تفکر و نگاه لیبرالیسی دانست و مطرح کرد: این نگاه از ابتدای انقلاب خط خود را به صورت آشکار و نهان از انقلاب و اسلام جدا کرده است در دوران امام خمینی(ره) نیز وجود داشت اما ایشان ریشه فساد را از بین برد و این گروه را ناامید کرد.

وی در پایان سخنان خود از تلاش‌های ستاد تسهیلات نوروزی استان قم با حضور 80 دستگاه اجرایی در راستای خدمات‌رسانی به زائران و شهروندان شهر کریمه اهل بیت(ع) تقدیر کرد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdceev8e.jh8pxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما