شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 46850
منبع : خبرگزاری فارس

اما و اگرها در کسب 11 مدال کیک بوکسینگ کاران قم در گرجستان

قم نيوز : قم نیوز: کیک‌بوکسینگ‌کاران قم در حالی با کسب 11 مدال به کار خود در پیکارهای بین‌المللی گرجستان پایان دادند که هیأت‌‌‌ ورزش‌های رزمی استان قم این اعزام را رسمی نمی‌داند.
اما و اگرها در کسب 11 مدال کیک بوکسینگ کاران قم در گرجستان
به گزارش قم نیوز، چالش اعزام‌های بدون پشتوانه و پشتیبانی از سوی متولیان ورزش کشور در وزارت ورزش و جوانان و ادارات کل استان‌ها به میادین برون‌مرزی همچنان در بسیاری از رشته‌های ورزشی به چشم می‌خورد، به ویژه در ورزش‌های رزمی که هر ساله اعزام‌های متنوعی به خارج از کشور دارند.

در سالی که به تازگی سپری شد تعدادی از بانوان رزمی‌کار کشورمان به آذربایجان سفر کرده بودند، در حالی که این اعزام بدون هماهنگی از سوی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون مربوط به آن اعلام شد و پخش کلیپ‌ها و تصاویر مختلف از اتفاقات رخ داده در این اعزام، جنجال و سر و صدای زیادی به پا کرد.

 

* هزینه‌های هنگفت با انگیزه کسب مدال از میادین خارجی

فدراسیون ورزش‌های رزمی و هیأت‌‌‌های استانی زیر مجموعه آن که سبک‌های بسیار زیادی را پوشش می‌دهد هر ساله شاهد اعزام‌های مختلف ورزشکاران هر سبک به رقابت‌ها و تورنمنت‌های مختلف خارجی است، رقابت‌هایی که البته در کشورهای مختلف برگزار می‌شود اما اعزام به آن بدون هماهنگی با شورای برون‌مرزی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌های مربوطه انجام می‌شود.

این اعزام‌ها علاوه بر اینکه از سوی مسوولان ورزش کشور و استان‌های مربوطه پشتیبانی نمی‌شود، بلکه هزینه‌های بسیار زیادی دارد که متوجه خود ورزشکاران می‌شود و اکثرا با مخارج چند میلیون یا چند برابر آن انجام می‌شود، فقط با این امید که ورزشکار آن رشته از یک رقابت برون‌مرزی مدال کسب کند.

 

* سفر به کشورهای همسایه و شرق آسیا برای کسب مدال بین‌المللی

در واقع افتخار کسب مدال از میادین برون‌مرزی و در آوردن سری میان سرها، مهمترین انگیزه ورزشکارانی است که هزینه‌های زیادی انجام می‌دهند تا با مسوولیت خود به رقابت‌های برون‌مرزی به ویژه در کشورهای همسایه و یا کشورهای شرق آسیا سفر کنند و به مدال برسند.

نکته جالب توجه این است که وقتی ورزشکار موفق به کسب مدال از این میادین می‌شود، از مسوولان اداره کل ورزش و جوانان و همچنین رئیس هیات استان خود انتظار دارد که در حین بازگشت از سفر خارجی مورد استقبال رسمی قرار بگیرد و در مراسم ویژه تجلیل از قهرمانان نیز قدردانی شود، در حالی که این اتفاق در قم رخ نمی‌دهد.

 

* رزمی‌کاران هیچ حکمی بدون تایید فدراسیون را نپذیرند

از سوی دیگر مشکل برخی از فدراسیون‌ها، تنها سفرهای هماهنگ نشده ورزشکاران آنها به کشورهای خارجی برای حضور در تورنمنت‌های مختلف نیست، بلکه مشکل دیگر این است که حکم‌های بدون اعتبار در کشور برای مربیان و ورزشکاران مختلف صادر می‌شود که این نیز یک چالش دیگر در این فدراسیون‌ها و هیأت‌‌‌های استانی آنها به شمار می‌رود.

اما دبیر فدراسیون ورزش‌های رزمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، تمام ورزشکاران علاقمند به رشته‌های رزمی را به فعالیت در سبک‌های استاندارد دعوت کرد و افزود: فدراسیون ورزش‌های رزمی جزو چند فدراسیونی است که رشته‌های مختلف زیر مجموعه خود دارد و به همین دلیل مخاطبان زیادی را به خود اختصاص داده است.

فرهنگ شادنیا تاکید کرد: توصیه بسیار مهمی به رزمی‌کاران و علاقمندان به ورزش‌های رزمی دارم، برای فعالیت در سبک‌های مختلف زیر مجموعه این فدراسیون و هیأت‌‌‌های استانی حتما با این دو نهاد مشورت کنند و حتما دنبال سبک‌هایی بروند که از استانداردهای لازم برخوردار باشد.

دبیر فدراسیون ورزش‌های رزمی با بیان اینکه تمام احکام صادره برای موضوعات مختلف نظیر مربیگری، داوری، قهرمانی و ... باید به تایید این فدراسیون برسد، تصریح کرد: اگر حکمی به امضا و تایید فدراسیون ورزش‌های رزمی نرسیده باشد به همگان توصیه می‌کنم که آن را نپذیرند.

 

* اعزام ورزشکاران رزمی قم به تورنمنت‌ کشور گرجستان

اخیرا تیمی متشکل از رزمی‌کاران کیک بوکسینگ و دفاع شخصی به نمایندگی از استان قم راهی یک دوره رقابت‌های بین‌المللی در کشور گرجستان شد و در جدال با حریفان شرکت کننده در این رقابت‌ها با کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز متنوع به شهر قم بازگشت.

در این رقابت‌ها که با حضور تیم‌ها و کیک‌ بوکسینگ کارانی از کشورهای مختلف به انجام رسید، تیم اعزامی کیک بوکسینگ و دفاع شخصی اعزامی از استان قم بالاتر از دیگر رقبای شرکت کننده موفق به کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی بخش تیمی رقابت‌های بین‌المللی گرجستان نیز شد.

این در حالی است که رزمی‌کاران اعزامی از استان قم در دو بخش مردان و بانوان در این مسابقات حضور یافته بودند و با درخشش در جدال با حریفان خود در اوزان مختلف مدال‌های متنوعی کسب کردند، مدال‌هایی که در 9 وزن به رنگ طلا بود و در دو وزن نیز نقره‌ای شد.

 

* کسب 11 مدال و قهرمانی بخش تیمی بالاتر از میزبان

در واقع تیمی که به نمایندگی از کیک بوکسینگ کاران مرد و زن قم راهی مسابقات رزمی کیک بوکسینگ بین‌المللی در کشور گرجستان شده بود با کسب ۱۱ مدال رنگارنگ قهرمان این مسابقات شد، در حالی که از مجموع 9 مدال طلا، یکی در پیکارهای دفاع شخصی و هشت مدال دیگر در کیک بوکسینگ کسب شد.

کیک بوکسینگ کاران طلایی قم در این رقابت‌ها  مهدی مرزجویی در در وزن ۵۷ کیلوگرم، جواد شعبانی در وزن ۶۰ کیلوگرم، هاشم نوروزی در وزن ۶۳ کیلوگرم، علی مقبول در ۷۶ کیلوگرم، امیر شجاعی در ۷۸ کیلوگرم، احسان منتظر در ۸۰ کیلوگرم، حسین اسماعیلی در ۸۵ کیلوگرم و علیرضا صابری در وزن ۹۰ کیلوگرم بودند.

همچنین در دفاع شخصی تنها نماینده موفق اعزامی قم و کشورمان محمد متقی بود که با امتیازی بالاتر از دیگر رقبای خود بر سکوی نخست ایستاد و قهرمان شد، ضمن اینکه در بخش بانوان مرضیه نصراللهی کیک بوکسینگ کار قم در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شد.

 

* درخشش رزمی‌کاران قم در جدال با رقبایی از 20 کشور

این در شرایطی است که پایان پیکارهای همین وزن با قرار گرفتن پروانه سیدپور دومین نماینده اعزامی از استان قم بر سکوی دوم همراه بود و بدین‌ترتیب دو نشان طلا و نقره این وزن به قمی‌ها رسید، ضمن اینکه سمانه یوسف‌زاده سومین و آخرین بانوی رزمی‌کار قم در این مسابقات مدال طلای وزن منهای ۵۴ کیلوگرم را به ارمغان آورد.

رزمی‌کاران قم در حالی به مقام نخست و عنوان قهرمانی بخش تیمی پیکارهای رزمی بین‌المللی در کشور گرجستان دست یافتند که در این مسابقات رزمی‌کارانی از نزدیک به 20 کشور حضور داشتند و رقابت‌ها در شهر تفلیس به انجام رسید، ضمن اینکه در رده‌بندی تیمی تیم‌های گرجستان و جمهوری آذربایجان دوم و سوم شدند.

 

* رئیس هیأت‌‌‌ رزمی قم: اعزام رزمی‌کاران به گرجستان رسمی نبود

اما رئیس هیأت‌‌‌ ورزش‌های رزمی استان قم این اعزام را از سوی هیأت‌‌‌ رزمی قم ندانست و تصریح کرد: اعزام این رزمی‌کاران به گرجستان رسمی نبود و از نظر ما مسئولیت این اعزام با افرادی است که بدون مجوز از ورزشکار پول می‌گیرند و آنها را به سفر خارجی می‌برند.

جواد محمدزاده اضافه کرد: هیچ تیمی به نمایندگی از هیأت‌‌‌ ورزش‌های رزمی استان قم و  فدراسیون ورزش‌های رزمی راهی کشور گرجستان نشده و در واقع هیچ گونه مسابقه رسمی وجود نداشته، این اعزام‌ها به ‌صورت کاملاً اختیاری و بدون هماهنگی با اداره کل ورزش و جوانان، هیأت‌‌‌ ورزش‌های رزمی و فدراسیون انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: مسوولیت این اعزام در هر دو بخش مردان و زنان با دریافت هزینه و بدون این که مسابقه رسمی وجود داشته باشد بر عهده افراد هماهنگ کننده و  نفراتی است که اعزام شده‌اند، تیم منتخب رزمی استان قم شامل قهرمانانی هستند که سالیان سال در عرصه‌های بزرگ برای استان قم کسب افتخار کردند و تمام اوزان اصلی این تیم کارت شناسایی دارند و از طریق مسابقات انتخابی درون استانی، عضو تیم منتخب استان می‌شوند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdccx4q0.2bqep8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما