چهارشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 46952
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله مكارم شيرازي:

تعطيلات يكي از معضلات مملكت و حوزه‌هاي علميه است

قم نيوز : قم نیوز: يكي از مراجع تقليد گفت: كشورهاي پيشرفته چنين تعطيلاتي ندارند يكي از معضلات مملكت و حوزه‌هاي علميه اين تعطيلات است.
تعطيلات يكي از معضلات مملكت و حوزه‌هاي علميه است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در درس خارج فقه که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: تقوا پیشه کنید کارهای نیک را حقیر نشمارید حتی به اندازه دادن یک لیوان آب به فرد تشنه‌ای و  خوشرویی با برادر مسلمان باید کارهای نیک انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال زمانی که فرد ناتوانی وارد اتوبوس می‌شود فرد جای خود را به او می‌دهد یا چیزی در راه افتاده است ممکن است مزاحم رهروان باشد فرد کنار می‌زند.

ابن مرجع تقلید ادامه داد: برخی اوقات کارهای کوچک سبب کارهای بزرگ می‌شود خوشرفتاری دوستی و صمیمیت را به همراه دارد و سبب رونق اقتصاد می‌شود.

وی یادآور شد: کارهای کوچک سبب می‌شود کارهای نیک بزرگ فراموش نشود با انجام کارهای نیک کوچک به طریق اولی کارهای بزرگ فراموش نمی‌شودمی‌توان بیان کرد حریم و مقدمه‌ای برای کارهای نیک بزرگ است و محبت، دوستی و صمیمیت در بین افراد جامعه را به همراه دارد در قیامت همین کارهای کوچک به کارهای بزرگ تبدیل می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به تعطیلات حوزه و کشور گفت: حوزه دو سوم سال تعطیل است اخیرا رسم شده وسط سال تحصیلی طلاب اردوی زیارتی می‌روند دیگر ایامی باقی نمی‌ماند می‌خواهیم شیخ طوسی‌ها از این حوزه‌هایی که 9 ماه از سال تعطیل هستند بیرون بیاید.

وی با بیان اینکه تعطیلات در کشور همین طور است گفت: ملاحظه می‌شود تنها پنج روز ادارات تعطیل است ولی از 10 تا 15 روز به عید بیان می‌کنند شب عید است اکنون سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال است آیا با سه تا چهار ماه کار تولید و اشتغال درست می‌شود کشورهای پیشرفته چنین تعطیلاتی ندارند یکی از معضلات مملکت و حوزه‌های علمیه این تعطیلات است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: باید ارباب فکر در زمینه تعطیلات مطالعه کنند باید فکر اساسی برای تعطیلات حوزه‌ها شود.

وی عنوان کرد: اگر 70 سال عمر کنید 20 سال مفید بوده است باید فکر شود چه استفاده‌ای از عمر می‌شود ممکن است گوش شنوایی امروز نباشد ولی یک روز گوش شنوایی پیدا می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcf01dj.w6dvtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما