پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 46970
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی:

اجرای طرح استانداردسازی موجب ارتقاء خدمات رسانی در واحدهای گردشگری می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اجرای طرح استانداردسازی موجب می‌شود که سطح خدمت رسانی در واحدهای گردشگری براساس شاخص‌ها و استانداردها ارتقاء پیدا کند.
اجرای طرح استانداردسازی موجب ارتقاء خدمات رسانی در واحدهای گردشگری می‌شود
به گزارش قم نیوز، ولی تیموری پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران انجمن‌های تاسیسات گردشگری استان با اشاره به وظایف سازمان میراث فرهنگی اظهار کرد: یکی از وظایف این سازمان استاندارد سازی است و در این راستا کارشناسان به واحدهای گردشگری مراجعه و سطح خدمات این واحدها را بررسی می‌کنند تا بتوانند واحدهای گردشگری را درجه بندی کنند.

وی ادامه داد: از سه سال پیش اجرای طرح استانداردسازی واحدهای گردشگری در کشور آغاز شد، 30 درصد واحدها در حال ثبت نام در این طرح هستند، در 40 درصد واحدهای گردشگری استانداردسازی انجام شده است و 30 درصد دیگر این واحدها هم در حال ارزیابی برای این طرح هستند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: ضوابط و شاخص‌هایی برای طرح استانداردسازی در نظر گرفته شده است. شرکت‌های مجری با همکاری بخش خصوصی به واحدهای گردشگری معرفی می‌شوند تا این شاخص‌ها را در این واحدها مورد بررسی قرار دهند و در نهایت این شرکت‌ها گزارش‌های خود را در خصوص واحدهای گردشگری به کمیسیون‌های درجه بندی می‌دهند.

تیموری با اشاره به فواید اجرای طرح استانداردسازی در واحدهای گردشگری اظهار کرد: اجرای این طرح موجب می‌شود که سطح خدمت رسانی در واحدهای گردشگری براساس شاخص‌ها و استانداردها ارتقا پیدا کند.

وی ادامه داد: جلب رضایت مشتریان یکی از مهمترین اقدامات سازمان میراث فرهنگی است و این سازمان به صورت علمی و کارشناسی طرح استانداردسازی ارزیابی‌ها را انجام می‌دهد، اگر تاسیسات گردشگری روند کیفیت خدمات خود را اصلاح کنند، به مدت پنج سال شامل قوانین استانداردسازی می‌شوند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان خاطرنشان کرد: امسال با ارائه ضوابط و قوانین فاز دوم استانداردسازی به روز رسانی می‌شود تا رویکرد ارائه خدمات در واحدهای گردشگری کیفی شود، سفره‌خانه‌ها و هتل‌آپارتمان‌ها هم در این فاز وارد طرح استانداردسازی می‌شوند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcfx1dj.w6dveagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما