سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 47044
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله اعرافی:

جایگاه فراملی قم در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: امروز علاوه بر وجود طلاب ایرانی، افرادی از ۱۲۰ کشور دنیا نیز در قم مشغول به تحصیل علوم دینی هستند، لذا باید در دستگاه‌های اداری استان برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای صورت بگیرد که پذیرای این سطح تنوع فرهنگی باشد.
جایگاه فراملی قم در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار استاندار قم و هیات همراه که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن سال نو و همچنین اعیاد ماه مبارک رجب، همگرایی و هم افزایی بین مسوولان استان قم را خواستار شد و گفت: خوشبختانه بین مسوولان بخش‌های گوناگون استان همگرایی و هم افزایی خوبی وجود دارد و لازم است که این موضوع مهم بیش از پیش استمرار یابد تا شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر این استان باشیم.

وی با اشاره به جایگاه قم در سطح ملی و فراملی افزود: قم یک جایگاه درون استانی و یک جایگاه ملی و حتی فراملی دارد که مسوولان و دست اندرکاران نهادهای مختلف در قم باید به این نکته مهم توجه ویژه داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: امروزه علاوه بر وجود طلاب ایرانی از سراسر کشور، افرادی از حدود 120 کشور دنیا نیز در قم مشغول به تحصیل علوم دینی هستند و در کمتر جایی از  دنیا شاهد این موضوع هستیم، لذا باید در دستگاه‌های اداری استان برنامه ریزی‌ها به گونه ای صورت بگیرد که پذیرای این سطح تنوع فرهنگی باشد.

امام جمعه قم افزود: باید همه ما تلاش کنیم تا قم را احیا کنیم؛ نگاه به قم باید فراملی و بین المللی باشد تا سرو سامانی پیدا کند و جلوه آن به خوبی حفظ شود.

آیت‌الله اعرافی گفت: حوزه علمیه در مسائل گوناگون هم مطالبه گر و هم پاسخگوست و ما نسبت به مردم و مسوولین خود را موظف می دانیم تا رابطه بین نهاد روحانیت و مردم را عمق ببخشیم.

وی در پایان با اشاره به مشکلات و چالش‌های پیش روی استان قم گفت: محیط زیست، فضای سبز، کشاورزی و سایر بخش‌های استان نیاز به کار جدی دارد و امیدواریم با روحیه جهادی و تلاش و کوشش شاهد رونق بیشتر و آبادانی بیشتر این استان باشیم و در این عرصه‌های گوناگون قم باید نمونه باشد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdci5ua5.t1ay52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما