کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روزهای 24 و 25 فروردین ماه انجام می‌شود

اعزام 7 دوومیدانی‌کار قم به پیکارهای آغاز فصل مردان کشور

خبرگزاری فارس , 16 فروردين 1396 ساعت 16:00

قم نیوز: هفت تن از بهترین‌های دوومیدانی استان قم در تلاش برای به دست آوردن عناوین برتر مسابقات قهرمانی آغاز فصل مردان ایران با حریفان خود به رقابت می‌پردازند.


به گزارش  قم نیوز، در حالی که پیکارهای قهرمانی آسیا و بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در انتظار دوومیدانی‌کاران قم قرار دارد، سفر نمایندگان قم به رقابت‌های دوومیدانی آغاز فصل ایران نخستین رقابت آنها در سال 1396 محسوب می‌شود.

این در حالی است که مسابقات دوومیدانی آغاز فصل قهرمانی مردان ایران روزهای 24 و 25 فروردین ماه به میزبانی هیأت‌‌‌ دوومیدانی استان فارس در شهر شیراز و ورزشگاه حافظیه برگزار می شود، ضمن اینکه شرکت کنندگان در بیش از 20 ماده و رشته دوومیدانی برای کسب عناوین برتر رقابت می‌کنند.

دوومیدانی‌کاران مدعی حاضر در این رقابت‌ها برای کسب عناوین برتر مواد 100 متر، 200 متر، 400 متر، 800 متر، 1500 متر، پنج هزار متر، 10 هزار متر، 10 کیلومتر پیاده‌روی، چهار در 100 متر، چهار در 400 متر، 110 متر با مانع، 400 متر با مانع، سه هزار متر با مانع، ده‌گانه، پرش ارتفاع، پرش با نیزه، پرش طول، پرش سه‌گام، پرتاب دیسک، پرتاب نیزه، پرتاب وزنه و پرتاب چکش رقابت می‌کنند.

این در حالی است که نحوه محاسبه امتیازات نفرات اول تا ششم به صورت 1، 2، 3، 4، 5 و 7 است و هر استان امکان معرفی دو نماینده خود در هر رشته را دارد و در رشته‌های امدادی نیز باید یک تیم داشته باشند، ضمن اینکه هر ورزشگاه می‌تواند در دو رشته انفرادی و یک رشته امدادی به میدان برود.

به نفرات اول تا سوم مسابقات آغاز فصل دوومیدانی مردان ایران مدال، گواهی قهرمانی و به تیم‌های اول تا سوم جام قهرمانی اهداء می‌شود، ضمن اینکه سهمیه هر استان با توجه به نتایج آغاز فصل بزرگسالان و جوانان استان‌ها در سال 95 مشخص شده است.

بر این اساس هیأت‌‌‌ دوومیدانی استان قم همراه با استان‌هایی نظیر قزوین، خراسان‌رضوی و لرستان با هفت دوومیدانی‌کار، یک مربی و یک سرپرست به این رقابت‌های می‌رود و بعد از برگزاری جلسه فنی رقابت‌ها در روز چهارشنبه بیست و سوم فروردین ماه، رقابت‌ها از روز پنجشنبه 24 فروردین به مدت دو روز به انجام می‌رسد.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 47084

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/47084/اعزام-7-دوومیدانی-کار-قم-پیکارهای-آغاز-فصل-مردان-کشور

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir