?>?> قم نیوز - 7 واقعیت جالب درباره اسلام و مسلمانان در آمریکا - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

7 واقعیت جالب درباره اسلام و مسلمانان در آمریکا

شما نیوز , 17 فروردين 1396 ساعت 21:00

قم نیوز: بر اساس آخرین امار، حدود 3.3 میلیون مسلمان در کشور آمریکا زندگی می کنند و مسلمانان سومین جمعیت بزرگ مذهبی پس از مسیحیت و یهودیت در این کشور را تشکیل می دهد.


به گزارش قم نیوز، در واقع علي‌رغم تصويرهاي منفي كه در سال‌هاي اخير از مسلمانان در آمريكا ارائه شده است و شبکه‌های پیچیده‌ای که تلاش می‌کنند با تقویت موج اسلام هراسی به ویژه پس از حادثه مشکوک 11 سپتامبر چهره‌ای خشن و افراطی از اسلام به افکار عمومی نشان دهند اما آمار رشد مساجد و جمعیت مسلمانان در این کشور نشان می‌دهد این اقدامات نتیجه عکس داشته و دین اسلام از نفوذ و بالندگی حیرت آوری در آمریکا برخودار است. به گونه ای که تعداد 1209 مسجد موجود در این کشور در سال 2002 به بیش از دو هزار مسجد در 2006 افزایش پیدا کرد و از این تعداد ۲۲۷ مسجد (بیشترین تعداد) در کالیفرنیا و ۱۴۰ مسجد در نیویورک قرار دارد.
همچنین تمام دستگاه‌های دولتی مهم، از جمله کاخ سفید،کنگره آمریکا و پنتاگون،هر ساله در ماه مبارک رمضان، به احترام اعضا، کارمندان، و سربازان مسلمان خود میزبان مراسم افطار هستند.

1- رشد نرخ جمعیت مسلمان در برابر ادیان دیگر در این کشور
بررسی های کارشناسان آمریکایی نشان نشان می دهد  جمعیت مسلمانان در این کشور از رشد بالایی برخوردار است این در حالیست که اکثر جمعیت فرقه‌های مختلف مسیحی نرخ رشد بسیار پایین تری از نرخ کلی رشد جمعیت در ایالات متحده داشته اند و برخی از فرقه های مسیحی در واقع اعضای خود را از دست داده اند.

2- افزایش مسلمانان پس از حادثه 11 سپتامبر
برخلاف باور برخی که فروریختن برجهای دوقلو در این کشور باعث ایجاد موجی از تنفر نسبت به اسلام شده است اما پس از حادثه 11 سپتامبر جمعیت زیادی از یهودی ها و مسیحیان این کشور به دین مبین اسلام گرویدند و این حادثه باعث شد تا بسیاری از آمریکایی ها در مورد اسلام کنجکاو شوند تا جایی که بسیاری از آنها سبک زندگی خود را با تعالیم دینی اسلام تطبیق دادند. در همین حال براساس نظرسنجی بزرگترین موسسه  آمریکایی گالوپ،۴۴ درصد آمریکایی ها فکر می کنند تمام مسلمان ها افراطی و طرفدار اتفاقات ۱۱سپتامبر هستند که این رقم بسیار بالایی است در صورتی که طبق نظر سنجی دیگری که انجام شد ۹۳درصد مسلمانان مخالف ۱۱سپتامبر بودند و تنها۷درصد آنها واقعه ی یازده سپتامبر را قابل توجیه می دانند.

3- بیش از 5000 سرباز مسلمان در ارتش آمریکا
مسلمانان در بخشهای زیادی از جامعه آمریکا حضوری فعال دارند در دانشگاهها ، مراکز درمانی و حتی بخشهای نظامی آمریکا،حضور مسلمانان چشمگیر است. همچنین بیش از 5800 سرباز مسلمان در ارتش این کشور خدمت می کنند. متاسفانه اطلاعاتی که درباره اسلام و مسلمانان در گوگل وجود دارد اغلب  گمراه کننده بوده و حقایق مربوط به این دین و پیروان آن در اکثر موارد و توسط برخی شخصیتهای تروریستی چون «ابوبکر بغدادی» تحریف شده است.

4- اسلام دین آرامش
اگر در آمریکا از فردی عادی در مورد اسلام پرسیده شود شاید مسلمانان را مسبب تمامی ناآرامی های فعلی در جهان معرفی کند اما واقعیتی که از زبان برخی از کارشناسان دینی در این کشور شنیده میشود کاملا مخالف این است زیرا بسیاری از آنها اسلام را دین صلح و آرامش معرفی کرده اند و تروریستهای افراطی را عامل اصلی این ناآرامی معرفی کرده اند.

5- سلبریتی‌های مسلمان در آمریکا
اسلام در آمریکا نه تنها در بین عموم بلکه در بین شخصیتهای مشهور هنری،ورزشی و ... نیز نفوذ کرده است.«محمد علی کلی» قهرمان بکس معروف، «زین ماک» خواننده ای که به گفته خودش شاید مسلمان خوبی نباشد ولی به مسلمان بودن افتخار می‌کند و «جانت جکسون» خواهر مایکل جکسون خواننده معروف از جمله سلبریتیهای مسلمان در این کشور هستند. اخیرا نیز «لینزی لوهان»هنرپیشه و خواننده مشهور آمریکایی به دلیل گرویدن به دین اسلام از سوی دو مجری تلویزیونی مورد تمسخر و انتقاد قرار گرفت.

6- پزشکان باتجربه مسلمان در امریکا
برخلاف باور عموم ، اکثریت مسلمانان آمریکا تحصیلکرده بوده و سطح درآمد بالایی دارند. برای مثال 5-2.7 درصد پزشکان این کشور مسلمان هستند و گفته می شود اگر این تعداد توسط «ترامپ»از کشور اخراج شوند جایگزینهای مناسبی برای آنها وجود نخواهد داشت زیرا بیشتر آنها جزو پزشکان کارکشته و باتجربه محسوب می شوند.


7- عقاید اسلام هراسانه ترامپ و مسلمان شدن یک زن
در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا،«دونالد ترامپ» و حامیانش در سال گذشته عقاید اسلام هراسانه خود را در جامعه ابراز کردند، اما سخنان پر از نفرت وی علیه اسلام، باعث شد یک زن آمریکایی که در تجمع انتخاباتی ترامپ شرکت کرده بود مسلمان شود.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 47094

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/47094/7-واقعیت-جالب-درباره-اسلام-مسلمانان-آمریکا

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir