يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 47150
منبع : خبرگزاری فارس
معاون خدمات شهری شهردار قم مطرح کرد

افزایش 12 درصدی تردد ورودی به شهر قم/هیچ حادثه جدی در نوروز رخ نداد

قم نيوز : قم نیوز: معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم با تاکید بر اینکه بیش از 2 میلیون و 700 هزار خودرو امسال تردد ورودی به شهر قم داشته‌اند گفت: این آمار نسبت به سال قبل قریب به 12 درصد رشد داشته است.
افزایش 12 درصدی تردد ورودی به شهر قم/هیچ حادثه جدی در نوروز رخ نداد
به گزارش قم نیوز، سیدامیر سامع شنبه شب در دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست ولی‌الله بیاتی در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به گزارشی از اقدامات شهرداری در نوروز 96 اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید، فعالیت‌های خود را از 25 اسفند در قالب ستاد نوروزی آغاز کرده و این فعالیت‌ها تا 13 فروردین ادامه داشت.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی ستاد نوروزی از سه ماه قبل از نوروز آغاز شده بود خاطرنشان کرد: خدمات مطلوب به زائرین و شهروندان در دستور کار ما بود چراکه شهروندان نیز این حق را دارند که در نوروز از خدمات مطلوب برخوردار شود.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم با تاکید بر اولویت شهرداری بر اطلاع‌رسانی صحیح و اسکان اضطراری زائرین در نوروز بیان کرد: اسکان وظیفه اصلی شهرداری نبود و مجموعه استان آن را مدیریت می‌کرد اما ما هم برای اسکان اضطراری و برپایی چادر در شهر برنامه‌هایی داشتیم.

وی بهبود سیما و منظر شهری، پاکسازی شهر و زیباسازی محیط شهری، نظم و انضباط، ایمنی و امنیت و ارزیابی عملکرد و نظرسنجی را جزو اهم برنامه‌های ستاد نوروزی شهرداری عنوان کرد و افزود: در چارت ستاد هشت کمیته داشتیم که فعالیت‌ها را به صورت موضوعی برنامه‌ریزی کرده و برای مناطق سیاست گذاری می‌شد و به جز آن کمیته اجرایی شامل شهرداران مناطق داشتیم.

سامع کمیته‌های نوروزی را حمل و نقل، فرهنگی، اطلاع‌رسانی، اسکان، ایمنی، ارزاق و مایحتاج و ... دانست و گفت: در این کمیته‌های اجرایی برنامه‌های پیش‌بینی شده و اقدامات اجرایی می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه امسال تمام کمیته‌ها و مناطق لوح حضور داشتند گفت: به طور دقیق وضعیت حضور مدیران و شهرداران در این لوح مشخص می‌شد.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی با مجموعه دستگاه‌های استان خاطرنشان کرد: در جلسات ستاد نوروزی استان نیز شهرداری حضور فعال داشت و گزارش فعالیت‌ها را ارائه می‌داد.

وی گفت: یکی از بحث‌های مهم ما برای امسال اطلاع‌رسانی صحیح نیازمندی‌ها و مباحث شهروندی به زائرین بود خصوصا امسال بسته‌ بسیار خوبی آماده شد که در آن کتابچه ظرفیت‌های شهر و اقلام فرهنگی به مردم هدیه شد.

سامع با تاکید بر فعالیت ویژه 137 برای اطلاع‌رسانی به زائرین گفت: امسال بنرهای‌ اطلاع‌رسانی آدرس‌ها و چادر ممنوع به خوبی در شهر توزیع شد.

وی ادامه داد: امسال چهار نقطه اصلی را به عنوان استراحت‌گاه مشخص کردیم که بوستان غدیر، فدک، امام رضا و پارکینگ جمکران بود البته فضاهایی نیز برای پشتیبانی خدمات مشخص شد.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم با تاکید بر خدمات رسانی بوستان‌ مهدی در نوروز گفت: با توجه به کاهش حجم مسافران بوستان هاشمی از سیستم خدماتی خارج شد.

وی با تاکید بر وضعیت اسکان زائران در بوستان‌ها در ایام نوروز خاطرنشان کرد: در مواقع برودت هوا و بارش باران نیز سوله‌های بحران شهرداری اسکان اضطراری زائرین را انجام می‌دادند.

سامع بوستان امام رضا، لاله، فدک و پارکینگ شماره چهار مسجد مقدس جمکران و بوستان نیایش را جزو پرمسافرترین بوستان‌های نوروزی دانست و افزود: در سال گذشته کمتر از 200 چادر در بوستان فدک برپا شد اما امسال با توسعه خدمات و امکانات شاهد حضور خیل عظیم زوار در آن بودیم.

وی با اشاره به بارندگی در ایام نوروز گفت: ما ساعت‌ها قبل از آغاز بارندگی با اعلام به کمیته‌ها اقدامات اولیه برای هدایت مردم به مکان‌های مسقف را آغاز می‌کردیم.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم یکی از اشکالات خدمات نوروزی در شهر را ظرفیت محدود اسکان اضطراری عنوان کرد و گفت: کل ظرفیت مراکز اقامتی قم قریب به 10 هزار نفر است در حالی که ما شب‌هایی داریم که قریب به 300 هزار نفر در شهر اسکان دارند و نیاز است برای این امر اقدامی ویژه صورت گیرد.

وی گفت: به دلیل همین محدودیت‌ها مکان‌های مسقف خصوصا سوله‌های بحران را از پیش آماده کردیم تا در صورت لزوم نیاز مسافرین با استفاده از آنها برطرف شود.

سامع با تاکید بر اقدامات ویژه برای تبدیل بوستان‌ها به کمپ اسکان اضطراری افزود: در حوزه زیباسازی و آماده سازی شهر برای نوروز نیز اقدامات ویژه‌ای انجام شد.

وی استقرار سفره‌های هفت سین در مکان‌های پر تجمع را مورد توجه قرار داد و گفت: به هیچ وجه در فضاهایی که ایمن نبود اجازه برپایی چادر نمی‌دادیم و اطلاع‌رسانی گسترده انجام دادیم که با کمترین دغدغه بتوانیم مدیریت نظم و ایمنی شهری داشته باشیم.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم با بیان اینکه از سال گذشته بلوار زائر و محدوده حرم مطهر بحث ممنوعیت نصب چادر مطرح شد خاطرنشان کرد: امسال نیز در محدوده رینگ جمکران با هماهنگی مسوولان مسجد با اطلاع‌رسانی گسترده نصب چادر در این محدوده را به صفر رساندیم.

وی به ساماندهی متکدیان و جلوگیری از تخلفات ساختمانی اشاره کرد و افزود: امسال یکی از نقاط قوت خدمات نوروزی بحث ایمنی بود چراکه در تمام مکان‌های شهر که چادرخواب بود استقرار نیروهای آتشنشانی داشتیم.

سامع با تاکید بر اینکه در نوروز هیچ حادثه‌ای جدی در بوستان‌ها نداشتیم گفت: با توزیع بروشورهای ایمنی و گشت‌زنی پیاده چند حادثه گازگرفتی نیز که به وجود آمد تلفاتی نداشت و این اقدامات و ایمنی از برکت حضرت معصومه(س) و تلاش نیروها است.

وی با تاکید بر اینکه شهر قم در این ایام علی رغم باد شدید و بارندگی نظافت شهری با خللی مواجه نشد گفت: امیدواریم روز به روز در این بخش وضعیت بهتری داشته باشیم؛ در اسفندماه میانگین حدود 750 تنی پسماند داشتیم که در روز 29 و 30 اسفند به قریب به هزار تن رسید که قبل از صبح جمع‌آوری شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم بهسازی و توسعه سرویس‌های بهداشتی را یادآور شد و گفت: امسال بیش از هزار و 300 سرویس بهداشتی به مردم خدمات رسانی می‌کردند.

وی افزایش تعداد نمازخانه‌ها  را مورد توجه قرار داد و افزود: این امر نیز مورد استقبال مسافرین قرار گرفت.

سامع با اشاره به طرح پاکسازی ورودی‌ها و معابر شهر گفت: ورودی‌ها یکی از معابر پرتردد شهری هستند که اقدام به پاکسازی آنها شد.

وی یکی از نقاط ضعف شهر را عوارضی‌ها دانست و افزود: با توجه به اینکه عوارضی‌ها در محدوده شهری نیستند از نظر نظافت در این محدوده مشکلاتی داریم که نیاز است استان اقدامی جدی در این زمینه انجام دهد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با تاکید بر اینکه چهارشنبه پایان سال با کمترین مشکل و صدمه طی شد افزود: پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته بود و مشکل خاصی نداشتیم.

وی ادامه داد: در پنج شنبه پایان سال نیز با تمهیداتی که اندیشیده شد کمترین مشکل را داشتیم البته مشکلات ترافیکی در بهشت معصومه داشتیم که این به دلیل تداخل با عوارضی نیازمند تمهیدات ویژه است.

سامع اجرای طرح احسان ماندگار و هبه و اهدای نهال رایگان بین مردم را مورد توجه قرار داد و گفت: این طرح‌ها نیز با توسعه بیشتر امسال اجرایی و مورد استقبال واقع شد.

وی اقامه نماز جماعت در بوستان‌های پرتجمع را مورد توجه قرار داد و افزود: در بوستان‌های بنیادی و فدک و جمکران نیزغرفه‌های ورزشی و خدمات فرهنگی داشتیم که مورد استقبال بود.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم با اشاره به آماده‌سازی غرفه‌های عرضه میوه و ایستگاه‌های سی ان جی افزود: تور قم‌گردی نیز با استقبال چشمگیر شهروندان و مسافرین امسال اجرایی شد.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 2 میلیون و 700 هزار خودرو امسال تردد ورودی به شهر قم داشته اند گفت: این آمار نسبت به سال قبل قریب به 12 درصد رشد داشته است.

سامع یکی از مشکلات شهر را پارکینگ عنوان و خاطرنشان کرد: بیش از 317 هزار استفاده از پارکینگ‌های شهر در ایام نوروز صورت گرفت.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgzq9t.ak9un4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما