سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 47193
منبع : خبرگزاری فارس
آیت الله سعیدی:

در انتخاب‌ها بصیرت و در انتقادها انصاف داشته باشیم/منتخب ملت باید خیرخواه مردم باشد نه سرمایه‌دار و اشراف زاده

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم با تاکید بر اینکه همیشه در انتقادها انصاف و در انتخاب‌ها نیز دقت و بصیرت داشته باشیم گفت: افرادی را انتخاب کنیم که خیرخواه همه مردم باشند نه خیرخواه سرمایه‌دار و اشراف زاده و نه کسی که در مسئولیتش ثروت به جیب زده است.
در انتخاب‌ها بصیرت و در انتقادها انصاف داشته باشیم/منتخب ملت باید خیرخواه مردم باشد نه سرمایه‌دار و اشراف زاده
به گزارش قم نیوز، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار جمعی از مدیران استان با بیان اینکه یکی از جنبه‌هایی که حضرت ابراهیم در بنا کردن کعبه به آن توجه داشت دوری از تشریفات بود، خاطرنشان کرد: گاهی وقت‌ها ما کاری را که می‌خواهیم انجام دهیم آن قدر به دنبال تشریفات هستیم که از اصل موضوع غافل می‌شویم.

وی ضمن تاکید بر دوری از اشرافی‌گری، به افزایش روز افزون عشق و علاقه مردم به خانه خدا اشاره کرد و گفت: اگر چنانچه ما از چنین مراکز توحیدی غافل شویم دشمنان خدا سوء استفاده خواهند کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه هر کاری که می‌خواهید انجام دهیم باید مراقب آن باشیم گفت: این انقلاب و ساخت و سازهای مادی و معنوی در نظام توحیدی به مراقبت، حفاظت، بازرسی و وحدت و تمرکز نیاز دارد.

وی با اشاره اینکه خداوند ثروت را به ذات پلید نمی‌داند، یادآور شد: آسیب‌هایی در این تکاثر جمع آوری ثروت است که از آن جمله محروم شدن عده ای از مردم است.

سعیدی با بیان اینکه انقلاب‌هایی که در دنیا و جهان اسلام شکل گرفت با نگاه به محرومین و مستضعفین بوده است گفت: کسانی به دلایلی گرفتار محرومیتی شده‌اند و این محرومیت اگر به درستی رسیدگی شود این افراد هم دعا می‌کنند و هم انقلاب را حفظ می‌کنند.

وی با بیان اینکه اشراف هیچ وقت برای حفظ انقلاب‌ها ارزشی قائل نبودند مگر اینکه چیزی عایدشان شود افزود: این افراد هیچ گاه برای ماموریت‌ها و گرفتن مسؤولیت‌ها ارزشی قائل نبودند مگر اینکه خودشان منافعی ببرند.

امام جمعه قم افزود: به همین دلیل است که می‌بینیم شخص در خارج از کشور و داخل کشور ثروت زیادی دارد و مسؤولیتی هم گرفته و این مسؤولیت را رها نمی‌کند چون منافعش در آن است.

وی تاکید کرد: کسانی که پای این انقلاب می‌ایستند که از محرومیت برخوردارند و نظری جز خدا ندارند.

سعیدی با اشاره به انتخابات آینده کشور گفت: در بحث انتخابات بلاشک عده‌ای کاندیدا می‌شوند و ان‌شاءالله قصد خدمت دارند؛ انتخابات نباید به آلودگی‌های سیاسی آلوده شود و هر چیزی به آلودگی مبتلا شد محکوم به فساد است.

وی افزود: حتی اگر مسجدی آلوده به مسائل سیاسی شد دیگر این مسجد جای نشستن ندارد که نمونه آن مسجد ضرار است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) یادآور شد: همیشه غربی‌ها به اشکال مختلف به دنبال این هستند که انقلاب ما را از بین ببرند.

وی با تاکید بر اینکه باید در انتخابات کاری کنیم طهارت در اقسام و انواع سیاسی، فقهی و فرهنگی وجود داشته باشد، گفت: من ادعا نمی کنم دولت‌هایی که بر سر کار آمدند همه خوب کار کردند بلکه دولت‌های بودند که نقص‌هایی داشتند منتها معتقدم هیچ دولتی در کشور ما سرکار نمی‌آید که نیتش این باشد که مملکت را از بین ببرد و فاسد کند.

سعیدی افزود: هر دولتی فکر و نیروهایی دارد که این فکر و نیروها آثاری را از خود به جای می‌گذارند، اگر خوب بفهمند آثار خوب به جای می‌گذارند و اگر بد بفهمند آثار بد به جای می‌گذارند.

وی با بیان اینکه در انتقادات و تذکرها کاری نکنیم که مردم را از رای دادن مایوس کنیم، تصریح کرد: باید به گونه ای عمل کنیم افرادی را که در  حال خدمت هستند تقویت شده ولی در عین حال نقطه ضعف‌ها را بگوییم.

امام جمعه قم با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال جدید که هم به پیشرفت‌ها اشاره کردند و هم مشکلات را مورد توجه قرار دادند، گفت: پیام سخنان رهبری این بود که اینها یا خودشان را اصلاح کنند یا مردم به شخص دیگری رای می‌دهند زیرا مردم با کسی تعارف ندارند.

وی با بیان اینکه باید منطقی حرف بزنیم و مردم نسبت به نظام و انقلاب خوش بین باشند، ابراز کرد: در عین  حال مردم باید حواسشان باشد به کسی رای بدهند که توانایی انجام کار را داشته باشد.

سعیدی با تاکید بر اینکه همیشه در انتقادها انصاف و در انتخاب‌ها نیز دقت و بصیرت داشته باشیم تصریح کرد: افرادی را انتخاب کنیم که خیرخواه همه مردم باشند نه خیرخواه سرمایه‌دار و اشراف زاده و نه کسی که در مسئولیتش ثروت به جیب زده است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdsf0o.yt05n6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما