چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 47203
منبع : خبرگزاری فارس
مدير مسجد مقام و شبستان‌هاي مسجد مقدس جمكران خبر داد

حضور بيش از 2700 معتكف خواهر و برادر در مسجد مقدس جمکران

قم نيوز : قم نیوز: مدير مسجد مقام و شبستان‌هاي مسجد مقدس جمكران گفت: امسال ۱۲۵۰ نفر برادر و حدود ۱۵۰۰ خواهر در مسجد مقدس جمكران معتكف شدند كه برادران در مسجد امام علی(ع) و خواهران در قسمتی از مسجد فاطمه زهرا(س) مستقر هستند.
حضور بيش از 2700 معتكف خواهر و برادر در مسجد مقدس جمکران
به گزارش قم نیوز، به نقل از مرکز خبر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی با اشاره به فرا رسیدن ایام البیض ماه رجب و شروع مراسم اعتکاف، به تشریح برنامه‌های تدارک دیده شده برای معتکفین در مسجد مقدس جمکران پرداخت و اظهار کرد: امسال ۱۲۵۰ نفر برادر و حدود ۱۵۰۰ خواهر در مسجد مقدس جمکران معتکف شدند که برادران در مسجد امام علی(ع) و خواهران در قسمتی از مسجد فاطمه زهرا(س) مستقر هستند.

مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران در تبیین برنامه‌های شب اول اعتکاف بیان کرد: در ابتدا به نمایندگی از تولیت این مکان مقدس خیرمقدم و خوش آمدگویی به معتکفین داشتیم، سپس بیان احکام، مناجات خوانی، سحری و در آخر نماز جماعت صبح برگزار شد.

حسین آبادی در ارتباط با برنامه‌های کلی ایام اعتکاف به برنامه‌هایی از قبیل حلقه‌های معرفت، بیان احکام، مسابقه کتابخوانی و طرح مبلغین کتاب ویژه خواهران اشاره و اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با بحث مراقبه، محاسبه نفس و خلوت گزینی در مراسم اعتکاف سعی شده با کار فرهنگی که داخل مسجد انجام می‌شود معتکفین در این چند روز بیشتر به مراقبه و محاسبه نفس بپردازند.

وی تصریح کرد: اعتکاف رجبیون سال ۹۶ با همکاری مسجد مقدس جمکران و ستاد برگزاری اعتکاف برگزار می‌شود و مقدمات آن در مسجد مقدس جمکران از حدود ۱۵ روز پیش آغاز شده و با مباحث عمرانی همچون ارتقاء سیستم تهویه مسجد فاطمه زهرا(س)، احداث چند مکان وضوگیری برای زیر زمین مسجد خواهران و کارهایی از این دست همراه بوده است.

مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران با اشاره به افزایش ۲۰۰ نفری ظرفیت خواهران در مراسم اعتکاف سال ۹۶ اظهار کرد: امسال معتکفین مسجد مقدس جمکران از اقصی نقاط کشور از جمله استان‌های سیستان و بلوچستان، اهواز، کرمان، آذربایجان، تهران و خراسان رضوی حضور دارند.

حسین آبادی در تشریح برنامه‌های روزانه این ایام گفت: برنامه‌های ما هرروز قبل از اذان صبح با بیان احکام و مناجات خوانی آغاز می‌شود و تا نماز جماعت صبح و قرائت ادعیه بعد از نماز ادامه دارد؛ همچنین دراین ایام بعد از نماز جماعت ظهر و مغرب و عشا مراسم مدیحه سرایی و سخنرانی با حضور حاج حسن اخباری و سید محسن بنی فاطمه انجام خواهد شد.

وی مباحث کلی و فرهنگی این ایام را بحث کتابخوانی، حلقه‌های معرفت و بیان احکام عنوان کرد و افزود: در قسمت مراسم سخنرانی در خدمت بزرگوارانی همچون حجج اسلام میردامادی، حیدری کاشانی و آیت الله فاضل لنکرانی خواهیم بود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcfm0dj.w6dexagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما