جمعه ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 47288
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه:

اقتصاد مقاومتی الگویی الهام بخش از نظام اقتصادی اسلام است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه گفت: براساس بیانات رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی الگویی الهام بخش از نظام اقتصادی اسلام است.
اقتصاد مقاومتی الگویی الهام بخش از نظام اقتصادی اسلام است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد علی یوسفی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب برای دفاع از مرزهای اقتصادی کشورمان در برابر این جنگ، استفاده از اقتصاد مقاومتی را پیشنهاد کردند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را تعریف و ابزارهای آن را بیان کردند، براساس بیانات رهبر معظم انقلاب این نوع از اقتصاد، الگویی الهام بخش از نظام اقتصادی اسلام است.

رئیس مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه افزود: در کشورمان تجربه هشت سال دفاع مقدس و عقب راندن دشمنان از مرزهای جغرافیایی ایران را داریم، باید از این تجربه برای دفع دشمنان از مرزهای اقتصادی کشورمان استفاده کنیم.

یوسفی با اشاره به دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در ابتدای آن دوران تا زمانی که بنی صدر بر سرکار بود، او ابزارسالاری دفاعی را در پیش گرفت و نتوانست در جنگ موفق شود، اما پس از عزل بنی صدر، نیروهای مردمی در خط مقدم درگیری با دشمن قرار گرفتند و ابزار دفاعی پشتیبان مردم در جنگ بودند.

وی ادامه داد: اعتقاد شخصی من این است که در جنگ تمام عیار اقتصادی برای عقب راندن دشمنان الگویی جز هشت سال دفاع مقدس نداریم. سه ضلع اساسی جامعه در آن دوران، حوزه ، نمازهای جمعه و بسیج و سپاه بودند، حوزه در دوران دفاع مقدس نقش بازوی فکری را داشت و بازوی بسیج عمومی هم در آن دوران نمازهای جمعه بود.

رئیس مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه افزود: در دوران دفاع مقدس اجازه ندادیم که یک وجب از خاک کشورمان به اشغال دشمن در بیاید، باید از تجربه آن دوران بهره بگیریم و نمازهای جمعه باید رسالت خودشان را در قبال اقتصاد مقاومتی انجام بدهند.

یوسفی با اشاره به جریان سرمایه داری اقتصادی اظهار کرد: باید خودمان را از این جریان خلاص کنیم و با جریان مردم سالاری دینی به جنگ اقتصادی با دشمن برویم، رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که مردم در اقتصاد مقاومتی باید به صحنه بیایند.

وی ادامه داد: برای راه اندازی جبهه مردمی اقتصاد مقاومتی باید حوزه، نماز جمعه، سپاه و بسیج پای کار بیایند و قرارگاه‌های اقتصاد مقاومتی را در استان‌ها ایجاد کنند. باید تمام مردم را برای دفاع از مرزهای اقتصادی کشورمان توانمند کنیم.

رئیس مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه افزود: باید طراحی الگوی اقتصادی مردم سالاری دینی براساس مبانی و فقه اخلاق توسط حوزه‌های علمیه صورت بگیرد. مدیریت انقلابی و جهادی براساس مبانی یکی از ملزومات اقتصاد مقاومتی است و باید براساس مبانی اسلامی این مدیریت شکل بگیرد.

یوسفی با اشاره به ضرورت ایجاد هسته‌های اقتصاد مقاومتی در کشور اظهار کرد: این هسته‌ها باید در تمام استان‌های کشور شکل بگیرد و الگوی مردم‌ سالاری اقتصاد دینی هم به اعضای این هسته‌ها آموزش داده شود و جوانان کشورمان باید مبانی اقتصاد مقاومتی را درک کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید مزیت‌های اقتصادی و انسانی استان‌ها توسط هسته‌های اقتصاد مقاومتی شناسایی و این مزیت‌ها به کار گرفته شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcivra5.t1ayv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما