شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 47304
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

نشریات مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت معرفی شدند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر روابط عمومی مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت سه نشریه تخصصی این مرکز را معرفی کرد.
نشریات مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت معرفی شدند
به گزارش قم نیوز، احمدرمضانی، با اشاره به نشریات تخصصی این مرکز اظهارداشت: مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت مجموعه‌ای مستقل و بهره مند از اساتید و فرهیختگان حوزه و دانشگاه می باشد که در تلاش است گامی در توسعه سه هدف بزرگ و اساسی صلح، فرهنگ و عقلانیت گام بردارد.

وی افزود: فعالیت های این مرکز در دو بخش پژوهشی و آموزشی پیگیری می‌شود. به گونه ای که بخش پژوهشی شامل نشر کتاب، مجلات علمی، برگزاری نشست‌های تخصصی، وبینار، همایش و مسابقات علمی پژوهشی می‌باشد و در بخش آموزشی تربیتی مسائلی از جمله برگزاری دوره های کوتاه مدت و بلند مدت در موضوعات مرتبط با علوم انسانی و اسلامی پیگیری می شود.

رمضانی با بیان اینکه این مرکز دارای سه نشریه علمی اختصاصی در موضوعات فقهی، حقوقی و دینی می باشد، گفت: « دو فصلنامه مطالعات تطبیقی حقوق بشر»، « دو فصلنامه معارف فقه علوی » و « دو فصلنامه دین و دینداری » از جمله نشریات این مرکز بین المللی می باشند.

 مدیر اجرایی نشریات مرکز توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت با اشاره به "دو فصلنامه مطالعات تطبیقی حقوق بشر" افزود: این فصلنامه به مدیر مسئولی دکتر عابدین سیاحت اسفندیاری است و موضوعات پذیرش مقاله در این فصلنامه "حوزه مطالعات تطبیقی حقوق بشر"، "حقوق بشر دوستانه" و سایر موضوعات مرتبط با این نشریه به زبانهای فارسی، انگلیسی، عربی، ترکی استانبولی و آذری می باشد.

وی « دو فصلنامه معارف فقه علوی » را دومین نشریه تخصصی این مرکز به مدیرمسئولی دکتر حسین عندلیب توصیف کرد و اظهارداشت: موضوعات پذیرش مقاله در این نشریه، "بررسی مسائل فقهی حقوقی"، "مطالعات تطبیقی مسائل فقهی حقوقی در مکتب اسلام و سایر مکاتب"، " مسائل مرتبط با فقه اجتماعی"، "فقه حکومتی"، "فقه تمدنی" و سایر موضوعات مرتبط عنوان کرد که به زبانهای فارسی، عربی و انگلیسی نیز پذیرش مقاله دارد.

احمد رمضانی «دو فصلنامه دین و دینداری» را از دیگر نشریات تخصصی این مرکز نامید و گفت: این دوفصلنامه به مدیر مسئولی محمود نظری و در موضوعات مرتبط با "فلسفه دین"، "دین پژوهی"، "علوم اسلامی و دینی" همچنین موضوعات بین رشته‌ای مرتبط با حوزه دین و دینداری مقالات را پذیرش می کند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانند به نشانی تارنمای مرکز بین المللی صلح، فرهنگ و عقلانیت (www.icpcr.com) بخش امور پژوهشی و نشریات مراجعه فرمایند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchkxnk.23nqvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما