کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پايان لیگ دسته اول فوتبال

جشن صعود پيام قم به ليگ برتر فوتبال / قهر مردم قم با رقابت‌هاي باشگاهي

خبرگزاری فارس , 27 فروردين 1396 ساعت 10:00

قم نیوز: 14 هفته رقابت جذاب و تماشايي مدعیان صعود به مسابقات فصل آینده لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های استان قم با قهرمانی فوتبالیست‌های پیام و صعود مستقيم اين تيم به ليگ برتر پایان يافت.


به گزارش قم نیوز، فوتبال استان قم بعد از چندین سال رکود بار دیگر در مسیر رشد و پیشرفت قرار گرفته است و علاقمندان به این رشته و کارشناسان آن امیدوارند با تداوم این روند، بار دیگر فوتبال قم در سطح کشور حرفی برای گفتن و دفاع از اعتبار خود داشته باشد.

نزدیک به دو دهه از شکوفایی فوتبال می‌گذرد و دیگر خبری از حضور پرقدرت نمایندگان قم در لیگ‌های فوتبال کشور نیست، صرف‌نظر از لیگ‌های پایه فوتبال کشور که تیم‌های قمی با درخشش استعدادها و نخبه‌های این رشته نتایج خوبی کسب می‌‌کنند، اما سال‌های زیادی است که خبری از فوتبال قم در سطح اول لیگ‌های بزرگسالان کشور نیست.

 

* قهر مردم قم با رقابت‌های باشگاهی فوتبال

فوتبال قم هر ساله با برگزاری رقابت‌های لیگ استان پیگیری می‌شود ولی آنچنان جذاب و با کیفیت نیست که علاقمندان به فوتبال را مانند دهه‌های 1360 و 1370 به ورزشگاه کشانده و مجذوب زیبایی‌های خود کند، سال‌های زیادی است که مردم قم با ورزشگاه‌های فوتبال این استان قهر کرده‌اند و تنها عده کمی از دوست‌داران این رشته روی سکوها به نظاره مسابقات استانی لیگ قم می‌نشینند.

گواه این ادعا، فروش امتیاز تیم قهرمان لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های قم به خارج از این استان است و تیمی که نماینده قم در لیگ باشگاه‌های کشور جام آزادگان می‌شود، هر ساله توان و یارای مقابله با حریفان را ندارد و بدون توجه به اعتبار و آبروی فوتبال قم از گردونه رقابت‌ها کنار می‌رود.

 

* مشکلات مالی و انصراف نمایندگان قم از لیگ‌های کشور

همچنین هر زمان که تیم قهرمان لیگ برتر فوتبال قم در یک دهه اخیر به رقابت‌های لیگ باشگاه‌های کشور اعزام شد، به دلیل مواجهه با مشکلات بسیار زیاد یا نتایج ضعیفی کسب می‌کند یا اینکه حتی از میانه راه از رویارویی با حریفان خود انصراف می‌دهد و شخصیت فوتبال قم را به حراج می‌گذارد.

در هر حال تا زمانی که متولی این رشته یعنی هیات فوتبال استان قم، راه‌کاری برای حضور قدرتمند تیم قهرمان لیگ برتر فوتبال قم در مسابقات لیگ باشگاه‌های کشور جام آزادگان نکند، به قول ضرب‌المثل معروف «همین آش و همین کاسه است» و فوتبال قم وضعیت خوبی نخواهد داشت.

 

* لیگ‌های جذاب و پرحرارت فوتبال قم در فصل 96 - 1395

با وجود این شرایط و اوضاع نابسامان، مسابقات فصل جاری لیگ‌های باشگاهی فوتبال قم یعنی دسته برتر و دسته اول با حرارت و جذابیت قابل توجهی برگزار شد و در حالی که دو هفته از رقابت‌های لیگ برتر باقی مانده، اما در لیگ دسته اول تکلیف قهرمان و تیم‌ سقوط کننده مشخص شد.

بر اساس برنامه‌ریزی کمیته مسابقات هیأت‌‌‌ فوتبال استان قم دیدارهای فصل 96 – 1395 لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های این استان با رقابت هشت تیم به شکل دوره‌ای برگزار شد و تیم‌های شرکت کننده در مدت 14 هفته با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

* قهرمانی پیام و صعود به لیگ برتر فوتبال قم

رقابت‌های این فصل لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های استان قم در حالی به کار خود پایان داد که تیم پیام با 9 پیروزی، سه تساوی، دو باخت، 27 گل زده، 15 گل خورده، تفاضل گل مثبت 12 و 30 امتیاز در جایگاه نخست ایستاد و با کسب مقام قهرمانی راهی لیگ برتر شد.

در این رده‌بندی تیم عقاب با هفت برد، سه تساوی، چهار باخت، 27 گل زده، 17 گل خورده، تفاضل گل مثبت 10 و 24 امتیاز در مکان دوم ایستاد و با توجه به شیوه برگزاری رقابت‌های لیگ دسته اول، باید برای کسب مجوز صعود به لیگ برتر با تیم هفتم لیگ برتر برای کسب سهمیه این لیگ به رقابت بپردازد.

تیم آریا با کسب چهار برد، هشت تساوی، دو باخت، 20 گل زده، 21 گل خورده و 20 امتیاز در مکان سوم ایستاد، شاهین با پنج برد، چهار تساوی، پنج باخت، 21 گل زده، 23 گل خورده و 19 امتیاز رتبه چهارم را به خود اختصاص داد و تیم پیروزان با 17 امتیاز پنجم شد.

 

* سقوط با سابقه‌ترین تیم لیگ قم به دسته دوم

همچنین تیم‌ فوتبال یاران با کسب 15 امتیاز و تفاضل گل منفی چهار در رتبه ششم ایستاد، اما تیم 15 امتیازی آرمان به دلیل تفاضل گل منفی 10 خود در رده هفتم جای گرفت و فوتبالیست‌های تیم سهیل با کسب 12 امتیاز به عنوان ضعیف‌ترین تیم فصل به دسته پائین‌تر سقوط کردند.

عنوان بهترین تیم رقابت‌های این فصل به قهرمان مسابقات یعنی پیام تعلق گرفت که با از نظر تعداد برد با کسب 9 پیروزی در صدر ایستاد، و با 15 گل خورده نیز عنوان بهترین خط دفاع رقابت‌ها را به خود اختصاص داد، ضمن اینکه در تعداد باخت همراه با تیم رده سوم جدول یعنی آریا به دلیل دو بار باختن، بهترین‌ تیم‌های این فصل بودند.

کمترین تساوی در مقابل نام تیم‌های پیام، عقاب، یاران، آرمان و سهیل به ثبت رسید زیرا همه این تیم‌ها در 14 هفته سه بار تن به تساوی دادند، اما کمترین برد با سه پیروزی به نام سهیل ثبت شد و سهیل بعد از سقوط سال 1394 از لیگ برتر به دسته اول، این‌ مرتبه از دسته اول سقوط کرد.

 

* پیام مانع صعود فوتبالیست‌های شاهین

در هفته پایانی مسابقات لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های استان قم تیم‌های پیام و شاهین حساس‌ترین مسابقه را برگزار کردند و در پایان دیداری که در آن 6 بار توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد، این تیم پیام بود که با نتیجه چهار بر دو صاحب برتری شد تا با اقتدار قهرمان شود و البته جلوی شاهین را برای صعود به پلی‌آف بگیرد.

نکته جالب توجه این است که تیم شاهین که مقطعی از فصل جدی‌ترین تعقیب کننده پیام بود، در دو هفته پایانی رقابت‌ها دو باخت غیر منتظره را برابر حریفان خود متحمل شد، ضمن اینکه در این دو مسابقه هشت بار نیز از حریفان گل خورد تا به سادگی فرصت صعود به لیگ برتر را از دست بدهد و به رتبه چهارم اکتفا کند.

 

* پرواز عقاب به پلی‌آف بالای سر شاهین

فوتبالیست‌های عقاب در هفته پایانی برابر تیم آرمان با نتیجه عجیب هشت بر یک صاحب برتری شدند تا با توجه به شکست شاهین در مقابل تیم صدرنشین پیام، رتبه دوم جدول را به خود اختصاص بدهند و بدین‌ترتیب برای کسب مجوز صعود به لیگ برتر راهی دیدار پلی‌آف شوند.

تیم فوتبال آریا در جدال با آخرین تیم جدول یعنی سهیل به برتری یک بر صفر دست یافت تا سهیل دو فصل کابوس‌وار را در فوتبال باشگاه‌های قم سپری کند و از بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتبال این استان به عنوان یکی از تیم‌های با سابقه و ریشه‌دار فوتبال قم به پائین‌ترین دسته سقوط کند.

یاران نیز به عنوان یکی از سه تیم انتهای جدول لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های قم در فصل 96 – 1395 برابر پیروان رده ششمی به برتری دو بر صفر دست یافت تا از خطر سقوط به دسته دوم این مسابقات نجات یابد و امیدهای خود را برای صعود به لیگ برتر در فصل آینده حفظ کند.

اکنون از لیگ‌های فصل 96 – 1395 فوتبال باشگاه‌های قم تنها مسابقات لیگ برتر رده سنی بزرگسالان باقی مانده تا در پایان رقابت هشت مدعی، تیم قهرمان برای نمایندگی قم در رقابت‌های فصل 97 – 1396 لیگ دسته سوم فوتبال ایران جام آزادگان مشخص شود.


انتهای پیام / 136


کد مطلب: 47326

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/47326/جشن-صعود-پيام-قم-ليگ-برتر-فوتبال-قهر-مردم-رقابت-هاي-باشگاهي

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir