دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 47340
منبع : خبرگزاری فارس

تداوم ناکامی اميدهاي صباي قم / خطر سقوط بيخ گوش شاگردان گلباشي

قم نيوز : قم نیوز: شكست در بازي خانگي هفته بيستم ليگ برتر فوتبال اميد باشگاه‌هاي كشور موجب سقوط دو پله‌اي تيم صبای قم در جدول رده‌بندي اين رقابت‌ها شد.
تداوم ناکامی اميدهاي صباي قم / خطر سقوط بيخ گوش شاگردان گلباشي
به گزارش قم نیوز،  تیمی که در آغاز فصل جاری مسابقات لیگ برتر فوتبال امید باشگاه‌های ایران چهار هفته متوالی بدون باخت حریفان خود را شکست داد و تا میانه‌های فصل یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ برتر را به خود اختصاص داده بود، اکنون در بدترین وضعیت ممکن قرار دارد.

صبای قم در آغاز این رقابت‌‌های آنچنان قوی و مدعی در مقابل حریفان خود ظاهر شد که تمامی کارشناسان و علاقمندان به فوتبال از ظهور تیمی به عنوان شانس اصلی کسب عنوان قهرمانی خبر دادند اما ناکامی‌های صبا از هفته‌های رو به پایان نیم‌فصل این مسابقات آغاز شد.

 

* فاصله اندک صبای قم با قعرنشین‌های لیگ برتر امید

امیدهای صبای قم در نیم‌فصل دوم لیگ برتر حتی به تیم آخر جدول رده‌بندی این رقابت‌ها یعنی هفت‌ ستاره شهرداری ارومیه نیز باخته‌اند و حالا فاصله‌ای تنها چهار امتیازی با تیم رده یازدهم این رقابت‌ها یعنی فولاد مبارکه سپاهان اصفهان دارد و در صورت لغزش در دو بازی آینده قطعا خطر سقوط بیخ گوش نماینده قم است.

اتفاقا صبای قم در هفته پایانی بازی‌ها با یکی از دو تیم اصفهانی حاضر در لیگ برتر امید یعنی ذوب‌آهن در خانه حریف بازی می‌کند و چنانچه در دیدار خانگی هفته 21 مقابل مس رفسنجان امتیاز از دست بدهد، آن وقت در هفته پایانی یقینا برابر ذوب‌آهن کار سختی خواهد داشت زیرا ذوبی‌ها یقینا برای بقای سپاهان به دنبال شکست صبا خواهند بود.

 

* ضعف‌های مفرط دفاعی صبای قم در نیم‌فصل دوم

تیم فوتبال امید صبای قم با تداوم ضعف‌های موجود در خط دفاعی خود، در فاصله دو هفته به پایان بازی‌های فصل 96 – 1395 لیگ برتر فوتبال امید باشگاه‌های کشور بار دیگر به روند ناکامی‌های این فصل ادامه داد تا علاوه بر تداوم سقوط در جدول‌ رده‌بندی، یک بار دیگر به انتهای جدول نزدیک‌تر شود.

تیم فوتبال امید صبای قم در غیاب دو بازیکن خود که به دلیل مصدومیت و محرومیت فرصت حضور در ترکیب اصلی این تیم را از دست داده‌ بودند، در نهمین هفته از دیدارهای دور برگشت لیگ برتر امید ایران در خانه خود به مصاف تیم تراکتورسازی تبریز رفت اما با دست خالی میدان را ترک کرد.

 

* شکست خانگی صبای قم برابر تراکتورسازی تبریز

این در حالی است که بازی با تراکتورسازی تبریز از هفته بیستم لیگ برتر فوتبال امید ایران به دلیل اینکه فاصله صبا با حریف در جدول رده‌بندی قابل جبران بود، حساسیت‌های بالایی داشت اما صبا نتوانست از فرصت بازی در خانه خوب استفاده کند و با نتیجه دو بر یک به حریف خود باخت.

رضا گلباشی سرمربی تیم فوتبال صبای قم که به خوبی بازیکنان صبا را متوجه حساسیت‌ها و البته سختی‌های این بازی کرده بود، بار دیگر فرصت سوزی بازیکنان تیمش را در این دیدار به نظاره نشست تا صبا در یکی از مهمترین بازی‌های این فصل به تراکتورسازی تبریز باخته و دو پله دیگر نیز در جدول رده‌بندی سقوط کند.

تیم‌های فوتبال امید صبای قم و تراکتورسازی تبریز در چارچوب دیداری از هفته بیستم مسابقات لیگ برتر امید باشگاه‌های کشور در زمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم برابر یکدیگر صف‌آرایی کردند اما این بازی به رقم خوردن دهمین شکست صبا در این فصل انجامید.

 

* دهمین باخت صبای قم و سقوط در جدول رده‌بندی

این باخت در حالی برای امیدهای صبای قم به ثبت رسید که شاگردان رضا گلباشی در ۹ بازی از نیم‌فصل دوم لیگ برتر امید از ۲۷ ممکن تنها پنج امتیاز کسب کرده‌اند و فقط یک پیروزی برای آنها رقم خورده است، تا نماینده قم در دو هفته پایانی با اضطراب بیشتری برابر مس رفسنجان و ذوب‌آهن اصفهان به میدان برود.

در جدول رده‌بندی لیگ برتر امید ایران تیم صبای قم با 6 پیروزی، چهار تساوی، 10 باخت، 19 گل زده، 26 گل خورده، تفاضل گل منفی هفت و 22 امتیاز بین 12 تیم در مکان دهم جای دارد و تیم سپاهان اصفهان با 18 امتیاز در رتبه یازدهم و شهرداری ارومیه با 13 امتیاز در جایگاه دوازدهم هستند.

 

* مشخص شدن قهرمان لیگ برتر در فاصله 2 هفته به پایان

این در حالی است که تیم خونه به خونه بابل در فاصله دو هفته به پایان این بازی‌ها با کسب 42 امتیاز صدرنشینی و عنوان قهرمانی خود در فصل 96 – 1395 لیگ برتر فوتبال امید باشگاه‌های ایران را قطعی کرده است و حتی شکست این تیم در دو بازی آینده تا پایان فصل هیچ تاثیری در قطعیت قهرمانی آنها ندارد.

در این رده‌بندی تیم فولاد خوزستان قهرمان دوره قبل با کسب 35 امتیاز در مکان دوم جای دارد، ملوان بندر انزلی با 31 امتیاز و تفاضل گل مثبت 6 سوم است، نفت اهواز با 31 امتیاز و تفاضل گل مثبت پنج در رده چهارم ایستاده، ذوب‌آهن اصفهان با 31 امتیاز و تفاضل گل مثبت دو پنجم است و مس کرمان با 31 امتیاز و تفاضل گل مثبت یک رده ششم جدول لیگ برتر امید را به خود اختصاص داده است.

 

* جدال صبای قم با مس رفسنجان و ذوب‌آهن تا پایان لیگ

تیم تراکتورسازی تبریز که در هر دو بازی رفت و برگشت این فصل تیم صبای قم را شکست داده است با کسب 29 امتیاز در مکان هفتم جای دارد، مس رفسنجان حریف هفته آینده امیدهای صبای قم با کسب 22 امتیاز و تفاضل گل منفی یک هشتم است، نفت آبادان با 22 امتیاز و تفاضل گل منفی پنج در رده نهم جای دارد و صبای قم با 22 امتیاز و تفاضل گل منفی هفت در مکان دهم قرار گرفته است.

امیدهای صبای قم در دو هفته باقی مانده از فصل جاری مسابقات لیگ برتر فوتبال امید باشگاه‌های ایران باید یک دیدار خانگی و یک بازی خارج از خانه انجام بدهند و در این دو بازی بهترین نتایج را برای بقا در این لیگ تا فصل 97 – 1396 لیگ برتر امید کسب کنند.

نماینده فوتبال استان قم برای فرار از خطر سقوط به دسته پائین‌تر باید ابتدا در مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم پذیرای تیم تیم مس رفسنجان باشند و سپس در آخرین بازی فصل به میهمانی تیم بالای جدولی ذوب‌آهن اصفهان بروند و به کار خود در این فصل از مسابقات پایان بدهند.

 

* نائینی: مصدومیت‌ها و عجله در گلزنی عامل ناکامی‌های صبا

سرپرست تیم فوتبال امید صبای قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس راجع به وضعیت این تیم در آستانه دو هفته پایانی بازی‌های این فصل لیگ برتر امید، تصریح کرد: متاسفانه برای بازی خانگی با مس رفسنجان باز هم بازیکن مصدوم داریم و متاسفانه بار دیگر کادر فنی مجبور به تغییر در ترکیب تیم است.

وحید نائینی خاطرنشان کرد: در بازی خانگی هفته قبل با تیم تراکتورسازی تبریز نیز یک بازیکن اخراجی داشتیم و یکی از مهمترین عوامل ناکامی‌های ما در دور برگشت این فصل لیگ برتر این است که متاسفانه بچه‌های تیم در استفاده از موقعیت‌های گلزنی عجله می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در دیدار سخت و نفس‌گیر هفته بیستم با تراکتورسازی یکی از بهترین مدافعان تیم نیز بین دو نیمه به دلیل مصدومیت راهی بیمارستان شد و دیگر عاملی که در نیم‌فصل دوم به ما ضربه زده، این است که مهاجمان خوب تیم یا مصدوم بوده‌اند یا دچار محرومیت شده‌اند.

سرپرست تیم فوتبال امید صبای قم در پایان اظهار کرد: ما در دو هفته پایانی باید حداکثر امتیاز را از مصاف با حریفان کسب کنیم تا خدای ناخواسته، فصلی که بسیار خوب و پرقدرت آغاز کردیم با هدر رفتن امتیازات دیدار با مس رفسنجان و ذوب‌آهن اصفهان برای ما با خاطره‌ای تلخ تمام شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchvxnk.23nqkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما