سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 47373
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد

لزوم جلوگیری از ورود خرافات به بقاع امامزادگان / طرح آرامش بهاری باید در چهار فصل سال اجرا شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مشکلات کشور فقط با روحیه جهادی رفع می‌شود، گفت: باید از ورود خرافات و حرکت‌های مخرب توسط هر فردی به بقاع امامزادگان جلوگیری کنیم.
لزوم جلوگیری از ورود خرافات به بقاع امامزادگان / طرح آرامش بهاری باید در چهار فصل سال اجرا شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در آیین تجلیل از مبلغان طرح آرامش بهاری نوروز 96 که در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی آستان مقدس امامزاده شاه سید علی(ع) برگزار شد، با بیان اینکه همگان باید نسبت به نعمت نظام اسلامی شاکر باشیم، اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی برای ترویج آموزه‌های دینی حرکت‌های جزئی و محدود با مشکلات و دشواری‌های بسیاری توسط طلاب دنبال می‌شد که نتایج محدودی نیز داشت اما در سایه نظام اسلامی مشکلات برداشته و نتایج بسیار بیشتر شده است.

وی با تاکید بر اینکه طلاب به صورت برنامه‌ریزی شده در رژیم پهلوی تحقیر می‌شدند، تصریح کرد: باید شاکر نعمت‌های کنونی باشیم تا خداوند متعال آنها را افزایش دهد اما اگر با نافرمانی و سهل‌انگاری نتوانیم از فرصت استفاده کنیم خداوند متعال این فرصت را خواهد گرفت.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: اکنون بسترهای تبلیغ اسلام در بخش‌های مختلف به خوبی فراهم‌سازی شده است به همین علت امیدواریم طلاب از این فرصت بیشترین بهره‌برداری را داشته باشند.

وی بر ثبت تجربیات موفق مبلغان طرح‌ آرامش بهاری تاکید کرد و گفت: این تجربیات باید در قالب کتاب مشخصی جمع‌آوری شود تا مبلغان جدید بتوانند از این منبع استفاده کنند.

محمدی با اشاره به اینکه برخی از خادمان و هیأت امنای اماکن مقدس حضور روحانیون مبلغ را نمی‌پذیرند، عنوان کرد: روحانیون نیز همانند امامزادگان احکام دینی اسلام را به مردم منتقل کرده و در راستای ترویج معارف دینی تلاش می‌کنند؛ فلسفه وجودی آستان‌های مقدس این است که باید در این اماکن برای تبلیغ دین و قرآن تلاش شود.

وی با بیان اینکه مبلغان طرح آرامش بهاری باید هیأت امنا و خادمان امامزادگان را با خود همراه کنند، اظهار کرد: در میان هیأت امنا و خادمان افراد انقلابی و دلسوز نیز حضور دارند که به صورت مستمر روحانیون مبلغ را همراهی می‌کنند اما مبلغان باید با افراد ناآگاه نیز برخورد مطلوبی داشته و در راستای راهنمایی آنها تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه یادآور شد: در بقاع امامزادگان فرصت‌های مطلوبی وجود دارد که باید از این فرصت‌ها برای انتقال آموزه‌های دینی به جوانان و نوجوانان استفاده کنیم و در این مسیر از ابتکارها و خلاقیت‌ها بهره‌مند شویم.

وی با تاکید بر اینکه ثبت نقاط ضعف و آسیب‌ها باید مورد توجه مبلغان و روحانیون قرار گیرد، تصریح کرد: مجموعه اوقاف و امور خیریه باید در راستای کاهش این آسیب‌ها تلاش کند؛ آرامش بهاری باید در چهار فصل سال اجرا شود چرا که برخی از بقاع امامزادگان در ایام تابستان پذیرای حجم قابل توجهی از مسافران خواهند بود.

محمدی با اشاره به اینکه شناسایی، جذب و آموزش مبلغان برجسته باید مورد توجه قرار گیرد، مطرح کرد: مبلغان باید تجربیات خود را به یکدیگر منتقل کنند تا بتوانیم از ظرفیت روحانیون بومی نیز در کنار روحانیون مبلغ استفاده کنیم.

وی آماده‌سازی زیرساخت‌های خیمه‌گاه‌های معرفت را از اولویت‌های سال جاری سازمان اوقاف و امور خیریه برشمرد و گفت: ایجاد خانه‌های ویژه برای علما و خادمان در بقاع امامزادگان باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدی با بیان اینکه مشکلات کشور فقط با روحیه جهادی رفع می‌شود، اظهار کرد: باید از ورود خرافات و حرکت‌های مخرب توسط هر فردی به بقاع امامزادگان جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از انتخابات به عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اثبات کننده مردم سالاری دینی نام برد و ادامه داد: انتخابات از مظاهر مردم سالاری است به همین علت طلاب باید مردم را با هر گرایشی برای حضور حداکثری در این اقدام سیاسی اجتماعی دعوت کرده و با انتخاب اصلح کشور را به شخص توانمندی واگذار کنند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdss0o.yt0556a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما