سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : 47384
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

بحران دریاچه نمک تبعات کشوری دارد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: بحران دریاچه نمک علاوه بر قم، موجب ایجاد مشکلاتی برای بقیه استان‌های کشور هم می‌شود.
بحران دریاچه نمک تبعات کشوری دارد
به گزارش قم نیوز، محمدرضا طلایی ظهر امروز در دیدار مسؤولین اجرایی همایش دریاچه نمک و پدیده گرد و غبار با آیت‌الله حسینی بوشهری که در محل ساختمان جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به الگوی کشت کشور اظهار کرد: الگوی کشت در قم به عنوان الگویی برای کشور انتخاب شده است و همایش‌ها در استان قم بعد کشوری دارد.

وی ادامه داد: در گذشته 500 میلیون متر مکعب حق آبه به استان قم می‌آمد، ولی اکنون این میزان صفر است، این در حالی است که اگر خاکی رطوبت داشته باشد، دیگر از آن خاک گرد و غبار به وجود نخواهد آمد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: بحران دریاچه نمک در قم موجب ایجاد مشکلاتی برای بقیه استان‌های کشور هم می‌شود و این شهر فاصله کمی با استان تهران دارد، قطع حق آبه استان قم از دهه 60 آغاز شد و در دهه 70 این حق آبه به صفر رسید.

طلایی در پایان با اشاره به وضعیت دریاچه نمک خاطرنشان کرد: اگر محدوده این دریاچه کوچک شود، دیگر امکان کاشت هیچ چیزی در این اراضی وجود نخواهد داشت و پس از آن تنها امکان مرطوب کردن این اراضی وجود دارد، باید حق آبه زیست محیطی دریاچه نمک تخصیص داده شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcfjmdj.w6decagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما