سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 47385
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل هواشناسی استان قم:

شهر قم توسعه بی رویه داشته است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: شهر قم توسعه بی رویه داشته است و مردم بیش از ظرفیت این شهر در آن سکونت دارند.
شهر قم توسعه بی رویه داشته است
به گزارش قم نیوز، یحیی زارع ظهر امروز در دیدار مسؤولین اجرایی همایش دریاچه نمک و پدیده گرد و غبار با آیت‌الله حسینی بوشهری که در محل ساختمان جامعه مدرسین برگزار شد، با اشاره به افزایش دما در جهان اظهار کرد: مشکل اصلی کره زمین گرمایش است و از زمان صنعتی شدن جهان افزایش دما را شاهد بودیم، کنفرانسی سال گذشته در پاریس برگزار شد تا کشورهای مختلف میزان تولید آلاینده‌ها را کاهش بدهند.

وی ادامه داد: کشورمان تعهد داده است که از میزان تولید آلاینده‌ها در ایران بکاهد، اداره کل محیط زیست استان قم اقدامات خوبی انجام داده و از تولیدات برخی موتورسیکلت‌ها در استان جلوگیری کرده است،

مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: شهر قم توسعه بی رویه داشته است، در حالی که ظرفیت اسکان این شهر 400 هزار نفر است، شاهد سکونت حدود یک میلیون و 300 هزار نفر در شهر قم هستیم.

زارع با اشاره به جایگاه شهر قم اظهار کرد: این شهر بایستی در همه ابعاد الگو باشد، شهر قم ام القرای جهان اسلام است، طی سال‌های گذشته خشکسالی را در استان قم شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در چهار ماهه ابتدایی سال زراعی جاری شاهد بارش چندانی در استان قم نبودیم، اما بارش‌های ماه‌های بهمن، اسفند و فروردین تا حدی کمبود بارش چهار ماهه ابتدایی سال زراعی جاری را جبران کرد.

مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: پیشنهاد می‌کنم که به صورت مستمر نماز باران در شهر قم اقامه شود، باید نهضت اقامه نماز باران را در سراسر کشور آغاز کنیم، همچنین باید حق آبه زیست محیطی هم برای دریاچه نمک تخصیص داده شود.

زارع در پایان با اشاره به اثرات مثبت ساخت سدها در کشور خاطرنشان کرد: در سال زراعی جاری اگر برخی از سدها در کشور نبودند، شاهد بحران‌هایی براثر بارش شدید باران در جنوب کشور بودیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgnw9t.ak9u74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما