چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 47390
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس شورای اسلامی استان قم:

شوراها نماد اصلی حضور مردم در اداره جامعه هستند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای اسلامی استان قم گفت: شوراها یکی از نمادهای اصلی حضور مردم در اداره جامعه هستند که فارغ از جریانات و افراد فعالیت می‌کنند.
شوراها نماد اصلی حضور مردم در اداره جامعه هستند
به گزارش قم نیوز، حسن بختیاری عصر امروز در جلسه شورای استان که در سالن جلسات شورای شهر قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت ورود شوراهای روستاها در بحث زکات اظهار کرد: باید روحانیون فعال در زمینه زکات در بخش‌ها توسط شوراهای روستاها و بخش‌ها به ستاد احیا زکات معرفی شوند، همچنین این شوراها باید روستاهای دارای ظرفیت در زمینه زکات را شناسایی و به ستاد احیا زکات استان قم معرفی کنند.

وی ادامه داد: باید تابلوهای تبلیغاتی در زمینه زکات در ورودهای شهرهای تابعه قم نصب شود، همچنین باید شوراهای بخش‌های استان در زمینه ساخت و نصب این تابلوها با ستاد احیای زکات استان قم همکاری داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی استان قم افزود: باید در مورد شوراهای زکات بخش‌های استان بازنگری صورت بگیرد و تعداد اعضای این شوراها کاهش پیدا کند تا نتیجه بهتری را در زمینه جمع آوری زکات در بخش‌های استان قم شاهد باشیم.

بختیاری با اشاره به ضرورت برگزاری جلسات ترویجی زکات در استان قم اظهار کرد: طی هفته‌های آتی باید جلساتی در بخش‌ها و شهرهای تابعه قم برای ترویج زکات با محوریت شوراها برگزار کنیم و مسائل مربوط به این فریضه الهی در این جلسات بیان شود.

وی ادامه داد: فریضه زکات موجب رفع بسیاری از مشکلات می‌شود و تلاش برای دریافت زکات در روستاها در راستای اهداف شوراها است.

رئیس شورای اسلامی استان قم افزود: شوراها یکی از نمادهای اصلی حضور مردم در اداره جامعه هستند که فعالیت شان براساس فرمان امام خمینی(ره) است، شوراها یک نهاد مردمی هستند که فارغ از جریانات و افراد فعالیت می‌کنند.

بختیاری در پایان با اشاره به مراسم روز شوراها در استان قم خاطرنشان کرد: به دنبال برگزاری این مراسم در استان با همکاری شورای شهر قم و شهرهای تابعه هستیم، همچنین باید برای معرفی فعالیت‌ها شوراها در استان قم برنامه ریزی شود تا مردم با این فعالیت‌ها آشنا شوند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdccx1q0.2bqmo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما