چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 47394
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس ستاد احیای زکات استان قم خبر داد

جمع آوری یک میلیارد و 700 میلیون تومان زکات در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس ستاد احیای زکات استان قم گفت: سال گذشته یک میلیارد و 700 میلیون تومان زکات واجب و مستحب را در استان جمع آوری کردیم.
جمع آوری یک میلیارد و 700 میلیون تومان زکات در قم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نوراللهی عصر امروز در جلسه شورای استان که در سالن جلسات شورای شهر قم برگزار شد، با اشاره به برکات زکات اظهار کرد: وجود فقر در جامعه نشان از عمل نکردن به فریضه زکات توسط کل مردم دارد.

وی ادامه داد: باید برای احیای فریضه زکات در روستاهای استان قم تلاش کنیم، زکات دادنی نیست، بلکه گرفتنی است و باید افرادی به عنوان مامورین زکات برای جمع آوری آن تلاش کنند.

رئیس ستاد احیای زکات استان قم افزود: باید شوراهای روستاها به عنوان شوراهای زکات در روستاها فعالیت کنند، این شوراها باید ابتدا نیازهای هر روستا را شناسایی کرده و سپس با بیان این نیازها، زکات را از مردم جمع آوری کنند.

نوراللهی با اشاره به فعالیت‌های ستاد احیا زکات در استان قم اظهار کرد: این ستاد وسایل موردنیاز برای جمع آوری زکات در استان را فراهم خواهد کرد، باید از فرصت برگزاری مراسم‌های سوگواری و ماه رمضان برای اطلاع رسانی در خصوص زکات استفاده کنیم.

وی ادامه داد: هنوز برخی افراد در روستاهای کشور اطلاعات کافی در خصوص زکات را ندارند، در این زمینه نیاز به اطلاع رسانی به مردم داریم.

رئیس ستاد احیای زکات استان قم افزود: تعریف فقر اکنون با گذشته تفاوت کرده است و دیگر تنها به کسی که به نان شب ندارد، فقیر نمی‌گوییم. وظیفه ما اطلاع رسانی در خصوص زکات است، به عنوان مثال باغداران انگور اطلاعی در خصوص زکات نداشتند.

نوراللهی با اشاره به زکات استان قم اظهار کرد: براساس برآوردها پنج میلیارد تومان میزان زکات واجب در استان است، پیش بینی کردیم که امسال با توجه به افزایش بارندگی در استان قم میزان زکات افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: اگر کسی توان دریافت زکات را داشته باشد، می‌توانیم او را به عنوان عامل زکات در استان قم معرفی کنیم، برخی افراد با اعتبار خود می‌توانند که میزان دریافت زکات در روستاها را افزایش بدهند و در جمع آوری زکات نیاز به کمک شوراهای روستاها داریم.

رئیس ستاد احیای زکات استان قم افزود: سال گذشته یک میلیارد و 700 میلیون تومان زکات واجب و مستحب در استان جمع آوری کردیم، برخی افراد محل مصرف زکات خود را مشخص کردند و ما امکان دخل و تصرف در این زمینه را نداشتیم.

نوراللهی با اشاره به کارهای تبلیغاتی در خصوص زکات در استان قم اظهار کرد: 19 تابلوی تبلیغاتی در خصوص زکات تهیه کردیم و این تابلوها در ورودی روستاها نصب می‌شود، همچنین برای تولید 40 برنامه تلویزیونی در مورد زکات قرارداد بستیم و برای افزایش تبلیغات در خصوص این فریضه در استان تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: باید مبلغانی در روستاهای قم حضور پیدا کنند که بتوانند مردم را به پرداخت زکات تشویق کنند، شوراهای روستاها باید به کمک مبلغان زکات بیایند و این مبلغان باید با حضور در مراسم‌های روستا برای جمع آوری زکات تلاش کنند.

رئیس ستاد احیای زکات استان قم در پایان خاطرنشان کرد: هیچ وظیفه قانونی بر عهده اعضای شوراهای روستا در خصوص زکات نیست، اما وظیفه شرعی بر عهده این اعضا است و باید اعضای شوراها همکاری لازم را برای انجام تبلیغات در خصوص زکات داشته باشند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgtw9t.ak9uy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما