پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 47417
منبع : خبرنامه دانشجویان ایران

دولت رکورد زد؛ خبر تعطیلی چهار کارخانه در یک هفته!

قم نيوز : قم نیوز: تعطیلی «داروگر» مهمترین اخباری بود که اواخر هفته پیش در رسانه ها منتشر شد؛ روزنامه کیهان در گزارشی نوشت: "نزدیک به یک هزار نفر از کارگران بخش تولید و فروش شرکت داروگر در مرخصی اجباری به سر می‌برند و این شرکت تا اطلاع ثانوی تعطیل است.
دولت رکورد زد؛ خبر تعطیلی چهار کارخانه در یک هفته!
به گزارش قم نیوز: دکتر روحانی در مناظرات انتخاباتی 4 سال پیش وعده داده بود که رونق را به تولید بازگرداند. حتی طبق ادعای رسانه ها طی یکی دوسال گذشته چندین کارخانه صاحبنام نظیر «ارج»، «پارس‌الکتریک» و «آزمایش» رسما تعطیل شدند.

در هفته ای که گذشت اتفاقات مختلفی در صدر اخبار کشور منتشر شد، از حادثه «تلخ» آذربایجان تا ادامه مسائل انتخابات ریاست جمهوری.

اما یکی از مهمترین اخباری که در این هفته به چشم خورد و بازتاب زیادی نیز در رسانه های مختلف داشت، تعطیلی چند کارخانه مهم کشور بود. مسئله ای که تا به امروز واکنش جدی از سوی دولت منتشر نشده است و حواشی زیادی را در پی داشته است.

داروگر؛ قدیمی‌ترین تولیدکننده محصولات بهداشتی هم تعطیل شد
تعطیلی «داروگر» مهمترین اخباری بود که اواخر هفته پیش در رسانه ها منتشر شد؛ روزنامه کیهان در گزارشی نوشت: "نزدیک به یک هزار نفر از کارگران بخش تولید و فروش شرکت داروگر در مرخصی اجباری به سر می‌برند و این شرکت تا اطلاع ثانوی تعطیل است. شنیده‌ها حاکی است این تعطیلی اجباری از 19 اسفند آغاز شده و تا امروز ادامه دارد. داروگر، نخستین تولیدکننده محصولات بهداشتی است که در سال 1307 در اصفهان تأسیس و سال 1320 به تهران منتقل شد. این شرکت در ادامه تعطیلی کارخانه‌های ارج، آزمایش و چند برند داخلی دیگر، تعطیل شده است. بهمن ماه سال گذشته نیز اعلام شد پلی اکریل اصفهان 900 نفر از کارگران خود را به مرخصی فرستاده است اما بعداً معلوم شد این شرکت تعطیل شده است. کارگران این شرکت قبل از رفتن به مرخصی اجباری، هشت ماه حقوق نگرفته بودند". این خبر در حالی واکنش در پی داشت که دولت این موضوع را تکذیب می کند.

دولت رکورد زد؛ خبر تعطیلی چهار کارخانه در یک هفته!

کارخانه روغن نباتی «جهان» هم تعطیل شد!
یکشنبه هفته جاری هم بود که خبرگزاری صدا و سیما از تعطیلی یک کارخانه روغن نباتی خبر داد "کارخانه روغن نباتی جهان با بیش از 50 سال سابقه فعالیت به علت رکود بازار صنعت تعطیل شد، ۲۰۰ کارگر این کارخانه از کار اخراج شدند".

نسیم آنلاین هم در گزارشی نوشت: "روغن نباتی جهان که در کیلومتر 16 بزرگراه زنجان - قزوین قرار گرفته و با بیش از 50 سال فعالیت از بزرگترین و قدیمی‌ترین کارخانجات تولید روغن در ایران محسوب می‌شود مدتی قبل حدود 200 تن از کارگران خود را تعدیل نیرو کرد تا به این ترتیب به آمار افرادی که در طی چند سال گذشته از کار بیکار شده اند اضافه گردد".

دولت رکورد زد؛ خبر تعطیلی چهار کارخانه در یک هفته!

بزرگترین کارخانه دوچرخه‌سازی خاورمیانه در دولت روحانی ورشکست شد!
دوشنبه هفته جاری نیز خبر تعطیلی بزرگترین کارخانه دوچرخه‌سازی خاورمیانه نیز خبر ساز شد؛ مجتمع صنعتی دوچرخه سازی قوچان با نام تجاری”آساک دوچرخ” در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار  در سال ۱۳۶۲ طرح ریزی و در ۲۲ مهرماه ۱۳۷۷با ظرفیت تولیدی ۳۰۰هزار دستگاه دوچرخه در سال به بهره برداری رسید. اما در نهایت مشکلاتش به دلیل رکود کنونی و همچنین بی تدبیری مدیران و مسئولان آن به اوج خود رسید و این کارخانه را به پایان خط 20 ساله خود رساند.

یونس ضیائی، رئیس شورای کارگری مجتمع دوچرخه سازی قوچان در رابطه با تعطیلی این کارخانه گفته است که این کارخانه طبق نامه مالک کارخانه  از تاریخ 12 اسفند ماه 95 رسما تعطیل و 40 کارگر باقی مانده در این واحد تولیدی نیز رسما بیکار شدند.

او  به عدم پرداخت حقوق و معوقات کارگران توسط کارفرما اشاره کرده و بیان داشته که حقوق کارگران این  کارخانه 22 ماه پرداخت نشده،همچنین 25 ماه بیمه واریز نشده و طی سه سال اخیر هیچگونه پاداش و عیدی نیز به کارگران پرداخت نشده است.

دولت رکورد زد؛ خبر تعطیلی چهار کارخانه در یک هفته!

کارخانه قند کامیاب تعطیل شد
و اما امروز نیز خبرگزاری ها از تعطیلی یک کارخانه قند خبر دادند.  نسیم آنلاین درباره این خبر نوشت: این کارخانه که در سال 1352 تأسیس شده است، حدود 200 تا 250 پرسنل داشته که با تعطیلی کارخانه از  کار بیکار شده‌اند. عضو انجمن تصفیه کنندگان شکر در این رابطه گفته است که کارخانه توسط بانک مصادره شده است و دیگر هیچ فعالیتی ندارد.

برگ زرین تعطیلی ها در کنار «ارج»، «پارس الکتریک»، «آزمایش»!
انتشار خبر تعطیلی تعدادی از کارخانه در رسانه ها طی هفته جاری در حالی داست که دکتر روحانی در مناظرات انتخاباتی 4 سال پیش وعده داده بود که رونق را به تولید بازگرداند. حتی طبق ادعای رسانه ها طی یکی دوسال گذشته چندین کارخانه صاحبنام نظیر «ارج»، «پارس‌الکتریک» و «آزمایش» رسما تعطیل شدند.

انتقاد از افتتاح پروژه های افتتاح شده!
البته این همه ماجرا نیست، افتتاح پروژه های اخیر توسط دولت حواشی زیادی را در پی داشته است، مسئله ای که طی هفته اخیر با واکنش هایی همراه بود،  بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران اخیرا در بیانیه ای خطاب به حسن روحانی که با موضوع اتفاقات حادثه آذربایجان بود نوشت: "آیا عمق فاجعه را درک می‌کنید؟ یا در صدر اخبار بودن با افتتاح پروژه‌های چند بار افتتاح شده و نیمه‌کاره بیش از جان هموطنان اهمیت دارد؟"

حسین شریعتمداری نیز چندی پیش در مصاحبه ای عنوان کرد: بسیاری از پروژه‌هایی که این روزها دولت در آستانه انتخابات از افتتاح آنها خبر می‌دهد، قبلاً افتتاح‌شده و به بهره‌برداری هم رسیده است و افتتاح دوباره آن غیر از تبلیغات توخالی انتخاباتی هیچ توجیه دیگری ندارد.

دولت رکورد زد؛ خبر تعطیلی چهار کارخانه در یک هفته!

مدیرمسئول کیهان گفت: دولت که می‌داند این حرکت ناپسند از نگاه آگاهان پنهان نمی‌ماند دست به اقدام دیگر هم زده است و با افزودن پسوند «رسمی» به کلمه «افتتاح» تلاش کرده که افتتاح دوباره پروژه‌ها را یک اقدام جدید معرفی کند و از این طریق کار و تلاش دیگران را که ربطی به دولت کنونی ندارد و یا فقط چند درصد جزئی آن در دولت کنونی بوده است را به نام دولت یازدهم فاکتور کند.

شریعتمداری با بیان اینکه «افتتاح رسمی» یک واژه من‌درآوردی و یک اسم مستعار است که برای «افتتاح دوباره» اختراع کرده‌اند. افزود: سخن این است که اگر این پروژه‌ها قبلاً افتتاح ‌شده و به بهره‌برداری رسیده است، افتتاح رسمی آن چه مفهومی دارد.

انتهای پیام / 136

https://qomnews.ir/vdccm0q0.2bqms8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

فقط باید گفت افرین