پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 47420
منبع : خبرگزاری فارس
امام جمعه قم:

حوزه باید اهل جهاد، اجتهاد و غم‌خوار مردم باشد

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: حوزه مورد نظر و عنایت خداوند و اهل بیت، حوزه‌ای مجاهد، مجتهد، اهل تحقیق و در عرصه مبارزه با کفار اهل مبارزه، غم‌خوار مردم و فعال در عرصه‌های مختلف است.
حوزه باید اهل جهاد، اجتهاد و غم‌خوار مردم باشد
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سید محمد سعیدی در دیدار جمعی از مدرسان و علمای حوزه علمیه نجف که در سالن محراب حرم مطهر گفت: رسالت حوزه‌های علمیه و علما و بزرگان آن نسبت به سایر ادوار گذشته، بیشتر و سنگین تر است.

وی گفت: در سال‌های گذشته، علمای حوزه علمیه نجف به دلیل حاکمیت طاغوت در عراق، امکان تأثیرگذار بودن در امور حکومتی را نداشتند و حتی در ارتباط داشتن با مردم بسیار محدود بودند؛ هر آنکس که به دنبال دخالت در سرنوشت مردم بود، گرفتاری در زندان طاغوت و یا حتی شهادت در انتظار او بود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که در این مسیر، از بیوت معظمی چون حضرات آیات حکیم، خویی و صدر، علمای زیادی شهید شدند، ادامه داد: در گذشته حوزه علمیه نجف تحت زعامت علما و مراجع تقلید، بار اصلیشان درس دادن و درس خواندن، تشکیل حلقه‌های تدریس و تألیف کتاب بود و اجازه ای برای حضور در مجامع و برنامه‌ها و کارهای حکومت و سایر شهرهای عراق را نداشتند.

وی به پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری شاگرد حوزه‌های علمیه مکتب اهل بیت اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) علیه حکومت شاه قیام کردن و این حکومت را که نماد غده سرطانی در منطقه بود، نابود ساخت و ملت ایران را با هم متحد نمود.

آیت الله سعیدی با بیان این که مشابه این حرکت در عراق و به رهبری حضرت آیت الله سیستانی و سایر مراجع تقلید این کشور به وجود آمد و طاغوت بزرگ این کشور سرنگون شد، اظهار داشت: امروز علما و مراجع و طلاب حوزه علمیه قم در کنار جلسه‌های درس، در جبهه‌های جهاد و مبارزه با داعش و کفار و مخالفان مکتب اهل بیت علیهم السلام حضور فعال دارند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه مورد نظر و عنایت خداوند و اهل بیت، حوزه ای  مجاهد، مجتهد، اهل تحقیق و در عرصه مبارزه با کفار اهل مبارزه، غمخوار مردم و فعال در عرصه‌های مختلف است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgzt9t.ak9ux4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما