کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت الله حسینی بوشهری:

کاندیداها و طرفداران آنها اخلاق را رعایت کنند/تمکین کاندیداهای احراز صلاحیت نشده لذت بخش است

خبرگزاری فارس , 1 ارديبهشت 1396 ساعت 13:30

قم نیوز: امام جمعه قم با اشاره به اینکه اینکه اخلاق در زمان برگزاری انتخابات در جامعه اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهدیم در ایام برگزاری انتخابات بی اخلاقی و بد اخلاقی در جامعه رواج می‌یابد. باید کاندیداها و طرفداران آنها اخلاق مداری را رعایت کنند.


به گزارش قم نیوز، آیت الله سید‌هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به اهمیت توجه به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیان کرد: در جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر صورت می‌گیرد ارزش‌های اسلامی گسترش یافته و کمرنگ نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه دوری از امر به معروف منجر به کمرنگ شدن ارزش‌ها در جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: باید نسبت به اجرای این دو فریضه مهم در جامعه توجه شود.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه با امر به معروف و نهی از منکر جامعه اسلامی به شکوه و عظمت می‌رسد، گفت: امام علی(ع) می‌فرماید کسی که امر به معروف و نهی از منکر کند پشت مومن را محکم می‌کند و هر کس دیگران از زشتی‌ها باز دارد بینی کافر را به خاک مالیده است.

وی تصریح کرد: در پرتو امر به معروف و نهی از منکر پشتوانه عظیمی در کنار فرد آمر به معروف قرار می‌گیرد.

حسینی بوشهری با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) اظهار کرد: ایشان در طول دوران امامت با دو مشکل اساسی روبه رو بود؛ مشکل نخست کینه توزی‌های خلفای عباسی بود که منجر به زندانی شدن امام(ع) شد و بیشتر عمر ایشان در زندان بصره و بغداد سپری شد.

وی گفت: مشکل دوم انشعاباتی بود که بعد از شهادت امام صادق(ع) بر سر جانشینی پیش آمد و عده‌ای نمی‌خواستند که بپذیرند امام کاظم(ع) جانشین ایشان است.

امام جمعه قم به فرا رسیدن 27 رجب، روز بعثت نبی مکرم اسلام اشاره کرد و افزود: آن حضرت در 40 سالگی به رسالت مبعوث شدند. خداوند وقتی می‌خواهد پیامبرش را معرفی کند می‌گوید بر مومنان منت نهادیم و چه نعمتی بالاتر از نبوت.

حسینی بوشهری به فرا رسیدن روز دوم اردیبهشت، روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام راحل در فرمانی تاسیس این نهاد انقلابی را در این روز اعلام کرد؛ به سپاهیان و ملت رشید چنین روز مبارکی را تبریک می‌گویم. سپاهیان تنها هویت نظامی ندارند، چرا که علاوه بر هویت نظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از هویت مکتبی و مردمی برخوردار است.

وی با بیان اینکه همه نیروهای نظامی و انتظامی در حفظ آرمان‌های انقلاب سهیم هستند، خاطرنشان کرد: سپاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن در سازندگی کشور نقش موثری ایفا کرده است. امروز در پروژه‌های مهم و کلیدی کشور سپاه نقشی سازنده دارد و امیدواریم که این نیروی انقلابی، مکتبی و مردمی مشمول عنایات الهی قرار گیرد.

امام جمعه قم به سالروز انقلاب فرهنگی اشاره کرد و یادآور شد: در زمانی که دانشگاه‌ها به اتاق جنگ تبدیل شده بودند امام اعلام انقلاب فرهنگی کردند. باید بدانیم که فرهنگ نقش زیربنایی در کشور دارد و باید دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، آموزش و پرورش و همگان دست به دست هم دهند که فضای کشور فرهنگی باشد.

وی به 5 اردیبهشت سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد و یادآور شد: یاد آن مدد الهی را گرامی داشته و امیدوایم که در پرتو عنایات الهی این انقلاب همچنان پابرجا و استوار باقی بماند.

حسینی بوشهری به برگزاری انتخابات در کشور اشاره کرد و گفت: انتخابات مظهر اراده ملی، حماسه ملی و مردم سالاری دینی است و در انتخابات قدرت ملی ظهور و بروز می‌کند. تمام مسؤولان موظف هستند در شرایط حساس به گونه‌ای عمل کنند که انتخاباتی در طراز نظام اسلامی داشته و انتخاباتی آزاد، سالم، امن، با نشاط، پرشور و قانونی برگزار شود.

وی با بیان اینکه انتخابات موجب تجدید حیات جامعه اسلامی می‌شود، اضافه کرد: با برگزاری انتخابات زمینه گردش نخبگان فراهم شده و به حضور مردم در تصمیم گیری برای نظام عینیت می‌بخشد.

امام جمعه قم انتخابات را فرصتی برای آشنایی مردم با نقاط ضعف و قوت نظام دانست و خاطرنشان کرد: قانون‌مداری یک اصل اساسی در برگزاری انتخابات است و کاندیداها، برگزار کنندگان انتخابات و مردم باید قانون‌مدار باشند.

وی افزود: امروز برخی از کاندیداها که از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت نشدند به نظر این شورا تمکین کردند و این مسئله برای جامعه ما خیلی لذت بخش است.

حسینی بوشهری با اشاره به نقص قانون و حضور افراد مختلف برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: امیدواریم مجلس شورای اسلامی و شورای نگبهان بدون فوت وقت بعد از برگزاری انتخابات دست به کار شده و این نقص را برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه اخلاق در زمان برگزاری انتخابات در جامعه اسلامی از اهمیت زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهدیم در ایام برگزاری انتخابات بی اخلاقی و بد اخلاقی در جامعه رواج می‌یابد. آیا در انتخابات حلال و حرام الهی تعطیل است؟ باید کاندیداها و طرفداران آنها اخلاق مداری را رعایت کنند.

امام جمعه قم تاکید کرد: امیدواریم در روز 29 اردیبهشت حضور پرشکوه مردم و انتخاب اصلح رقم خورده تا در چهار سال آینده شاهد رشد و پیشرفت کشور باشیم.

انتهای پیام / 136


کد مطلب: 47431

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/47431/کاندیداها-طرفداران-اخلاق-رعایت-کنند-تمکین-کاندیداهای-احراز-صلاحیت-نشده-لذت-بخش

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir