جمعه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 47433
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتحادیه معاملات اتومبیل استان قم:

نمایشگاه‌های خودروی بدون پروانه در قم ساماندهی شوند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه معاملات اتومبیل استان قم گفت: یکی از برنامه‌های اصلی این اتحادیه طی سال جاری تلاش برای ساماندهی نمایشگاه‌های خودروی بدون پروانه در استان است.
نمایشگاه‌های خودروی بدون پروانه در قم ساماندهی شوند
به گزارش قم نیوز، فریدون عطارد امروز با اشاره به روند تمدید مجوز نمایشگاه‌های خودرو در استان اظهار کرد: مجوز این نمایشگاه‌ها هر پنج سال یک بار تمدید می‌شود، صاحبان نمایشگاه‌های خودرو قم در هنگام تمدید مجوز نمایشگاه‌های خود باید در دوره آموزشی اتحادیه معاملات اتومبیل شرکت کنند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی اتحادیه معاملات اتومبیل استان قم طی سال جاری تلاش برای ساماندهی نمایشگاه‌های خودروی بدون پروانه در استان است و برخورد با این نمایشگاه‌ها یکی از درخواست‌های مدیران قم است.

رئیس اتحادیه معاملات اتومبیل استان قم افزود: تمدید پروانه برای نمایشگاه داران خودرو در استان هزینه چندانی ندارد، به عنوان مثال این افراد باید برای تمدید پروانه خود علاوه بر دادن حق عضویت در دوره آموزشی شرکت کنند و هزینه حق عضویت و دوره آموزشی در مجموع بین 700 تا 800 هزار تومان می شود.

عطارد با اشاره به نمایشگاه‌های خودروی بدون مجوز در استان قم اظهار کرد: صاحبان این نمایشگاه‌ها علاوه بر اینکه از پرداخت مالیات مشاغل فرار می‌کنند، مالیات بر ارزش افزوده را هم نمی‌پردازند.

وی ادامه داد: اکثر نمایشگاه‌های خودروی بدون پروانه در شهر قم نمایشگاه‌های موقتی هستند که یک یا دو سال پیش نبودند و صاحبان این نمایشگاه‌ها نمی‌توانند که چند سال متوالی در یک مکان فعالیت کنند.

رئیس اتحادیه معاملات اتومبیل استان قم افزود: به نمایشگاه‌های خودروی بدون مجوز در استان در ابتدا اخطاریه می‌فرستیم تا در عرض 20 روز برای دریافت پروانه کسب اقدام کنند، در صورت بی توجهی صاحبان این نمایشگاه‌های خودرو به اخطاریه‌ها برای پلمب این نمایشگاه‌ها اقدام می‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی از صاحبان نمایشگاه‌های خودروی بدون پروانه در شهر قم پس از پلمب نمایشگاه‌های خود، دوباره نمایشگاه خودروی جدیدی را بدون پروانه در منطقه دیگری از شهر ایجاد می‌کنند، به همین دلیل مردم باید برای خرید و فروش خودرو حتما به نمایشگاه‌های دارای پروانه در شهر قم مراجعه کنند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcaeyny.49n0e15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما