جمعه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 47436
منبع : خبرگزاری فارس
معاون تهذیب حوزه مطرح کرد

بی اثر شدن شبهات معاندان با اهتمام حوزه ­های علمیه به قرآن

قم نيوز : قم نیوز: معاون تهذیب حوزه‌های علمیه برگزاری مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام را نشانه توجه حوزه و نظام اسلامی به قرآن کریم و جمع شدن مسلمین بر محوریت کلام الهی توصیف کرد.
بی اثر شدن شبهات معاندان با اهتمام حوزه ­های علمیه به قرآن
به گزارش قم نیوز، به نقل از ستاد خبری مسابقات بین المللی قرآن طلاب جهان اسلام، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی با بیان اینکه در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب جهان اسلام 43 کشور با احتساب ایران حضور دارند، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی مباحث قرآنی در حوزه علمیه و در میان طلاب، جسته و گریخته وجود داشته و به صورت فردی انجام می‌شده است ولی در سالیان اخیر به خصوص امور قرآنی در حوزه رشد قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه پرداختن به مسائل فنی مانند تجوید و مقولاتی چون حفظ و قرائت در حوزه‌های اهل سنت نسبت به ما رواج بیشتری داشته و دارد افزود: در سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی صورت گرفته توجه به این مقولات در کنار تفسیر و مفاهیم در حوزه علمیه کم کم رواج یافته است و برگزاری چندین دوره مسابقات قرآن در سطح حوزه دال بر این مسئله است.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با بیان اینکه طراحی نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب جهان اسلام از دو سال گذشته انجام شده است ادامه داد: نخستین اثر برگزاری این مسابقات شبهه‌زدایی از اتهامی است که برخی متوجه شیعیان می‌کنند و آن، مسئله اهتمام کم شیعه به قرآن کریم است.

وی افزود: برخی شیعه را بیگانه از قرآن توصیف می‌کنند ولی برپایی این مسابقات به خصوص که دارای رنگ و بوی حوزوی و برخاسته از یک نهاد دینی است در بی اثر کردن این مسئله خیلی موثر است، همچنین این مسابقات فضایی برای طلاب مستعد و علاقمند به قرآن برای دنبال کردن حرفه‌ای فعالیت‌های قرآنی ایجاد می‌کند.

نخستین دوره مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام روزهای دوم تا ششم اردیبهشت ماه با حضور 60 طلبه از 43 کشور در قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcd9o0o.yt05s6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما