شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 47457
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم:

400 هزار هکتار از اراضی قم در آستانه بیابان شدن هستند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: حدود 400 هزار هکتار از اراضی استان در آستانه بیابان شدن هستند و حدود 176 هزار هکتار از اراضی استان قم تبدیل به بیابان شدند.
400 هزار هکتار از اراضی قم در آستانه بیابان شدن هستند
به گزارش قم نیوز، محمد تقی سجادی ظهر امروز در نشست خبری همایش بحران دریاچه نمک که در سالن جلسات دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اراضی بیابانی استان اظهار کرد: استان قم 960 هزار هکتار اراضی ملی دارد که حدود 400 هزار هکتار از این اراضی در آستانه بیابان شدن هستند.

وی ادامه داد: حدود 176 هزار هکتار از اراضی استان قم تبدیل به بیابان شدند، از این اراضی 48 هزار هکتار در محدوده دشت مسیله قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم افزود: بحث توسعه بیابان‌ها و مقابله با آن یکی از بحث‌های روز جهان است، افزایش تبخیر، نامنظم بودن بارش و گرمایش زمین موجب افزایش بیابان‌ها در جهان شده است.

سجادی با اشاره به هزینه برنامه‌های بیابان زدایی در استان قم اظهار کرد: برای اجرای برنامه‌های بیابان زدایی در استان باید به ازای هر هکتار بین هفت تا هشت میلیون تومان هزینه کنیم، بخشی از این هزینه را باید دولت تقبل کند، خیرین هم باید در اجرای برنامه‌های بیابان زدایی در استان قم مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: 154 میلیون متر مکعب حق آبه زیست محیطی برای استان قم درنظرگرفته شده است، اگر این حق آبه وارد استان شود، در بخش زیادی از اراضی استان قم بحث بیابان زدایی به صورت طبیعی صورت می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم خاطرنشان کرد: پروژه‌هایی را در استان برای بحث بیابان زدایی آماده کردیم تا با همکاری بنیادهای خیریه اقداماتی را در این راستا در استان قم انجام دهیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcgut9t.ak9un4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما