شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 47458
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس دانشگاه قم:

همایش ملی بحران دریاچه نمک در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه قم گفت:همایش ملی بحران دریاچه نمک و پدیده ریزگردها در این دانشگاه برگزار می‌شود.
همایش ملی بحران دریاچه نمک در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در سالن جلسات دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به همایش ملی بحران دریاچه نمک و پدیده ریزگردها در حوضه مرکزی ایران گفت: این همایش روزهای 6 و 7 اردیبهشت در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در کمیته علمی همایش ملی بحران دریاچه نمک متخصصانی از دانشگاه‌های قم، اصفهان، یزد و تبریز حضور دارند و برای بحث علمی این همایش از افرادی که در این زمینه تخصص کافی دارند، بهره بردیم.

رئیس دانشگاه قم افزود: 65 مقاله به دبیرخانه همایش بحران دریاچه نمک رسید که از این میان 30 مقاله پذیرفته و پنج مقاله هم به عنوان مقالات برگزیده انتخاب شد و 25 مقاله به صورت پوستر در حاشیه همایش بحران دریاچه نمک ارائه می‌شود.

دیرباز با اشاره به پیش نشست‌های همایش بحران دریاچه نمک اظهار کرد: برای این همایش دو پیش نشست در شهر تهران برگزار شد و محل برگزاری این پیش نشست ها در سازمان زمین شناسی و موسسه جغرافیایی دانشگاه تهران بود.

وی ادامه داد: همچنین سه کارگاه کاربردی هم در همایش بحران دریاچه نمک در روز چهارشنبه 6 اردیبهشت برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه قم افزود: این دانشگاه در راستای حل مشکلات استان قم آمادگی دارد تا با ارائه راه‌حل‌های علمی و استفاده از توان پژوهشی گام بردارد. دانشگاه قم برای برگزاری همایش بحران دریاچه نمک آماده است و امیدوارم که در این همایش راهکارهای لازم برای مقابله با بحران زیست محیطی در دریاچه نمک ارائه خواهد شد.

دیرباز با اشاره به ضرورت استفاده از یافته‌های علمی برای مقابله با بحران دریاچه نمک اظهار کرد: باید از یافته‌های علمی و پژوهشی در سراسر کشور و تجربه استان‌های درگیر برای مقابله با بحران دریاچه نمک و پدیده گرد و غبار در استان استفاده کنیم و راهکارهای علمی و عملی مناسبت را در این راستا هر چه زودتر ارائه بدهیم.

وی ادامه داد: دانشگاه قم آمادگی دارد که دوشادوش سایر ارگان‌ها در استان قم برای حل مشکلات این استان پیشگام باشد.

رئیس دانشگاه قم افزود: پژوهشگران برای ارسال مقاله به همایش بحران دریاچه نمک تا 15 فروردین ماه امسال فرصت داشتند و تالار شیخ مفید این دانشگاه محل برگزاری این همایش است.

دیرباز با اشاره به محورهای همایش بحران دریاچه نمک اظهار کرد: از جمله محورهای این همایش می‌توان به فرهنگ سازی و مدیریت بحران، شیمی، محیط زیست و حفظ منابع آب و خاک، تاثیرات متقابل بحران دریاچه نمک و منابع آبی، تاثیر بحران دریاچه نمک و منابع آبی و تاثیر بحران دریاچه نمک بر افزایش گرد و غبار اشاره کرد.

وی ادامه داد: تاثیرات متقابل بحران دریاچه نمک و منابع طبیعی، تاثیر بحران دریاچه نمک و گرد و غبار بر سلامت مردم، شناخت فرصت و ظرفیت‌های موجود در دریاچه نمک و تاثیرات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بحران دریاچه نمک از جمله دیگر محورهای همایش بحران دریاچه نمک است.

رئیس دانشگاه قم خاطرنشان کرد: آخرین محورهای همایش بحران دریاچه نمک تاثیرات متقابل عوامل اقلیمی و زیست محیطی بر دریاچه نمک و منشا یابی چشمه‌ها و کانون‌های گرد و غبار با استفاده از روش‌های هواشناسی است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdch6knk.23nqmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما