يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 47485
منبع : خبرگزاری فارس
معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خبر داد

جمع آوری 320 هزار اصطلاح در پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی

قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: بیش از 320 هزار اصطلاح را در باب رشته‌های علوم اسلامی در پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی جمع آوری و مرتب کردیم.
جمع آوری 320 هزار اصطلاح در پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد هادی یعقوب نژاد ظهر امروز در مراسم رونمایی از پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی که در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به کارنامه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار کرد: این دفتر در باب اصطلاح‌نامه‌های اورجینال در ایران رتبه نخست را دارد، از زمانی که بحث اصطلاح‌نامه‌ها در باب علوم اسلامی آغاز شد، برنامه‌ها را در دفتر تبلیغات اسلامی در بستر فضای مجازی شروع کردیم.

وی ادامه داد: نمی‌توانیم از کاربران فضای مجازی آماری بدهیم، این فضا روز به روز در حال گسترش است و یکی از اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه توجه به فضای مجازی است و دنیا اکنون به فضاهایی جدید روی آورده است که باید بدنه حوزه به این فضاها توجه کند.

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: بیش از 320 هزار اصطلاح را در باب رشته‌های علوم اسلامی در پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی جمع آوری و مرتب کردیم، اگر بهترین اطلاعات را داشته باشیم، اما اگر این اطلاعات مرتب نشود، فایده ای ندارد و بهترین اطلاعات سازمان دهی شده اگر ارائه نشود، بی فایده است.

یعقوب نژاد با اشاره به ضرورت توجه به فضای مجازی اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی مخاطبانی را در سراسر جهان داریم که می‌خواهند بدانند مکتب اهل‌بیت(ع) چه چیزی است و با استفاده از فضای مجازی می‌توانیم که با مخاطبانی در سراسر جهان ارتباط برقرار کنیم.

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه باید تمام اطلاعات به صورت ساماندهی شده قرار بگیرند، پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی حاصل ده‌ها سال کار است و افراد زیادی برای این ایجاد این پایگاه زحمت کشیدند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdchmknk.23nq6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما