دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 47496
منبع : خبرگزاری فارس
معاون تهذیب حوزه علمیه:

وظیفه علما و روحانیت خارج کردن قرآن از مهجوریت است

قم نيوز : قم نیوز: معاون تهذیب حوزه‌های علمیه گفت: علما و روحانیت وظیفه دارند قرآن کریم را در همه ابعاد از قرائت تا عمل به آن از مهجوریت خارج کنند.
وظیفه علما و روحانیت خارج کردن قرآن از مهجوریت است
به گزارش قم نیوز، به نقل ازستاد خبری نخستین دوره مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام، حجت‌الاسلام و المسلمین حمید ملکی عصر در مراسم افتتاحیه نخستین  دوره مسابقات بین المللی قرآن طلاب جهان اسلام در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) با اشاره به عظمت قرآن و وظایف ما در برابر کتاب الهی اظهار کرد: در سوره مبارکه فرقان پیامبر(ص) از امت خود گله کرده است که قوم من قرآن را در مهجوریت قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: این حرکتی که امروز با عنوان مسابقات بین المللی قرآن آغاز شده است ادامه حرکت‌های قرآنی گذشته در حوزه است.

ملکی بیان کرد: جهان اسلام شاهد است که جوانان علاقه مند به قرآن کریم به خصوص در رشته قرائت موج آفرینی معنوی دارند و تلاش امروز نیز درصدد مهجوریت زدایی از قرآن است.

وی با اشاره به برپایی محافل و مسابقات قرآنی در حوزه افزود: تلاش ما بر این است که مصداق مهجوریت قرآن کریم در سوره فرقان نشویم.

رئیس مرکز تخصصی تفسیر حوزه عنوان کرد: انتظار جهان اسلام از علما و روحانیون این است که قرآن را از  مهجوریت بیرون بیاورند زیرا در برخی خانه‌های مسلمین حتی جلد قرآن نیز مهجور است و در برخی قرآن هست ولی قرائت آن وجود ندارد.

ملکی ادامه داد: در برخی خانه‌ها قرائت قرآن وجود دارد ولی فهم قرآن وجود ندارد، مفاهیم آن مهجور است و در برخی مجالس نیز مفاهیم از مهجوریت درآمده اما عمل به قرآن مهجور است.

وی تاکید کرد: جامعه قرآنی باید در عمل و رفتار خود احسن العمل یعنی بهترین کار را انجام دهد و اگر این کار صورت بگیرد رفتار مسلمین بهترین مبلغ برای تبلیغ دین اسلام خواهد بود.

ملکی عنوان کرد: برای بیرون رفتن قرآن از مهجوریت نخستین دستور قرآن، قرائت مداوم و مستمر و با ترتیل خواندن آن است یعنی اگر آیه‌ای نیاز به تفکر و تدبر دارد در آن تدبر کنید.

وی افزود: انسان قرآنی اگر اتومبیل تولید می‌کند باید بهترین اتومبیل باشد زیرا جامعه قرآنی جامعه‌ای است که در همه زمینه‌ها بهترین رفتار و تولید را دارد.

ملکی گفت: رفتار، فعل و قول یک جامعه قرآنی باید بهترین رفتار، فعل و قول باشد و هدف از برپایی چنین مسابقاتی نیز رسیدن به این اهداف متعالی است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjmxex.uqeahzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما