پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 47562
منبع : خبرگزاری فارس
فرمانده نیروی انتظامی استان قم :

باند سرقت کیف و خودرو در قم متلاشی شد/ کسب رتبه برتر پلیس قم در ایجاد امنیت روانی

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده نیروی انتظامی استان قم از کشف باندهای سرقت اتومبیل و کیف خبر داد و گفت: سارقان به 120 فقره کیف قاپی و 26 فقره سرقت اتومبیل اعتراف کردند.
باند سرقت کیف و خودرو در قم متلاشی شد/ کسب رتبه برتر پلیس قم در ایجاد امنیت روانی

به گزارش قم نیوز، سردار کاظم مجتبایی پیش از ظهر امروز در بازدید از تازه ترین کشفیات پلیس آگاهی استان قم، اظهار کرد: در یک ماهه اخیر سه باند مهم سرقت خودرو، کیف قاپی و سرقت توسط پلیس آگاهی شناسایی و متلاشی شدند.

وی با بیان اینکه سارقین باندهای متلاشی شده به 120 فقره کیف قاپی اعتراف کردند، گفت: 26 خودرو سرقتی که توسط 14 سارق در پنج استان مختلف کشور صورت گرفته بود در قم کشف، شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم ادامه داد: آنچه که برای پلیس از اهمیت بالایی برخوردار است رسیدگی به امنیت روانی برای جامعه است و ما نیز در این راستا تلاش می‌کنیم بتوانیم با فعالیت‌هایی که پلیس آگاهی انجام می‌دهد اموال مسروقه به سرعت کشف و به مال‌باختگان تحویل داده شود.

مجتبایی با تأکید بر اینکه پلیس قم در سراسر کشور رتبه برتر را در ارتباط با ایجاد امنیت روانی دارد، عنوان کرد: این نتیجه تلاش‌هایی است که دستگاه قضایی و پلیس در ارتباط با پیگیری مجدانه و شناسایی سارقین به عمل می‌آورد.

وی با اشاره دستگیری افراد مالخر گفت: در این زمینه نیز پلیس آگاهی فعالیت خوبی داشته و هشت نفر از کسانی که اموال سرقتی را خریداری کردند شناسایی و دستگیر کرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به اقدام خاص پلیس آگاهی برای سرعت بخشیدن به عملیات‌های شناسایی و دستگیری سارقان بیان کرد: برای تحقق این مهم، گروه‌های ویژه موتوری پیش‌بینی شده که از امروز کار خود را آغاز می‌کنند.

مجتبایی با اشاره به اهداف بهره‌گیری از تیم‌های ویژه موتوری اقدام سریع پلیس آگاهی عنوان کرد: هدف از ایجاد این گروه‌ها، سرعت بخشی به دستگیری سارقان و حضور در محل سرقت است و همچنین اگر سارقینی از وسایل نقلیه تندرو استفاده می‌کنند به آسانی بتوانند آنان را تعقیب، شناسایی و دستگیر کنند.

وی اضافه کرد: استان قم موقعیت خاص و شرایط ویژه ای دارد و ممکن است سارقینی از استان‌های مختلف وارد استان قم شوند و نسبت به عملیات گسترده سرقت اقدام کنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم ضمن ارائه توصیه‌های ضروری برای جلوگیری از سرقت منازل و خودروها به شهروندان بیان کرد: از مردم خواستاریم برای حفاظت فیزیکی منزل خود اقدامات لازم را انجام دهند.

مجتبایی با تأکید بر اینکه برخی افراد مقابل بانک‌ها در کمین مردم هستند، گفت: مراجعه کنندگان به بانک باید پس از دریافت پول به صورت نامحسوس آن را حمل کنند و پول‌ها را در محافظ مناسبی قرار داده و نکات لازم را برای پیشگیری از سرقت سارقان رعایت کنند.

وی با اشاره به مهم‌ترین مشکل قم  که موجب سرقت خودروها می‌شود، عنوان کرد:  بیش از 100 هزار خودرو مردم به دلیل نبود پارکینگ در خیابان و معابر عمومی پارک می‌شود که این مسئله کار پلیس را بیش از پیش با مشکل مواجه می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم اضافه کرد: در این راستا توصیه می‌شود مالکین خودروها از قفل‌های اضافی برای بالا بردن میزان ایمنی آن بهره ببرند تا زمینه برای سرقت خودروها فراهم نشود.

مجتبایی ارزش ریالی اموال به دست آمده را بیش از یک میلیارد و 120 میلیون تومان ذکر کرد و گفت: مالکان اموال مسروقه شناسایی شده و این اموال به تدریج تحویل آنها داده می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdxk0o.yt0596a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما