شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۸
کد مطلب : 47594
منبع : ir.598
راه اندازی کمپین مطالبه راستی آزمایی مدرک تحصیلی دکترای روحانی:

مطالبه شفافیت پیرامون مدرک تحصیلی رئیس جمهور/ آیا در رساله‌ی حسن روحانی از دانشگاه اسکاتلندی سرقت علمی رخ داده؟

قم نيوز : قم نیوز: به دنبال این اعتراضات بود که «چارلز مک‌گی»، سخنگوی دانشگاه کالدونیان گلاسکو از در دستور کار قرار گرفتن بررسی تقلب علمی در رساله دکتری حسن روحانی خبر داد و اعلام کرد که این مساله را به صورت جدی دنبال خواهد کرد ولی بعدها مساله به فراموشی سپرده شد.
مطالبه شفافیت پیرامون مدرک تحصیلی رئیس جمهور/ آیا در رساله‌ی حسن روحانی از دانشگاه اسکاتلندی سرقت علمی رخ داده؟
به گزارش قم نیوز، بعد از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری سوابق علمی او برای برخی جالب توجه و محل بررسی قرار گرفت.

بررسی خلاصه یک برگی رساله «حسن فریدون» که در سایت دانشگاه کالدونین گلاسکو انتشار یافته بود و شباهت «بی بدیل» چند خط از این خلاصه یک صفحه ای به پاراگرافی از کتاب «محمد هاشم کمالی» علامت‌های سوال بیشتری در باره پایان نامه حسن روحانی ایجاد کرد.

پایان نامه ای به "زبان انگلیسی" که حسن روحانی ادعا می کند آن را خود به رشته تحریر در اورده است ولی بسیاری علاوه بر اتهام سرقت علمی، ادعای سواد انگلیسی روحانی که مهارت نگارش پایان نامه ای به زبان انگلیسی را داشته باشد مورد خدشه قرار می دهند.

پایگاه اینترنتی «تلگراف» در  سال ۲۰۱۳ در گزارشی با اشاره به بررسی کارشناسان دانشگاه کالدونیان گلاسکوی اسکاتلند که آقای روحانی مدرک دکترای خود را از آن گرفته، نوشته است: «حسن روحانی بخش‌هایی از رساله دکتری خود را از روی کتاب محمدهاشم کمالی، رئیس مرکز بین‌المللی مطالعات پیشرفته اسلامی سرقت کرده است.»

بر طبق این گزارش، اعتراضات فراوانی در این زمینه صورت گرفته و بسیاری از افراد خواستار لغو مدرک دکترای آقای روحانی شده‌اند.

به دنبال این اعتراضات بود که «چارلز مک‌گی»، سخنگوی دانشگاه کالدونیان گلاسکو از در دستور کار قرار گرفتن بررسی تقلب علمی در رساله دکتری حسن روحانی خبر داد و اعلام کرد که این مساله را به صورت جدی دنبال خواهد کرد ولی بعدها مساله به فراموشی سپرده شد.

اگرچه تا کنون دانشگاه کالدونین گلاسکو تا کنون هیچ عکسی از دوران تحصیل «حسن فریدون» در اختیار رسانه‌ها قرار نداده اما در سال ۹۲ فیلمی از جشن فارغ التحصیلی روحانی در رسانه های دولتی منتشر شد.

همچنین بر اساس تحقیقات خبرنگار روزنامه تلگراف، دانشجویان آن سالهای گلاسکو کالدونین از وجود چنین دانشجویی اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند. همچنین عدم وجود نسخه کامل پایان نامه روحانی در کتابخانه و نیز دلیل عدم اعلام اسامی استادان تایید کننده رساله دکترا نیز از سوی دانشگاه باعث تعجب کارشناسان و محققان شده است.

اینجا به دنبال تشکیل کمپینی ملی برای تشکیل یک کمیته حقیقت یابی ملی جهت راستی آزمایی ادعاهای فوق هستیم.

لازم به ذکر است این مطالبه البته از سال ۹۲ وجود داشته ولی به دلایلی سیاسی شنیده نمیشد. فرصت انتخابات زمینه ای برای شنیده شدن این مطالبه و شفافیت پیرامون آن است.

در این میان واکنش های دانشگاهیان و جریان های سیاسی به این مطالبه حتما قابل توجه خواهد بود و ما اینجا این واکنش ها را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد.

همچنین ازین فضا در جهت توضیح ضرورت و اهمیت مساله شفافیت در حوزه های مختلف از جمله شفافیت علمی و مکانیسمها و فناوری های نرم پیگیری آن بهره خواهیم برد.

با ما همراه باشید با :


کمپین ملی مطالبه راستی آزمایی و #شفافیت مدرک دکتری روحانی: @rohany_thesis


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdci5wa5.t1ay32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما