سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 47657
منبع : خبرگزاری رسانيوز

آیت الله علوی گرگانی: دلسوزتر از رهبر انقلاب در کشور وجود ندارد

قم نيوز : قم نیوز: حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با ابراز تأسف بر رفتار برخی مسؤولان، گفت: مسؤولان باید تلاش کنند تا زیر نظر رهبر معظم انقلاب حرکت کنند، اما متأسفانه برخی اوقات شاهد آن هستیم که برخی مسؤولان از معظم‌له فاصله می‌گیرند که این بسیار خطرناک است.
آیت الله علوی گرگانی: دلسوزتر از رهبر انقلاب در کشور وجود ندارد
به گزارش قم نیوز، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، امروز در دیدار جمعی از طلاب مدرسه علمیه شیخ عبد‌الکریم حائری با بیان این که این مدرسه علمیه، عالمان بسیاری تقدیم کشور کرده است، اظهار داشت: امیدوارم در آینده باز هم شاهد تربیت عالمانی برجسته از این حوزه علمیه باشیم تا جامعه بتواند از محضر چنین عالمانی استفاده کند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این که مسؤولیت روحانیت، مسؤولیتی بزرگ است، ابراز داشت: بی‌شک روحانیت وظیفه خطیری بر دوش دارد که باید تک تک حرکات و سکنات خود را بر اساس فکر و اندیشه انجام دهد تا خدایی نکرده، هیچگاه حرکتی بر خلاف آنچه دین امر کرده است، انجام ندهد.

وی با نقل خاطره‌ای از حضرت امام خمینی(ره)، تصریح کرد: اگر طلبه‌ای تنها 4 سال همراه با رعایت اخلاق تحصیل کند، بهتر از 40 سال تحصیل بدون رعایت اخلاق است. چرا که طلبه‌‌ با اخلاق اسوه‌ای برای جامعه است.

استاد درس خارج حوزه علمیه با قرائت آیه «وَ اتَّقُوا اللهَ وَ یُعَلِّمُکُمُ الله»، خاطرنشان کرد: خداوند در آیه 282 سوره بقره تأکید کرده است تا قبل از فراگیری هر علمی ابتدا متقی شوید و پس از آن در صدد تحصیل علوم برآیید.

وی در ادامه افزود: بنابراین آیه‌ای که ذکر شد معلوم می‌شود، زمینه تحصیل علم برای انسانی که با تقوا است بیشتر از انسان غیر متقی است، زیرا خداوند انسان متقی را در تحصیل علم یاری می‌کند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری، عنوان کرد: تلاش کنید تا در تمام برنامه‌های خود رهبر معظم انقلاب را محور قرار دهید، از این رو چشمتان به معظم‌له باشد و توجه داشته باشید که ایشان چه ملاک‌هایی برای رییس جمهور اصلح بیان می‌فرماید، سپس بر اساس آن معیار‌ها به پای صندوق‌های رأی بروید.

وی با ابراز تأسف بر رفتار برخی مسؤولان، گفت: مسؤولان باید تلاش کنند تا زیر نظر رهبر معظم انقلاب حرکت کنند، اما متأسفانه برخی اوقات شاهد آن هستیم که برخی مسؤولان از معظم‌له فاصله می‌گیرند که این بسیار خطرناک است.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب بر اوضاع کشور اشراف کامل دارند، افزود: اگر دیدید همه در یک نقطه قرار دارند و رهبر معظم انقلاب در نقطه‌ای دیگر قرار دارد، بدانید راه نجات همان جایی است که ایشان قرار گرفته‌اند. چرا که گمان نمی‌کنم در حال حاضر کسی دلسوز‌تر از ایشان در کشور وجود داشته باشد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با قرائت روایتی از امام سجاد(ع)، اظهار داشت: ایشان فرموده است، اولاد آدم همیشه در حال خیر است، منتهی اگر در دورن خود واعظی داشته باشند. از این رو اگر انسان هر شب قبل از خواب محاسبه کند که از کجا آمده است، برای چه آمده است و کجا خواهد رفت، توجه خواهد شد که خداوند زندگی او را پیش برده است، لذا هیچگاه خدا را از یاد نخواهد برد.

وی خطاب به طلاب حاضر در جلسه، ابراز داشت: من از شما انتظار دارم تا علاوه بر فراگیری علوم دینی به تهذیب نفس نیز بپردازید تا در آینده بتوانید امتی را هدایتگر باشید، از این رو هر چند وقت یک‌بار به محضر استادان اخلاق بروید و از نصیحت‌های این استادان استفاده کنید، چرا که حضور در محضر چنین عالمانی نفس انسان را جلا می‌بخشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه خاطرنشان کرد: طلاب باید بتوانند با زبان خوب، کلام خوب و اخلاق نیکو بتوانید آحاد مردم جامعه را جذب کنند. یک روحانی باید به قدری اخلاقش خوب باشد که هر کسی او را دید مجذوب او شود.

انتهای پیام
https://qomnews.ir/vdciyqa5.t1ayw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما