قم نيوز : قم نیوز: غلامحسین کرباسچی با سخنرانی در ستاد انتخاباتی حسن روحانی در اصفهان سخنان تاسف باری را درباره دفاع از حرم و رویکرد جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد. دوباره موج جدیدی از موضع گیری ها و حاشیه ها به راه افتاده است.
پس از توهین به امام معصوم، نوبت به مدافعان حرم رسید/هتاکی‌ ستاد انتخاباتی خاص به ارزش‌های معرفتی مردم با چه هدفی صورت می‌گیرد؟
به گزارش قم نیوز، هرچه به روز انتخابات ریاست جمهوری نزدیک تر می شویم، آدم ها و اطرافیان نامزدها بیشتر از گذشته فعال می شوند. حضور و سخنرانی در ستادهای استانی یکی از کارهای رایج مبلغان کاندیدا ها است.

چند وقت قبل توهین به امام رضا در افتتاحیه ستاد حسن روحانی در ایلام خبر ساز شد و با موضع گیری مردم و مراجع عظام تقلید همراه شد.  محسنی اژه ای در نشست خبری قوه قضائیه گفت که آن فرد هتاک بازداشت شده است. 

البته در میان همه این خبرها، ناراحتی ها و موضع گیری ها،‌هیچ حرفی از سوی حسن روحانی منتشر نشد. او حاضر نشد مسئولیت اشتباه بزرگ در ستاد انتخاباتی اش را بعهده بگیرد.

حالا دوباره یک ماجرای دیگر خبر ساز شده است. غلامحسین کرباسچی با سخنرانی در ستاد انتخاباتی حسن روحانی در اصفهان سخنان تاسف باری را درباره دفاع از حرم و رویکرد جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد. دوباره موج جدیدی از موضع گیری ها و حاشیه ها به راه افتاده است.

مردم همین شهر اصفهان بسیاری از عزیزانشان را در دفاع از حرم، تقدیم اسلام کرده اند و این حرف ها باعث شده تا احساسات مردم بشدت جریحه دار شود.

واکنش های بسیاری به حرف های کرباسچی تاکنون منتشر شده است. حسن شمشادی خبرنگار صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران که این جنگ را برای مردم از قاب دوربین و رسانه ملی روایت کرده است، یکی از افرادی است که به این هتاکی واکنش نشان داده است.

شمشادی نوشته است: «متاسف شدم از اینکه بعد از شش سال از جنگ جهانی در سوریه و ظهور و بروز داعش در شام و عراق و تهدیدهای مستقیم و غیر مستقیم آنها و دیگر تروریست ها و حامیان پیدا و پنهانشان، علیه امنیت ملی کشورمان؛ با سخنانتان در تیم مقابل توپ می زنید و آتش دهانه سلاح کلامتان بیش از آن که علیه دشمنان نظام و این مردم باشد؛ علیه مدافعان امنیت ملی مان و مدافعان حرم گرفته شده است. جای بسی تاسف است که اینگونه مجاهدت های مردان مرد جبهه ایثار و شهادت را که بی ادعا و بدون چشم داشت به پست و مقام، در خط اول مبارزه و نبرد با خونخوارترین تروریست های روی زمین هستند، زیر سوال می برید و دل خانواده های شهدای مدافع حرم را که خون است، بیش از پیش بدرد می آورید. براستی بازی های سیاسی و جناحی و طرفداری از این و ان؛ و چند روزه دنیا؛ چقدر می ارزد؛ که بخاطر ان شمشیر کلامتان را اینگونه بی محابا بر ضد کسانی به کار می برید؛ که اگر نبودند، الان نه خبری از این امنیت بود و نه میزی و تریبونی برای کوبیدنشان»

علی علیزاده جامعه شناس و البته کارشناس شبکه BBC است. توهین به مدافعان حرم برای او هم پذیرفتنی نبوده است. علیزاده خطاب به کرباسچی نوشته است: «دیپلماسی بدون پشتوانه قدرت واقعی و نظامی دروغی بیش نیست آقای کرباسچی! خوانش پوپولیستی شما از امنیت ملی خطرناکتر از پوپولیسم اقتصادی آنهاست. دیپلماسی نرم افزارست، مکمل قدرت سخت، نه جایگزین آن. بزرگنمایی قدرت دیپلماسی، تقدیسش به مثابه گاو سامری، صراحتا افسانه‌پردازیست و پوپولیسم. تا تغییر توازن قوای نظامی به نفع دولت سوریه، ایران را به مذاکرات جهانی راه ندادند تا از دیپلماسی استفاده کند. یعنی تا پایان سال سوم روحانی.»

هتاکی ها برای قداست زدایی از ارزش های معرفتی جامعه ادامه دارد اما بی مسئولیتی رئیس جمهور در قبال این موارد بسیار سوال برانگیز است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdca0iny.49n0015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما