شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 47731
منبع : جهان نیوز
دکتر زاکانی در جمع اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب خراسان رضوی:

بیکاری به مرز فاجعه رسید/نمی‌دانم هدف روحانی از برنامه ۱۰۰ روزه مجدد چیست‌‌/ادعای کاندیداهای اصولگرا مبنی بر ایجاد ظرفیت شغلی در کشور واقع

قم نيوز : قم نیوز: نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت معتقد است برای عبور از رکود جز با تکیه و اتکاء بر تکنولوژی خارجی و همچنین منابع بیرونی نمی‌توان کاری از پیش برد که این نگرش اشتباه است.
بیکاری به مرز فاجعه رسید/نمی‌دانم هدف روحانی از برنامه ۱۰۰ روزه مجدد چیست‌‌/ادعای کاندیداهای اصولگرا مبنی بر ایجاد ظرفیت شغلی در کشور واقع
به گزارش قم نیوز، علیرضا زاکانی امشب در جمع اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی در محل خانه شهید مشهد اظهار داشت: نامزدهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی معتقد هستند که می‌توان وضعیت رکود و تورم فعلی را برطرف کرد و از سوی دیگر سطح اشتغال را نیز در جامعه ارتقاء داد اما از سوی دیگر دولت چنین باوری ندارد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: دولت معتقد است برای عبور از رکود جز با تکیه و اتکاء بر تکنولوژی خارجی و همچنین منابع بیرونی نمی‌توان کاری از پیش برد که این نگرش اشتباه است.
زاکانی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که دو رویکرد و دو گفتمان در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند؛ رویکرد نخست می‌گوید می‌توان از رکود در تولید عبور کرد و اشتغال و رونق ایجاد کرد اما گفتمان مقابل بر این امر اصرار دارد که این مهم شدنی نیست.

وی با بیان اینکه گفتمان ما می‌توانیم معتقد است که می‌توان با استفاده از همین ظرفیت‌های فعلی بر رکود فعلی هم فائق شد تصریح کرد: نگاه این گفتمان به داخل و ظرفیت‌های درونی است حال آن که دولت رسما در سال گذشته اعلام کرد که نمی‌توانیم و نمی‌دانم هدف از برنامه 100 روزه مجدد چیست.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بیکاری در کشور بیان کرد: اگر فردی یک ساعت در هفته کار کند شاغل حساب می‌شود که سن بالای 10 سال تا 65 سال داشته باشد و حتماً باید در هفته قبل از آمارگیری یک ساعت کار داشته یا جویای کار بوده باشند.

زاکانی افزود: اگر 44 ساعت کار در هفته در نظر بگیریم عدد به بالای 6 میلیون نفر بیکار و نرخ بیکاری را به بالای 22 درصد می‌رسد یعنی فاجعه بزرگی در کشور رخ داده که با آمارسازی‌ها قابل پوشاندن نیست.
زاکانی با بیان اینکه امروز با واقعیتی به نام بیکاری روبه رو هستیم که حاصل رکود است گفت: نامزدهای محترم ادعاهای مختلفی در این باره دارند از جمله ادعاهای دولت مستقر که در خرداد 92 گفتند مشکلات اقتصادی ما به دلیل ناکارآمدی و عدم مدیریت در دولت قبل است‌.

وی با اشاره به اینکه ادعای کاندیداهای اصولگرا مبنی بر ایجاد ظرفیت شغلی در کشور واقعی است تصریح کرد: این ادعا شدنی است و نیاز به سرمایه خارجی ندارد اما فساد در کشور، در کنار آن عدم شناخت ظرفیت‌ها و عدم اعتماد به این ظرفیت‌ها کار را سخت کرده است.
زاکانی با اشاره به اینکه دولت شناختی از ظرفیت‌ها ندارد و دائما مسائل را به آینده حواله می‌دهد اظهار داشت: بنابراین با این شرایط هیچ انتظاری برای گره گشایی مسائل از سوی دولت وجود ندارد.

وی به ظرفیت صنایع پلیمری برای اشتغال اشاره و گفت: در سال 95 ما 64 میلیون تن تولید پتروشیمی در صنایع بالادستی داریم، طرح‌ها از دولت قبل مشخص است و حرف معقولی است ما به‌ازای هر میلیون تن تولیدی که در صنایع بالادستی انجام می‌شود می‌توان حدود 2 هزار شغل و 60 درصد ارزش افزوده در صنایع بالا دستی ایجاد کند.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی این به صنایع پایین دستی پتروشیمی می‌آید دو شاخه پلیمری و شیمیایی داریم که در شاخه شیمیایی امروز 20 میلیون تن ظرفیت تولید داریم در حالی که اکنون 3 میلیون تن آن فعال است که هر میلیون تن به طور میانگین می‌تواند 2 هزار نفر اشتغالزایی کند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcb8zba.rhbzfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما