يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۱۵
کد مطلب : 47778
نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری:

مشکل کشور مدیریت اجرایی و اقتصادی است

در جمع اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در جلسه استادان و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه کشور در شرایط خاصی قرار دارد، اظهار داشت: امروز شرایط اقتصادی بسیار سختی وجود دارد و کارگاه ها یکی پس از دیگری تعطیل می شود.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در جلسه استادان و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در جلسه استادان و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والسملمین سیدابراهیم رئیسی، نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، عصر امروز در نشستی با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه در قم گفت: شرایط کشور شرایط خاصی است.

وی افزود: از مولفه های قدرت در نظام، جایگاه رهبری، وجود جوانان، ایمان مردم و حضور آنها در صحنه های گوناگون است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار داشت: آنچه سایه جنگ را کنار زده حضور مردم در صحنه های گوناگون است. ایران نقطه امید برای محرومان و مظلومان عالم شناخته می شود. بدون حضور ایران امکان هیچ توافقی در منطقه وجود ندارد و این نشانه جایگاه اقتدار نظام است؛ اما در داخل کشور مشکلاتی داریم، این مشکلات به اعتماد ملی و قدرت ملی خدشه وارد می کند.

وی تصریح کرد: هرچه اعتماد به نظام بیشتر شود قدرت نظام افزایش پیدا می کند، رضایتمندی مردم و کارامدی مسوولان قدرت را افزایش می دهد.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: از افتخارات روحانیت با مردم بودن است و می دانند که چه آسیب هایی وجود دارد، آسیب اجتماعی در شان ملت ایران نیست و زندگی مردم را تهدید می کند. شرایط اقتصادی بسیار سختی وجود دارد و کارگاه ها یکی پس از دیگری تعطیل می شود.

وی افزود: رهبر انقلاب نسخه برون رفت از مشکلات است تا کشور را در برابر تکانه ها محکم کند، اما هم اکنون به خوبی به خواسته های رهبری عمل نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: با وجود تاکیدات رهبر انقلاب بر حل مشکلات مردم؛ اما متاسفانه امروز اقدام و عمل خوبی نشده است؛ امروز چهار سال از عمر دولت می گذرد و مشکلات بسیاری وجود دارد و زشتی فقر بر زیبایی های کشور سایه انداخته است.

بسیاری از دانشمندان و فرهیختگان ما به دلیل عدم توجه به خارج از کشور می روند، رسانه های اطراف کشور هنرمندان ما را جذب می کنند چون به آنها توجه نمی شود.

برگشت به مشکلات به ۳ نگاه آسیب زا است که به حضور مردم و منابع کشور نگاه درستی وجود ندارد؛ نگاه سوم نگاه به بیگانه است. تعامل با دیگران حتمی است؛ اما باید عزتمندانه و متناسب با رویکرد های نظام و اقتدار اسلام باشد.

دولت تاجر نمی تواند در عرصه های گوناگون کار کند و کارامد باشد، در همه عرصه ها باید کرامت مردم حفظ شود؛ اگر نگاه به بیگانه حقیقتا عوض شود مشکلا حل خواهد شد.

بیگانه گره از هیچ کاری باز نکرده است که ما امیدوار به آن باشیم؛بنابرابن این نگاه باید تغییر کند؛ دولتی که به بیگانه چشم داشته باشد و نگاه انقلابی و توان ملت باور نداشته باشد مشکلی حل نخواهد شد.

آقایان می گویند از کجا می خواهید اشتغال ایجاد کنیم ما می گوییم از طریق منابع کشور انجام دهیم؛ مسکن مهر را ناحق و ناروا تعطیل کردند و سالی ۶ درصد پیشرفت داشته است.

خام فروشی ساده است می توانیم با عدم خام فروشی بسیاری از کارها را انجام دهیم.

کشور نیازمند کار انقلابی و جهادی است. ما می گوییم می توانیم اما آقایان می گویند چگونه می شود؟ قانون صراحت دارد که سالی یک میلیون شغل بر اساس برنامه ششم باید ایجاد شود.

مشکل ما کمبود نقدینگی نیست بلکه مدیریت آن است؛ اراده جدی انقلابی باید وجود داشته باشد تا گره ها را باز کند و ما می توانیم.

روحیه جهادی هیچگاه نباید کنار گذاشته شود. جریان انقلابی سازندگی در شهر و روستا باید کلید زده شود.

در مشهد اتوبوس مدیران را تغییر ندادیم. در مشهد زائر و مجاور کاملا احساس کرد که رویکرد دیگری وجود دارد.

اجازه ندادیم هر روز درختی قطع شود و برجی بالا رود.

شهر زائر در مشهد ایجاد کردیم و نخستین فاز تا ماه مبارک رمضان برای ۶ هزار زائر افتتاح می شود.

با تغییر رویکرد و کار جهادی و انقلابی می توان روند را تغییر داد حتما می توان وضعیت را اصلاح کرد.

با توانایی و منابع موجود کشور می توان کار انجام داد؛ اما اولین گام باید در انتخابات برداشته شود و مدیریت تغییر کند.

مشکل کشور مدیرت اجرایی و اقتصادی کشور است. رقیب دولت عملکرد چهار ساله خود اوست.  این وضعیت در شان ایران نیست این وضعیت باید تغییر کند و ما ان شاءالله تغییر خواهیم داد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc4mq0.2bqmm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما