شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب : 47786
حجت الاسلام رئیسی در جمع مردم قم:

هیچ قفلی بدون کلید حضور مردم باز نخواهد شد

قم نيوز : قم نیوز: حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در جمع مردم قم، خواستار جدی گرفتن حضور مردم در عرصه‌های مختلف شد و راه بازگشایی قفل‌های بسته کشور را در حضور مردم دانست.
حجت الاسلام رئیسی در جمع مردم قم: هیچ قفلی بدون کلید حضور مردم باز نخواهد شد
حجت الاسلام رئیسی در جمع مردم قم: هیچ قفلی بدون کلید حضور مردم باز نخواهد شد

به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، امروز در سفری به شهر مقدس قم، افزون بر زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به دیدار شماری از علما، استادان و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رفت و هم اینک در جمع پرشور مردم قم در مصلای نماز جمعه این شهر حاضر شد.

وی گفت: شهر قم شهر مردان و زنان انقلابی حرم اهل بیت(ع) است و حوزه علمیه قم سرمایه بزگ جهان اسلام و بشریت است. قم پایتخت معارف اسلامی و نشر معارف دینی و فکر و اندیشه ناب اسلامی است. بزرگترین قطب انتشار اندیشه های نجات انسان و زندگی توام با سعادت در دنیا و آخرت برای انسان قم است.

وی افزود: قم نقطه امید برای همه دغدغه مندان کشور و کسانی که می خواهند زندگی بر اساس دین داشته باشند، است. آغاز و ادامه انقلاب را قم تضمین کرد. امروز باید با گام اول برای تغییر و مدیریت قوی اجرایی و اقتصادی کشور برداریم و به فکر گام های بعد برای تغییر وضعیت باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار داشت : بنده به عنوان خدمتگزار ملت و سرباز ولایت در صحنه حضور دارم و خدمت به مردم افتخاری برای ما است. به برکت خون شهیدان و تلاش و مجاهدت ایثارگران امروز به افتخار عزت او امنیت در این کشور وجود دارد.

وی افزود:  امروز هیچ قراردادی در منطقه بدون دیدگاه ایران رقم نمی خورد و به برکت حضور مردم سایه جنگ از کشور رفع شده است.  مهم ترین مولفه قدرت نظام اسلام حضور مردم انقلابی در صحنه است. هیچ قفلی بدون کلید حضور مردم باز نخواهد شد و حضور مردم باید جدی گرفته شود.

نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: نگاه به بیگانه باید اصلاح شود منابع کشور ما بسیار ارزشمند است و باید همواره مورد توجه باشد اگر به این منابع خدادادی و ثروت بزرگ و نیروی انسانی کارآمد توجه نشود، مشکل خواهیم داشت.

وی افزود: نگاه به بیگانه باید اصلاح شود، اگر بیگانه به عنوان گره گشا در کشور معرفی شود، خطا است. بیگانه تاکنون از مشکل کدام کشور گره گشایی کرده که ایران دومین کشور باشد؟

نماینده مردم خراسان در خبرگان رهبری گفت: آیا شرایطی که بعد از ۳۸ سال داریم در شان ملت ایران است؟ مشکلات فقر در کشور وجود دارد و بیکاری جوانان را نا امید و پدران را خجالت زده کرده است. در حالی که مردم مهم ترین مولفه قدرت هستند و باید به آنها خدمت شود.

وی تصریح کرد: آیا می توان چهار سال کشور را معطل کرد تا دیگران برای رشد اقتصادی کشور تصمیم بگیرند؟ مردم با همه مشکلات مالی، فرش زیر پای خود را برای مسکن فروختند آیا این رواست که مسکن مهر سالی ۶ درصد رشد داشته باشد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: در سال اول دولت ما مسکن مهر تکمیل می شود. چرا خانواده ها سه سال برای یک مسکن معطل شوند؟ چرا کارگاه های یکی پس از دیگری تعطیل می شود؟ چرا نیمی از ظرفیت صنعتی کشور باید تعطیل باشد؟ چرا می گویند اشتغال نمی توان ایجاد کرد شما نمی توانید اما ما می توانیم.

وی افزود: ۵۵۰ هزار نفر از کسانی که درخواست ازدواج کردند در نوبت هستند و می گویند نمی شود پرداخت کرد؛ اما اگر دو نفر از افرادی که به ناحق پول گرفتند را کنار بگذاریم مشکلات حل می شود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر هر سال در دولت شغل میلیونی ایجاد نشود برنامه و قانون اجرا نخواهد شد و برنامه ما اجرای قانون برنامه ششم است.

وی اظهار داشت: در قم مناطق محرومی همانند نیروگاه آذرو امامزاده ابراهیم وجود دارد که نیاز توجه جدی دولت است. من فقر را چشیده ام و می دانم فقرا چه مشکلاتی دارند از این رو باید آنها را حمایت کرد. با همین منابع باید به دهک های پایین جامعه رسیدگی شود.

نماینده مردم خراسان در خبرگان رهبری گفت: کسانی که حق بیت المال را نمی دهند و فرار مالیاتی می کنند به مردم ظلم می کنند. برخی افراد کانتینر کانتیر قاچاق می کند و حقوق ملت را می برند باز کار خود را انجام می دهند؛ اما می خواهند جلوی قاچاق با کوله را بگیرند.

وی افزود: مساله مبارزه با فساد در کشور فراجناحی است، اولین کسی که مدعی مبارزه با فساد است باید رییس دولت باشد. وزرا و مدیران باید با هرگونه فساد مبارزه کنند و این قدر روحیه ضد فساد داشته باشند که کسی جرأت انجام فساد نداشته باشد ما در برخورد با فساد خط قرمز نخواهیم داشت.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:  مشکلات کشور را می شناسم و منافد فساد شناسایی شده امروز نیازمند عزمی جدی برای مبارزه با فساد هستیم. معتقدیم امکان رفع فقر مطلق از چهره زیبای ایران وجود دارد و ما این کار را خواهیم کرد.

وی تصریح کردآقایان ما کمبود برنامه و قانون نداریم حق شهروندی حق رفع محرومیت و برخورد نکردن با منتقد است. حق شهروندی ایجاد کار برای مردم است. حق شهروندی که رونمایی از سند نیست مردم حق خود را می خواهند و دولت وظیفه خدمت دارد.

نماینده مردم خراسان در خبرگان رهبری گفت: مشکل کشور کمبود منابع و نقدینگی نیست بلکه مشکل مدیریت اجرایی است. اگر عزم و اراده جدی در برخورد با مفاسد و قاچاق وجود داشته باشد شاهد این مشکلات نخواهیم بود و این عزم در گرو تشکیل دولتی انقلابی است.

وی ادامه داد: انقلابی بودن به معنای منافع زودگذر و برخورد احساسی نیست، انقلابی کسی است که منافع طولانی مدت ملت را ببیند. انقلابی در عرصه های مختلف در برابر مستکبران باید روحیه مقتدرانه داشته باشد نه ملتمسانه.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: در برجام آیا شما می خواهید این چک را نقد کنید باید دولتی مقتدر باشد تا چک برجام را نقد کند؟ نه تنها چک برجام را نقد خواهیم کرد بلکه اجازه نگاه تحقیرآمیز به ملت نخواهیم داد. دوران حرف و حرف درمانی تمام شده و نوبت اقدام و عمل است.

وی اظهار داشت: من هیچ مسئولیت و پستی را برتر از خدمت به امام رضا نمی دانم اما دیدن اشک های چشم مادران و پدران و مشکلات مردم سبب شد در صحنه حضور پیدا کنم. آمده ایم تا سفره فقیری خالی نماند و مفسدان دیگر جایی نداشته باشند. با برخی از سخنان و کنایه ها  و رقیب هراسی میدان را خالی نمی کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز دولت برای چهار سال دوم دو راه دارد، یک بگوید چه کاری انجام داده؟ و کار دوم این است که مردم را از رقیب بترسانند در حالی که ما برای ریشه کن کردن فقر و بیکاری آمده ایم، ما می خواهیم، می دانیم و می توانیم.

وی ادامه داد: در مستند تبلیغات انتخاباتی اعلام کردم از من نسازید بلکه مشکلات مردم در فقر و بیکاری را بیان کنید. ما برای رفع مشکلات مردم آمده ایم، برای کار ستادی و انتخاباتی امکاناتی ندارم و مردم ستاد تبلیغاتی ما هستند.
انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcb0zba.rhbzwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما