شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب : 47790
مدیرکل اوقاف استان قم:

تکریم و تعظیم اعاظم شیعه فرصتی طلایی برای الگوبرداری از زندگی والای آنهاست

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: بزرگداشت اعاظم و تکریم آنها یکی از فرصت‌های طلایی برای درک معارف بلند این شخصیت‌ها و الگوبرداری از سیره والای آنها و سلوکشان در زندگی است.
مدیرکل اوقاف استان قم: تکریم و تعظیم اعاظم شیعه فرصتی طلایی برای الگوبرداری از زندگی والای آنهاست
مدیرکل اوقاف استان قم: تکریم و تعظیم اعاظم شیعه فرصتی طلایی برای الگوبرداری از زندگی والای آنهاست
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم امروز در همایش بزرگداشت صدوقین که در مجتمع فرهنگی آموزشی امامزاده سید علی(ع) برگزار شد با اشاره به اهمیت برگزاری اینگونه همایش‌ها اظهار کرد: از تلاش دست اندرکاران برگزاری این مراسم گرامیداشت به ویژه در اوقاف ناحیه یک قم تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی افزود: بزرگداشت اعاظم و تکریم و تعظیم آنها یکی از فرصت‌های طلایی برای درک معارف بلند این شخصیت‌ها و الگوبرداری از سیره والای آنها و سلوکشان در زندگی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه علی بن بابویه قمی یکی از ستارگان درخشان قم برای عالم اسلام محسوب می‌شود گفت: ایشان در بین دانشمندان، خورشیدی نورانی به شمار می‌رود و فرزند گرانقدرش شیخ صدوق، خدماتی به عالم تشیع داشته‌اند که در نوع خود بی نظیر است.

وی ادامه داد: عظمت این مراسم به خاطر دو چیز است، نخست اهمیت و جایگاه صدوقین که در بیان مقام و عظمت آنها سخنانی از حضرت ولی عصر(عج) و نیز امام راحل و مقام معظم رهبری وجود دارد و دوم، گرامیداشت عالمی عامل به معنای واقعی یعنی مرحوم آیت‌الله موحد ابطحی اصفهانی، مرد بزرگی که در دوران خدمتم در دوران فارس، فضائل ایشان را از زبان علما و صلحا بارها می‌شنیدم.

حجت الاسلام حسینی مقدم با بیان اینکه ذکر خیر خدمات بی نظیر مرحوم آیت‌الله موحد همیشه شنیده می‌شود خاطرنشان کرد: این عالم وارسته الگویی تمام عیار برای حوزه و روحانیت محسوب می‌شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: مرحوم آیت‌الله موحد ابطحی اصفهانی از جمله مولفان برجسته ایرانی محسوب می‌شود که رهبری نیز همیشه در دیدارهایشان خواستار مشاهده آثار جدیدش بودند.

وی با اشاره به خدمات اجتماعی گسترده این عالم وارسته گفت: زندگی مرحوم آیت‌الله موحد ابطحی اصفهانی الگویی کامل در همه ابعاد برای اقشار مختلف به ویژه روحانیت شیعه خواهد بود.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgzu9t.ak9uy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما